Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Culorile Europei prin ochii noștri”

La Școala cu clasele I-VIII “Dacia” din Oradea

„Culorile Europei prin ochii noștri”

„Un eveniment atât de important – precum Ziua Europei - este o ocazie specială pentru toți europenii, iar pentru a-l marca ne-am îmbrăcat haine de sărbătoare și am cules cele mai mândre flori pentru a i le dărui. Ne-am deschis apoi larg sufletele pentru a arăta Europei câtă bucurie și căldură încape într-un român, iar vibrațiile au apărut îndată.

 Timp de o săptămână freamătul și voioșia au invadat școala, pentru că pe tot parcursul acestei săptămâni, s-au împletit activități, care de care mai atractive, mai interesante, iar la finalul ei, am deschis lumii larg porțile școlii. Așa am putut afla despre „România și Parlamentul european”, o activitate de diseminare, o prezentare power point care, în acordurile imnului Uniunii Europene, a invadat  holurile școlii (profesor coordonator, Pasula Petru). Am legat  această activitate de o alta, intitulată „O inovație pentru un viitor mai bun”, pentru o Europă mai curată, o activitate practică de prezentare a unei inovații și realizare a unui experiment al cărui rezultat  ar putea sensibiliza comunitatea și factorii de decizie cu privire la fenomenul poluării (profesor coordonator, Marin Bica).
 Am descoperit apoi “Valorile culturale europene” în cadrul unor prezentări, a unor ample dezbateri pe marginea valorilor autentice, unele dezvelite de privirile curioase ale copiilor la biblioteca școlii, iar altele oferite de dascăli (profesori coordonatori, Moza Monica și Gâdoiu Luminița).
 În cadrul unei „călătorii”, am pornit „Să cunoaștem EUROPA”, iar ca să nu pierdem nimic, am așternut pe hârtie rânduri scrise în franceză, engleză și germană și am zugrăvit în minutate culori  locurile vizitate (profesori coordonatori, Ochiș Rodica și Mureșan Ioana).
 Pentru un timp, ne-am așezat puțin la noi în școală ca să savurăm gustul dulce al succeselor,  prezentate  în cadrul activității „Școală românească, rezultate europene”. Aurul, argintul, bronzul și mențiunile, obținute de elevii noștri la Olimpiada națională  de astonomie și astrofizică, matematică, limba și literatura română (Concursul național „Ionel Teodoreanu”), concursul național “Micul matematician”, concursul național „Olimpicii cunoașterii”, concursul internațional de muzică ușoară „Suflet de stea”, examenele „Cambridge” și multe alte compețiții și proiecte încununează  eforturile și sacrificiile merituoșilor copii și dascăli – europeni”, după cum ne-a declarat profesor psiholog Claudia Trifa, coordonatorul principal al acestor manifestări.
 Vineri (8 mai 2009), „veselia culorilor și armonia formelor și-au dat mâna în activitatea-concurs „Culorile Europei”- activitate inclusă în proiectul eTwinning “Happy Europe Day” în care școala noastră e parteneră alături de alți 82 de parteneri din Europa. De la cei mai mici până la cei mai mari, cu toții au fost antrenați, atât în perioada premergătoare concursului, când fiecare clasă a trebuit să se documenteze despre țările din Uniunea Europeană și să-și aleagă un simbol reprezentativ, cât și la proba propriu-zisă (desenele pe asfalt, de vineri, activitate derulată pe aleea din fața școlii)”.
 Soarele mirat sta-n loc să admire operele copiilor, încântat de entuziasmul și talentul lor,  căci desenele lor delectau privirea și bucurau sufletul privitorilor.
 În urma jurizării, cele mai reușite lucrări au fost premiate cu diplome și cadouri (baloane, stegulețe, brelocuri, insigne, șepcuțe, tricouri, cărți de colorat, hărți, semne de carte, mousepad) oferite de reprezentantul Prefecturii Bihor, dna Nicoleta Balaci, consilier afaceri europene. Desenele pe care elevii le-au pregătit pentru această zi au fost adunate într-o expoziție, intitulată „Culorile Europei”. În toată această suită de manifestări, dedicate Zilei Europei, derulate pe întreaga săptămână, au fost implicate zeci și zeci de copii, sub coordonarea a 27 de învățători, cinci profesori (prof. psiholog Claudia Trifa, Hoffman Renata, Rodica Măduța, Georgiana Vancu și Ioana Mureșan), precum și directorul școlii, prof. dr. Florian Hava.
 „Meciul generațiilor”
 Tot sub „Culorile Europei”, vineri, pe terenul de sport, s-a desfășurat un meci de handbal între echipele reprezentative ale claselor a VII-a și a VIII-a, organizat de profesorii de specialitate, Olga Mușat, Veronica Diaconu și Ene Costel, fiind arbitrat de foști elevi ai școlii, actuali jucători (Cristian Muțiu și Ionuț Dacău).
 Așadar, anul acesta, la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, Ziua Europei a fost sărbătorită în chip special..., cum nu s-a mai văzut! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Culorile Europei prin ochii noștri”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 23:36:42 Ora standard a Europei de Est