Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Familiile cu copii cu dizabilități psihice și mintale din România: nevoi și soluții”

Dezbatere, organizată de senatorul Adrian Hatos

,,Familiile cu copii cu dizabilități psihice și mintale din România: nevoi și soluții”

Vineri, 8 iulie 2022, senatorul PNL Adrian Hatos a organizat, în format online, o dezbatere cu titlul ,,Familiile cu copii cu dizabilități psihice și mintale din România: nevoi și soluții".

La 31 decembrie 2021 erau 10.203 copii cu dizabilitate mintală și 18.280 de copii cu dizabilitate psihică în România, conform datelor oferite de INS. Mulți dintre acești copii au fost diagnosticați cu tulburări din spectrul autist. ,,Suferința acestor copii și a familiilor acestora, oricum greu de imaginat, este agravată de funcționarea defectuoasă a instituțiilor, inclusiv de accesul dificil la servicii medicale. În acest context, nu este de mirare faptul că mai multe solicitări în acest sens, adeseori referitoare specific la accesul la servicii stomatologice, au ajuns în spațiul public. Nu am stat pasivi și am demarat mai multe acțiuni menite a veni în întâmpinarea acestor probleme, începând cu investigarea sistematică a nevoilor familiilor cu copii cu dizabilități mintale și psihice și cu elaborarea unor soluții la doleanțele acestora", a declarat senatorul Adrian Hatos.
Din aceste considerente, întâlnirea de vineri, 8 iulie, a urmărit atât prezentarea rezultatelor unui sondaj realizat cu 223 de părinți (192 mame și 31 tați) ai unor copii diagnosticați cu TSA (cu vârsta cuprinsă între 2-18 ani) din România, cât și identificarea, cu reprezentanți ai părților interesate, a unor soluții de politică destinate acestor copii și părinților lor.
Rezultatele studiului, incluse într-un Raport care poate fi accesat la adresa https://socioumane.ro/2022/07/07/studiu-privind-nevoile-copiilor-cu-tulburari-de-spectru-autist/, a fost realizat de o echipă de la Școala Doctorală de Sociologie din cadrul Facultății de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea, formată din prof. univ. dr. Adrian Hatos, conf. univ. dr. Claudia Bacter, asist. univ. dr. Adela Lazăr, lect. univ. dr. Ioana Sîrbu și drd. Beata Fatime Gyarmati. Concluziile cercetării arată, printre altele, că nevoile copiilor cu TSA vizează, prioritar: accesul în aria domiciliului la servicii precum ateliere protejate, centre de tip respiro, centre de terapii specifice, la unități protejate de încadrare a tânărului în muncă și la centre rezidențiale. Nevoile de asistență medicală și psihosocială ale persoanelor cu autism sunt complexe, iar greutățile părinților care au copii cu TSA sunt atât de natură financiară, cât și de natură emoțională. Părinții prioritizează serviciile precum centrele de terapii specifice, psihologice/logopedice/stomatologice (inclusiv inhalo-sedarea), de neuro-psihiatrie și atelierele protejate pentru a fi decontante din bugetul de stat. ,,Doresc să le mulțumesc, pe această cale, și organizațiilor - Asociația SOS Autism Bihor, Help Autism, Autism Voice și FEDRA - care ne-au sprijinit în contactarea părinților vizați de cercetarea noastră", a afirmat prof. univ. dr.  Adrian Hatos.
Prezentarea rezultatelor studiului a fost urmată de o dezbatere dinamică, consistentă, de aproximativ o oră și jumătate, la care au participat atât reprezentanți ai autorităților publice naționale și locale, ai ONG-urilor, ai Universității din Oradea - implicați în cercetare, cât și ai UMF Carol Davila București, și-i amintim pe: șef de lucrări dr. Raluca Ioan, senator PNL; Arina Moș, viceprimar al Municipiului Oradea; Florica Cherecheș, fost președinte al ANPDPD; conf. univ. dr. habil. Claudia Bacter, Universitatea din Oradea; Gabriela Plopeanu, președinte FEDRA și președintele Asociației Copiii de Cristal, Brașov; Daniela Bololoi, președintele Asociației Help Autism, Simona Zlibuț, președintele Asociației SOS Autism Bihor și vicepreședinte FEDRA; Mariana Sîrbu, Asociația Help Autism; Cristian Ispas, președintele Fundației Special Olympics Romania; dr. Ioana Baltag, de la Special Smiles Romania.
Dezbaterea a generat identificarea unei serii de măsuri necesare, pe care parlamentari, autorități și ONG-uri, împreună, vor face demersurile pentru a le implementa, prin mecanisme de control parlamentar, pe de o parte, dar și prin elaborarea și promovarea unor inițiative legislative sau susținerea unor elemente de politică la nivel executiv. Modificările privesc implementarea concretă a legislației actuale în domeniu, dar și modificări ale legilor sau inițierea unor noi programe, toate în direcția creșterii accesului la servicii medicale și de terapii specifice pentru copiii cu TSA, dar și a altor servicii pentru părinții cu copii cu TSA, precum și încurajarea și promovarea bunelor practici locale și naționale referitoare la furnizarea acestor servicii, inclusiv prin creșterea finanțării publice. La final, a fost apreciată calitatea intervențiilor și utilitatea acestor dezbateri, iar cei doi parlamentari PNL au asigurat participanții că se vor consulta, în continuare, cu părțile interesate în etapele următoare ale demersurilor lor în favoarea familiilor cu copii cu tulburări din spectrul autist.                       
Biroul parlamentar al senatorului Adrian Hatos

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 21:24:15 Ora de vară a Europei de Est