Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

36 de elevi și-au primit rezultatele la examenele susținute

Vineri, la Școala Gimnazială ,,Dacia”, s-au împărțit certificate Cambridge

36 de elevi și-au primit rezultatele la examenele susținute

De peste un deceniu, Școala Gimnazială ,,Dacia" din Oradea colaborează cu foarte bune rezultate cu Consiliul Britanic. ,,Anual, motivăm și încurajăm elevii din școala noastră să se pregătească temeinic la limba engleză, susține doamna profesor de engleză Sarca-Crișan Raluca.

O bună cunoaștere a limbii engleze, confirmată de un certificat Cambridge, oferă numeroase oportunități pe plan profesional și personal. Examenele Cambridge sunt complexe și testează toate competențele lingvistice. Participarea la un astfel de examen reprezintă un obiectiv atins, o motivație suplimentară pentru învățare și o satisfacție deosebită, care dă elan pentru eforturi viitoare și ajută la creșterea stimei de sine. Ne bucură enorm rezultatele excelente obținute de elevii noștri, deoarece dincolo de acest certificat recunoscut internațional, se află sute de ore de muncă, emoții, reușite, progres, încredere, zâmbete și mândrie", conchide Raluca.
Iar doamna prof. Mada Claudia-Ioana, colega sa de catedră, ține să adauge: ,,Examenele Cambridge nu mai sunt o noutate în zilele noastre. A ajuns un ,,trend" ca elevii pasionați de limba engleză să susțină examene Cambridge. De unde această ,,modă"? Eu consider că promovarea unui examen cu recunoaștere internațională, precum testul Cambridge, este un ,,boost" pentru încrederea în sine și aduce o doză mare de motivație pentru a continua învățarea pe viitor, ajutând elevii să-și dezvolte competențele lingvistice și să-și îmbunătățească limba engleză pas cu pas, e de părere Claudia.
Alături de cele două profesoare de engleză, la festivitate a participat și directorul adjunct, doamna profesor Carmen Diana Cosman, care a înmânat elevilor certificatele Cambridge.
Au primit certificate Cambridge: Roșu Emma Anastasia și Nistor Carina Elena (nivelul Starters); Micula Alesia Anya, Buz Patric George, Tirla Diana, Lasca Mara Ana, Ruge Sofia Elena, Erdei Casian Ștefan, Crestici Ada Maria, Hava Bogdan Andrei Tudor, Praja Darian Luca, Pataki Sebastian Andrei, Gheorghe Labău Patricia, Lazăr Răzvan Bogdan, Popovici Dragoș Andrei, Doboș Lucas Ionuț, Zbârcea Luca Ștefan, Matei Sarah Maria, Simuț Ana Sofia, Buibaș Adrian Antoniu, Codre Flavius, Mada Carina Ioana (nivelul Flyers); Ciceu Elias Jerom, Dronca Ariana Maria, Sotoc Sânziana Nicole, Mlendea Carla, Mlendea Sara, Nagy David Andrei, Petrică Andrei Alexandru, Sava Alexandru Mihai (examenul Key for Schools); Jurjuț Bogdan, Câmpan Ayanna Daria, Popa Maria Valentina, Tunduc Tania, Hadade Diana Marina și Toma Aida Maria (examenul Preliminary for Schools).
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: 36 de elevi și-au primit rezultatele la examenele susținute.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 14:34:01 Ora standard a Europei de Est