Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Aplicațiile Google leagă prietenii

Proiect Erasmus, cea de-a doua mobilitate

Aplicațiile Google leagă prietenii

Aventura cunoașterii și a descoperirii, începută acum doi ani, a continuat cu cea de-a doua mobilitate, din cadrul proiectului Erasmus+ strategic intitulat ,,Mobile apps and Google tools in formal school education" în perioada 3-7 octombrie 2022, la Liceul Tehnologic „Horea" Marghita.

Scopul acestui proiect, în care sunt implicate patru țări: Germania, Italia, România și Turcia, este acela de a cunoaște, experimenta și folosi cât mai multe instrumente Google, dar și platforme noi, cu scopul de a facilita educația și de a oferi interactivitate, creativitate și atractivitate lecțiilor.
Astfel, un grup de 36 de participanți, beneficiari ai acestui proiect au poposit preț de cinci zile pe meleagurile românești făcând cunoștință cu tradițiile, cultura, sistemul educațional, obiceiurile, preparatele și convingerile poporului nostru.
Festivitatea de deschidere a avut invitați de onoare precum insp. prof. Vințeler Lucian, primarul orașului Sas Adăscăliții Marcel Emil, managerul Spitalului Municipal Bradacs Aliz, reprezentanți ai Consiliului de Administrație, Pop Cristian și Hotea Dorina care le-au adresat partenerilor noștri cuvinte de prețuire și de bun venit, făcând ca momentul să fie încărcat de emoție și bucurie pentru toți participanții. După ce au făcut cunoștință cu școala, cadrele didactice și elevii acesteia, am dat startul workshopurilor, participanții făcând cunoștință cu platformele Padlet, prezentată de doamna profesor Susan Iulia Maria, respectiv LearningApps, prezentată de doamna profesor Abrudan Adriana Georgeta și Wordwall, prezentată de doamna profesoară Pap Camelia, trei aplicații care pot fi utilizate în predarea oricărei discipline, fie de pe PC, laptop, tabletă sau telefon. Doamna profesoară Apostol Alina a făcut o demonstrație bazată pe experimente chimice, împreună cu elevii din clasa a IX-a, urmând o secvență de lecție folosind softul MozaBook și exerciții create cu ajutorul platformei Wordwall. Toate activitățile s-au dovedit a fi reușite și interesante, atât pentru elevi, cât și pentru profesori, afirmând că toate platformele prezentate sunt noi pentru ei și că le vor integra în predarea și evaluarea la clasă.
Pe lângă aceste activități, prietenii noștri au beneficiat și de un program cultural vast, începând de la prezentarea orașului Marghita și împrejurimi și continuând până la reședința de județ de pe malul Crișului Repede, la Oradea. Ziua însorită și frumusețile din centrul orașului, Pasajul Vulturul Negru, Biserica cu Lună, Cetatea Oradea, Muzeul Țării Crișurilor, Palatul Baroc  i-au încântat pe prietenii noștri, catalogând Oradea drept cel mai frumos oraș din România. De asemenea, pentru a consolida relațiile între membrii grupului, am organizat, în acest scop, o excursie tematică la Cluj și Salina Turda, unde varietatea climatică și a formelor de relief i-au impresionat peste măsură pe oaspeții noștri. O altă destinație spre care ne-am îndreptat atenția a fost Huta Slavia, un loc mirific în care este păstrată vie flacăra folclorului slovac, îngenunchind și la altarul Mănăstirii Voivozi, unde întreg grupul a primit binecuvântarea părintelui stareț Chesarie și de pacea pe care o transmite acest loc.
 Pentru că școala noastră a fost mereu interesată de tradiție, folclor și obiceiuri strămoșești, am oferit momente de folclor autentic prin prezența Ansamblului „Floarea Barcăului" condus de Sergiu Duca, orchestra instrumentiștilor locali sub coordonarea lui Radu Pușcaș și nu în ultimul rând, Ansamblului de dansuri „Horea". Seara românească a continuat cu degustarea unor preparate tradiționale și multă voie bună.
Ca formă de a ne lua rămas bun, domnul profesor de educație fizică, Chirobocea Cristian, a organizat un meci amical între elevii școlii noastre și elevii din Italia. Partida s-a dovedit a fi una strânsă, scorul final fiind stabilit prin lovituri de la 11 metri, echipa României ieșind învingătoare. Atmosfera extraordinară, transmisă de jucători, i-a determinat pe spectatori să trăiască momentele cu intensitate maximă, cu schimb de îmbrățișări, conturi de Instagram și promisiuni de a păstra legătura.
Iată că aventura a ajuns la final, iar oaspeții noștri se pregătesc să se întoarcă la familiile, prietenii și comunitățile lor. Pentru a face momentul cât mai intim, am ales ca festivitatea de închidere a mobilității să aibă loc în sala de conferințe a Hotelului Impero din Oradea, locația gazdă a partenerilor noștri. Cele două ore petrecute împreună ne-au demonstrat, fără lipsă de modestie, că această mobilitate a fost una perfectă pentru toți participanții care au avut cuvinte de laudă și apreciere la adresa conducerii și a întregii echipe de proiect. Aceste clipe, de o încărcătură emoțională unică, ne motivează să continuăm acest drum, să simțim că munca depusă a meritat, din plin.
Prof. Iulia Maria Susan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Aplicațiile Google leagă prietenii.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 06:39:06 Ora de vară a Europei de Est