Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” din Oradea au participat la o mobilitate în Cipru în cadrul Erasmus+

A treia întâlnire de proiect

Elevii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” din Oradea au participat la o mobilitate în Cipru în cadrul Erasmus+

Este vorba de a treia întâlnire în cadrul programului Erasmus+ pentru elevii și profesorii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre" din Oradea.

În luna septembrie anul trecut a avut loc o activitate de predare/învățare/formare destinată cadrelor didactice în Oradea, urmată de o activitate de învățare de tip blended organizată de partenerii din Polonia, iar în perioada 16 - 20 mai o delegație formată din două cadre didactice și șase elevi care stăpânesc bine limba engleză, au călătorit în orășelul Kakopetria din insula Cipru. Începând cu luna noiembrie a anului 2020, instituția noastră derulează proiectul de parteneriat strategic KA229 intitulat ,,Let's revive disappearing crafts of Europe together!" (Să reînviem împreună meșteșugurile europene pe cale de dispariție!), nr. de referință: 2020-1-RO01-KA229-080271_1, proiect finanțat de către Comisia Europeană în cadrul programului Erasmus +.
În cei doi ani de proiect, școlile din cele șase țări participante (Italia, Polonia, Grecia, Cipru, Slovacia, România) au organizat diverse activități pe tema proiectului. Nu numai că am avut ocazia de a ne cunoaște reciproc cultura, geografia, meșteșugurile, tradițiile, ni s-a ivit ocazia de a lărgi orizontul elevilor și al cadrelor didactice, de a îi încuraja să învețe limba engleză, de a înțelege importanța aducerii la viață a meșteșugurilor pe cale de dispariție și să îndrăznească să încerce crearea, învățarea acestora pentru a beneficia de acestea în viitor, acesta fiind scopul proiectului.
Prima zi a vizitei noastre a început cu deschiderea oficială, în cadrul căreia, după discursul de bun venit al doamnei director Kleonicki Pieridou, au fost prezentate delegațiile țărilor partenere, după care i-am cunoscut pe elevii ciprioți care au participat la primirea delegațiilor. A urmat un program artistic oferit de elevii țării gazde,iar în încheiere toți participanții au avut ocazia să învețe un dans popular cipriot. Nimeni nu și-a închipuit că în aceste cinci zile vom avea parte de un program atât de minunat, cu o paletă atât de viu colorată de activități, toate în strânsă legătură cu tema proiectului. Am avut ocazia să cunoaștem obiectivele turistice, valorile naturale, obiceiurile, cultura și gastronomia poporului cipriot. Elevii noștri, dintre care unii au fost pentru prima oară în străinătate, s-au împrietenit cu elevii școlilor partenere și au exersat comunicarea în limba engleză. Ceea ce ne-a îmbucurat pe noi, profesorii însoțitori, cel mai mult, a fost să îi vedem jucându-se, dansând și cântând împreună fără griji, uitând de diferențele dintre tradițiile și culturile dintre aceștia.
Elevii își relatează minunatele experiențele după cum urmează:
Samaj Edina (a 7-a A): „Pentru mine călătoria în sine a fost o experiență de neuitat, întrucât a fost prima oară când am călătorit cu avionul. La școala cipriotă am fost întâmpinați de copii îmbrăcați în costume populare. Ne-au turnat apă de trandafiri pe mâini să fim veseli toată ziua și ne-au oferit specialități de dulciuri tradiționale.
Ospitalitatea lor, dansul comun, joaca și atmosfera veselă au fost pentru mine cele mai memorabile clipe".
Soós Zsófi (a 7-a B): „Plantele din Cipru sunt foarte diferite de plantele noastre. Primul lucru a fost să fotografiez palmierii și portocalii. Ceea ce mi s-a părut foarte interesant este că acolo portocalii înfloresc și dau fructe în același timp, și nimeni nu culege și consumă portocale de pe străzi. Plimbarea pe malul mării, sunetul valurilor și diferitele nuanțe de albastru ale Mării Mediterane sunt de asemenea experiențe de neuitat pentru mine".
Laboncz Vivien (a 6-a C): „Mie mi-au plăcut foarte  mult plimbările și vizitarea celor mai importante obiective turistice din Nicosia, Galata, Kakopetria și Limassol. Am văzut biserici, muzee și castele minunate. Am făcut cunoștință cu trecutul și prezentul poporului cipriot, cu gusturile lor tradiționale și ne-am jucat cu copiii de aici. Este ciudat cât de puține am știut despre această țară până acum. Experiența cea mai fascinantă pentru mine a fostvizita la un mic atelier de dulciuri artizanale unde am putut degusta așa-numitul soutzoukos, un dulce tradițional făcut dintr-un șir lung de alune, nuci sau migdale, înșirate pe o ață și introduse repetat într-un amestec cremos gros. Se usucă până se solidifică iar șiragul este uscat la soare timp de câteva zile, după care se taie în bucăți și se consumă. Are un gust foarte interesant... Siropul este făcut din suc de struguri fiert și un pic de făină, aromat cu apă de trandafiri, scorțișoară și mastic".
Kirei Hunor (a 7-a A): „Am pornit cu mare entuziasm spre Cipru, a treia insulă ca mărime din Marea
Mediterană. Destinația noastră a fost Kakopetria, iar sarcina noastră a fost să cunoaștem meșteșugurile locale și vechile obiceiuri. La proiect au participat profesori și studenți din Italia, Polonia, Slovacia, Grecia și, bineînțeles, Cipru. Ajunși la școală, copiii îmbrăcați în costume populare locale ne-au întâmpinat cu o grămadă de cântece și apoi ne-au condus prin clădirea școlii, coridoare, săli de clasă. De asemenea, am învățat și câteva jocuri sportive și populare, pe care cu toții le-am jucatcu plăcere împreună".
Sele Alexandra (a 6-a A): „Gazdele noastre din Cipru s-au străduit din puteri să ne facă să ne simțim bine și să cunoaștem cât mai bine posibil orășelul Kakopetria și obiectivele turistice din zonă. Pe parcursul săptămânii am reușit să vizităm câteva locuri faimoase din Cipru, putând admira nu doar peisajul, dar și marile monumente istorice. A fost o experiență de neuitat să cunoaștem capitala țării, Nicosia, partea turcă și partea grecească, iar situația actuală este una foarte ciudată și anume faptul că există un punct de trecere al frontierei în mijlocul capitalei și oamenii pot trece dintr-o parte în cealaltă a orașului doar dacă prezintă cartea de identitate sau pașaportul".
Féth Rebeka (a 6-a J): „Bineînțeles, că nu trebuie să uităm ce este mai important și pentru ce am venit aici, să facem cunoștință cu câteva din vechile meșteșuguri ale poporului cipriot. În prima zi, școlile partenere au prezentat obiectele artizanale populare din țara lor, iar apoi am cunoscut minunata artă populară din Cipru. Mie cel mai mult mi-a plăcut creșterea viermilor de mătase și felul în care se obține prețiosul fir de mătase.
Oaspeții ne-au învățat să realizăm un mic suvenir din gogoșile omizilor. Pe parcursul săptămânii am putut degusta cele mai delicioase preparate locale, nu putea lipsi de pe masă brânza Halloumi la grătar. Am petrecut o săptămână minunată și foarte bogată în activități și conținut în Kakopetria, a fost o experiență de viață pentru mine și pentru noi toți!
Mulțumim pentru această oportunitate, Erasmus+"!
Prof. Sele Tünde, coordonator de proiect
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Elevii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” din Oradea au participat la o mobilitate în Cipru în cadrul Erasmus+.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 13:54:19 Ora de vară a Europei de Est