Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

S-a făcut dreptate!

Aseară, la finală,

S-a făcut dreptate!

Vineri, 4 mai, s-a jucat ultimul act al primei ediții a concursului Miss High School (Miss liceu), organizat de discoteca „No Problem”, cu concursul lui Mihai Dacin și Darius Domocoș. În sfârșit (sau … la sfârșit), „s-a făcut dreptate”, vorba dnei profesoare de la „Traian Vuia”. La finală, s-au înregistrat primele două abandonuri. Din cele nouă candidate calificate, s-au prezentat doar șapte: Raluca Opriș (de la Pedagogic), Andrada Popa (de la”Traian Vuia”), Silvia Giurgică (de la „Transilvania”), Adela Caba (de la „Brâncuși”), Alina Sigheartău (de la „M. Eminescu”), Andra Murariu (de la Sanitar) și Andrada Anton (de la L.P.S. „Bihor). Au renunțat la luptă Andrea Cossavella (de la „Transilvania”) și Raluca Zaharia (de la „Lucian Blaga”).

Titlul de Miss High School a fost cucerit de Andrada Popa (de la”Traian Vuia”, cu 69 de puncte), care, astfel, s-a ales și cu 500 de lei (noi). Pe locul II, s-a situat Raluca Opriș (de la Pedagogic), cu 68,5 puncte, ea câștigând 300 de lei, iar pe locul III, s-a clasat Alina Sigheartău (de la „Mihai Eminescu”), cu 61 de puncte, Alina câștigând 200 de lei. Ca și la cele două etape, și la finală, cei mai buni dansatori ai serii au fost premiați cu 100 de lei. Aseară, juriul i-a premiat pe artiștii de la „Traian Vuia”, revelația Balului balurilor și a acestei ediții Miss High School.
Probele-surpriză le-a pus bețe în roate  
Probele atât de simple de la cele două etape ale competiției au fost înlocuite cu altele, neașteptate, care le-au dat concurentelor multă bătaie de cap. Pentru început, Mihai le-a predat microfonul și le-a îndemnat să facă show punându-și în valoare toate calitățile și priceperea, folosind orice mijloace pentru a smulge zâmbete și a face o fetiță să râdă. S-au stresat ele, s-au strâmbat, au gesticulat și au conversat în fel și chip, dar nu au reușit!
La proba de cultură generală, deși întrebările nu au fost deloc încuietoare, cele mai multe răspunsuri au fost complet neinspirate ca să nu spunem jenante și compromițătoare. Ne întrebăm cum s-o fi simțit reprezentanta unui colegiu național când nu a știut să spună care este anul de naștere al poetului național, devenit patron spiritual al liceului unde învață?! Această lecție tristă ar trebui să-i trezească la realitate pe toți cei care se umflă în pene, și se bat cu pumnul în piept, făcând caz de faptul că ei sunt elevi ai unei  școli cu renume, sfidându-i și desconsiderându-i pe cei ce învață la un grup școlar sau colegiu tehnic!!!
Cea de-a treia probă le-a dat concurentelor ocazia să improvizeze și să facă risipă de imaginație în prezentarea unui eveniment sau a unei situații imaginare (prezentarea unor autoturisme de marcă, a palmaresului unei echipe de fotbal, deschiderea unei fabrici de cărămidă, ziua comunei Pocioveliște, prezentarea animalelor de la grădina zoologică, reclamă la o firmă de salubritate, prezentarea balului balurilor).
A existat și o probă practică a la grădiniță, de „construit” și lansat avioane dintr-o coală de hârtie format A4. De fabricat le-au fabricat, dar de lansat…ba! Aproape toate aparatele lor de zbor au aterizat la un metru de la decolare. 
„Petrecere în Cantemir”
Momentele artistice nu au mai avut consistența celor prezentate la balul balurilor, chiar dacă acum exista și motivația financiară, cel mai bun moment fiind premiat cu 100 RON (adică un milion de lei vechi).
Fiecare a schimbat câte ceva (de dragul schimbării), dar puțini au șocat. Trupa de la „Transilvania” a mai pierdut din efectiv, dar nu a impresionat prin concepție sau stil. „Eminescu” a înlocuit trupa de dans cu un solist vocal, dar tot degeaba, chiar dacă Sebi Hosu cântă ca un profesionist, juriul aștepta cu totul altceva. Singurii care contau și care s-au duelat pentru bani au fost membrii trupelor de dans de la „Vuia” și sportivii de la „Bihorul”. Sergiu, Rodion și trupa au dorit să ne arate că merită milionul „furat” la a doua etapă, lăsând improvizațiile la o parte, iar „Vuia” și-a onorat blazonul, câștigând pe merit ceea ce pierduse în primele două etape, premiul pus în joc.
În afara concursului, Darius ne-a arătat cum știu să danseze elevii pe care îi învață (trupele Bizar, Get lost și Ritm-mic), Silvia s-a-mbrăcat, a cântat  și a fumat ca la cabaret, iar muzica hip-hop a fost prezentă și ea la finală prin vocile lui Andrei și Cristi  (de la ”Vuia”) și Reny (de la „Gojdu”), altfel spus M&C feat.Reny, cu o „Petrecere în Cantemir”.
Și astfel s-a-ncheiat și Miss liceu, un „bal” fără egal, și fără spectatori!
Ovi DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesează Galeria foto (S-a făcut dreptate).

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 11:28:31 Ora de vară a Europei de Est