Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ziua Mondială a Educației la Grădinița Nr. 52

„Educația ne unește”

Ziua Mondială a Educației la Grădinița Nr. 52

În cadrul Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 52 din Oradea, micii preșcolari, alături de dascălii lor au desfășurat o serie de activități specifice cu ocazia Zilei Internaționale a Educației, pentru a sublinia valoarea incontestabilă pe care o are educația.

În debutul evenimentului, directorul unității, prof. Sala Ioana, a felicitat colectivul de cadre pentru dedicarea, implicarea și contribuția acestora în procesul de învățământ, asigurând profesorii de tot sprijinul pentru implementarea viitoarelor proiecte.
Sub egida motto-ului „Educația ne unește", cadrele didactice, prof. Lavinia Petruț și Petre Liana, au explicat preșcolarilor importanța educației în viața fiecărui copil și respectul cuvenit fiecărui factor implicat în educația lor. Panoul „Împreună reușim" realizat de aceștia prin decupare și lipire, fiind o lucrare colectivă, tronează la intrarea principală în grădiniță.
La Grupa Pisicuțelor, educatoarele prof. Raluca Ardelean și Anca Costea au creat un mediu liber de exprimare a opiniilor, improvizând un studio de televiziune, unde copiii au realizat un reportaj în care și-au exprimat propriile păreri asupra importanței educației, demonstrând cunoștințe valoroase despre acest concept. Pe urmă, au confecționat câte un autoportret cu o carte în mână, ca simbol al importanței studiului. Grupa mică C, sub atenta îndrumare a cadrelor didactice, prof. Săcădat Adriana și Pașcalău Liliana, au urmărit o scurtă prezentare animată despre scopul și formele educației, după care au realizat câte o creație artistico-plastică prin pictarea amprentei palmare. 
Copiii din grupa ,,Piticilor isteți", secția maghiară, sub îndrumarea doamnelor prof. Șora Márta și Szilágyi Ella-Mónika, au desfășurat jocuri bazate pe valorile esențiale promovate la nivelul grădiniței, încredere, responsabilitate, cooperare, comunicare, prietenie pentru coeziunea grupului, iar în cadrul activității de educare a limbajului au urmărit povestirea ,,Ha én felnőtt volnék", de Janikovszky Éva, realizând o activitate practică pe baza acesteia, prin care au reliefat importanța educației pentru viața copiilor în special, și pentru comunitate în general. De asemenea, prof. Juhász Katalin și Dimény Éva au desfășurat cu preșcolarii secției maghiare un joc didactic interactiv, prin metoda cubului, în vederea dezvoltării inteligenței emoționale.
Pentru a marca acest eveniment, spiridușii grupei mari A au răsfoit și „citit" cărțile preferate din biblioteca grupei, după care, pe rând, fiecare spiriduș a devenit un mic dascăl pentru colegii săi, învățându-i câte un lucru educativ din poveștile lecturate. Desenele realizate de micii dascăli au fost apreciate de doamnele educatoare prof. Ioana Matei și Popa Claudia.
Preșcolarii grupei mici ,,Steluțe", sub amprenta cadrelor didactice, prof. Nicoraș Geanina și Săcădat Alina, precum și copiii din grupa mică - Grupa florilor", îndrumați de prof. Nan Maria și Druță Valeria, au participat la o activitate artistico-plastică, realizând individual, respectiv în comun, câte o planșă prin tehnica dactilopictură. Activitatea desfășurată a avut ca scop familiarizarea copiilor cu semnificația zilei de 5 Octombrie și evidențierea rolului dascălilor în educație. Grupa Fluturașilor, coordonată de prof. Micu Camelia și Laza Giorgiana, a sărbătorit prin alegerea tuturor activităților îndrăgite de copii, mai precis colorare în cărticele, construcția unor adăposturi pentru necuvântătoare, exersarea jocurilor muzicale cunoscute, realizarea de puzzle și completarea unei fișe tematice.
Ștrumfii grupei mijlocii A au făcut echipă cu educatoarele lor, prof. Hus Ramona și subsemnata, prof. Ardelean Liana, realizând în comun un afiș pentru importantul eveniment, fiind reprezentat printr-un pom al cunoașterii, ale cărui roade sunt chiar deprinderile și abilitățile practice și sociale aflate în curs de formare în rândul preșcolarilor. Ghirlandele cu inimioare și amprentele palmare pictate de copii au dat un aer festiv grupei în care s-au desfășurat activitățile.
Cu toate că Ziua Internațională a Educației este declarată pe 5 Octombrie, cultivarea spiritului de echipă, acceptarea unicității și a rolului fiecărui partener educațional, copil-părinte-cadru didactic, au fost prioritățile grădiniței noastre, astfel putem considera fiecare zi o mare sărbătoare, căreia îi acordăm respectul cuvenit prin empatie și grijă față de copii și profesionalism în desfășurarea actului educațional.
Prof. Ardelean Liana
Vedeţi mai multe poze în Galeria foto: Ziua Mondială a Educației la Grădinița Nr. 52.

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 00:17:10 Ora de vară a Europei de Est