Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ministrul Educației a vizitat Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, recent reabilitat

Astăzi, 26 iulie,

Ministrul Educației a vizitat Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, recent reabilitat

Aflat în vizită de lucru la Oradea, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, însoţit de primarul Florin Birta, a vizitat Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul". Unitatea de învățământ a fost supusă unor ample lucrări de reabilitare termică, dar şi de refacere a reţelelor de apă, canalizare, încălzire şi curent electric.

În cadrul întâlnirii, au avut loc discuții cu privire la dotarea atelierelor şi laboratoarelor cu infrastructură educaţională specifică, modernă, pentru formarea unor deprinderi practice, prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Ministrul Cîmpeanu s-a arătat plăcut impresionat de dotările unității de învățământ și de modul prin care se dorește menținerea, dar și creșterea numărului de elevi înscriși în învățământul dual, prin oferirea unui proces educațional la standarde europene.
Valoarea lucrărilor de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" este de 4.960.831,72 lei, fără TVA, acestea fiind executate de către SC Constructorul Sălard SRL, în cadrul proiectului: „Reabilitarea infrastructurii educaţionale pentru învățământul profesional și tehnic și învățarea pe tot parcursul vieții în cadrul: Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul", str. Poieniţei nr. 25, municipiul Oradea, jud. Bihor".
„Municipalitatea este interesată să continue investițiile în unitățile de învățământ, iar în ce privește învățământul dual avem o bună colaborare între primărie, școală și părinți. Firmele sunt parte din susținerea acestui sistem și sunt interesate când văd că lucrurile funcționează. Continuăm să asigurăm o masă caldă, în fiecare zi, atât elevilor care vin din județ, cât și celor din Oradea, încercând astfel să sprijinim cât mai mult învățământul dual", a punctat primarul Florin Birta.
La Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" au fost executate lucrări de reabilitare a infrastructurii educaționale, pentru șase corpuri de clădire, urmând să fie dotate corespunzător trei ateliere, necesare desfășurării activităților specifice învățământului profesional și tehnic.
S-au realizat următoarele lucrări:
Corp C 1: s-au amenajat grupuri sanitare; au fost executate rețelele interioare, finisajele interioare, placări cu gresie și dotarea lor cu obiecte sanitare necesare; tencuielile exterioare; anveloparea clădirii; trotuarele de protecţie au fost refăcute; sistemul de colectare a apelor pluviale a fost înlocuit; s-a realizat instalația de curenţi slabi.
Corp C 5: dotarea spațiilor destinate cursurilor de coafură.
Corp C 8: au fost reamenajate grupurile sanitare de la parter; s-a recompartimentat spațiul în vederea amenajării unui grup sanitar pentru persoane cu dizabilități, placarea cu gresie și faianță, reparații la tencuieli și refacerea finisajelor, inclusiv dotarea cu obiecte sanitare și radiatoare; a fost închis accesul din exterior și se va deschide alt acces din interiorul clădirii; tencuielile exterioare; anveloparea clădirii cu polistiren expandat de 15 cm; refacerea trotuarelor de protecție; s-a înlocuit sistemului de colectare a apelor pluviale.
Corp C 9:  acoperișul tip terasă necirculabilă a fost reabilitat integral; pardoselile calde de la nivelul parterului au fost desfăcute și refăcute; tâmplăria a fost înlocuită integral; tencuielile exterioare au fost desfăcute, respectiv s-a executat anveloparea clădirii; sistemul de colectare a apelor pluviale a fost înlocuit; instalația electrică interioară, instalația sanitară și instalația de încălzire au fost refăcute.
Corp C 10: s-a executat anveloparea clădirii; trotuarele de protecție au fost executate; sistemul de colectare a apelor pluviale a fost înlocuit; instalația de curenți slabi și finisajele din zonele de intervenție au fost refăcute; învelitoarea din țiglă a fost înlocuită.
Corp C 11- C 12: au fost amenajate grupuri sanitare; acoperișul a fost reabilitat integral; s-a executat anveloparea clădirii; pardoseala de la nivelul parterului a fost refăcută; a fost înlocuită învelitoarea integrală; a fost înlocuită instalația electrică; au fost înlocuite instalațiile sanitare și instalațiile de încălzire.
Dotări ateliere: osciloscop digital; generator de funcții; sursa reglabilă; posturi de lucru (scaun coafor/frizer); elevator tip foarfecă; tester diagnoză; compresor cu șurub. (B.P.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Ministrul Educației a vizitat Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", recent reabilitat.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 18:37:45 Ora de vară a Europei de Est