Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Oradea - etnie, națiune, confesiune’’

Mai mult decât un simpozion școlar și eveniment de diseminare

,,Oradea - etnie, națiune, confesiune’’

Aplicat ca mini-grant, finanțat de The Olga Lengyel Institute (TOLI), proiectul colaborativ ,,Oradea, oraș multicultural / Patrimoniul local - bijuteria identității naționale" (Oradea multicultural city/Local heritage the jewel of national identity), desfășurat de Colegiul Național ,,Mihai Eminescu"- prof. coordonator Daniela Sopota și Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr"- prof. coordonator Livia Ghiurcuța, care a avut drept scop valorizarea patrimoniului cultural al acestei urbe de la granița de vest a României, patrimoniu la care și-au adus o însemnată contribuţie evreii orădeni, a ajuns la moment de bilanț, marcând prin Simpozionul școlar - referate și proiecte, evenimentul de diseminare a frumoaselor activități desfășurate din luna februarie, până în prezent.

În ansamblu, proiectul, fără a scoate din context și celelalte etnii care locuiesc în acest multicultural oraș, un veritabil ,,cuib de cultură", a promovat prin activitățile desfășurate, pacea, respectarea drepturilor și libertăților omului, prețuirea valorilor trecutului, toleranța, empatia, responsabilitatea și cetățenia activă pentru a oferi tinerilor o imagine cât mai apropiată de adevărul istoric. Timp de 10 luni, am predat în antiteză lecția Holocaustului cu lecția democrației, declarându-ne mulțumite acum, prin atingerea scopului educațional.
Așadar, la vreme de recoltă în brumar, în sala de festivități a Colegiului Național ,,Mihai Eminescu'', vineri, 11. 11. 2022, s-a desfășurat activitatea principală a proiectului, intitulată generic ,,Oradea - etnie, națiune, confesiune'' (Oradea ethnicity, nation, confession). Gândită ca simpozion școlar, activitatea a reunit o suită de proiecte și referate care au suscitat interesul participanților și au stârnit admirația față de cei care le-au expus.
Într-o atmosferă elegantă, sobră dar cu o vădită amprentă tinerească, dată de prezența liceenilor din școlile partenere, pe parcursul celor două ore și jumătate, emoția, furia, exuberanța, bucuria, revolta, satisfacția au fost câteva dintre sentimentele care s-au evidențiat și celui mai puțin cunoscător a personalității umane.
Ne-am străduit, sperăm, ca de obicei, să fim ospitalieri și drept răsplată, calitatea invitaților a fost una pe măsură. După primirea și înregistrarea participanților, am deschis lucrările simpozionului, cu domnul Prim Rabin Shraya Kav, care de altfel, a fost o surpriză, extrem de plăcută, dumnealui fiind și cel care ne va prefața materialul editat electronic, în curs de apariție. Deschis, jovial, foarte aproape de copiii pe care i-a întâlnit în câteva rânduri în răstimpul derulării proiectului, fie la Sinagoga Ortodoxă, fie la Mausoleul Holocaustului, domnul Prim Rabin i-a cucerit prin simplitatea discursului și greutatea mesajului transmis, de toleranță, acceptare și pace.
Doamna Alexandrina Chelu-Schorr, o prezență nu doar fascinantă, ci și foarte bine documentată pe tema evenimentului, a transmis mesajul domnului Robert Schoor, director al Departamentului de Cultură în cadrul Federației Comunităților Evreiești din România și director JCC Oradea, cel care ne-a mijlocit și facilitat, începând cu Acordul de Parteneriat cu Comunitatea Evreilor din Oradea, majoritatea activitățile din proiect.
Asociația Tikvah, prin toate activitățile întreprinse, a fost continuu o sursă de inspirație, atât pentru copii, cât și pentru profesorii coordonatori. Ne-am bucurat de prezența doamnei Emilia Teszler, într-o activitate desfășurată pe zoom, cu ocazia comemorării Evei Heyman, copiii celor două școli ascultând-o cu mult interes și adresându-i întrebări și de asemenea, în cadrul simpozionului, prestația dumneaei, a înmărmurit audiența.
Doamna director al Colegiului Național ,,Mihai Eminescu'', Livia Muntean, profesor de istorie, a prezentat o sinteză a activității dumneaei, în problema Holocaustului, într-un material intitulat ,,Predarea Holocaustului, o experiență profesională și nu numai ...'', stârnind aplauze de admirație pentru formarea solidă și consistentă, în mari centre de studiu al iudaismului.
Doamna director adjunct al Colegiului Național ,,Mihai Eminescu'', prof. Agoston Palko Emese, a pregătit un referat intitulat ,,Oradea, orașul lui Sfântul Ladislau'' (Nagyvárad, Szent László városa), reliefând contribuția etniei maghiare la construcția istorică a urbei de pe Crișul Repede.
Doamna prof. dr. Livia Ghiurcuța a realizat o sinteză a proiectului nostru colaborativ, obiective, competențe, evidențiind atât activitățile realizate împreună, cât și cele ale lăzăriștilor, dedicați, implicați și destoinici.
Deosebit de apreciate au fost prezentările elevilor celor două școli, din partea Liceului Teoretic ,,Aurel Lazăr", Alexandru Lazăr, Mariabela Bradea-Pintiuța Mariabel și Anastasia Bereanu, fetele având ca temă, prezentarea cu titlul: ,,Păsări în colivie'', susținută de machete demonstrative și de superbi trandafiri comemorativi, realizați din hârtie și distribuiți elevilor din sală, de către o reprezentantă a etniei române și una a etniei rome, îmbrăcate în costume populare autentice, ca simbol al sprijinului acordat evreilor și romilor bihoreni, în perioada deportărilor, de către cetățenii de etnie română.
Gazdele au încheiat seria prezentărilor prin prestația absolut remarcabilă a elevului Vlad Munteanu, care a surprins audiența cu fervoarea susținerii drepturilor omului, în toate timpurile istorice, în referatul intitulat, ,,Apel la morală și sensibilitate''.
Maria Bobotan a încântat prin sensibilitate și candoare, în prezentarea stilizată a experienței personale în studiul Holocaustului, citind mult despre acest subiect, participând activ, la toate momentele proiectului.
Alexandru Dafin Ardelean, pasionat de istorie în general, de cea a evreilor, (prin tangențe familiale), în special, a așternut în file de referat, studiul personal, în teren, alături de colegii lui, cu prețioasele informații bibliografice, despre sinagogile orădene, în lucrarea ,,Oradea, un oraș al sinagogilor''.
Atât copiii cât și participații la simpozion, au fost răsplătiți cu diplome și drept grăitoare cărți, în strânsă legătură, cu tema zilei, a anului.
            O activitate pe cât de frumoasă, pe-atât de prețioasă, care a durat cât timp au ars lumânărelele pitite pe frunze ruginii, în buza scenei, cu sens de amintire veșnică pentru ei..., cei care au plecat. Amintirea lor însă, rămâne, precum pietricelele presărate printre lumânări și frunze. Pentru ei și pentru a nu mai fi o astfel de filă în istoria lumii, noi, dascălii, ne vom continua misiunea și vom cultiva valori ...
,,Singurul scop al educației este să transforme oglinzile în ferestre", spunea Sydney Harris.
Prof. coordonator Daniela Sopota
 
Mai mult decât niște elevi și copii!
Participând la deschiderea evenimentului, văzând atmosfera, ascultându-i pe copii dialogând, urmărind reacțiile lor și discursurile de început, precum și alocuțiunea Prim Rabinului Shraya Kav, ni s-a părut că am nimerit într-o sală de instanță, la o judecătorie, cu jurații în față și cu mult popor în sală, dar nu pentru a-i asculta pe jurați, ci pentru a-și prezenta fiecare punctul de vedere, documentat prin cercetare... Pentru elevii-copii a fost un prilej nu atât de diseminare, cât de autoevaluare, un exercițiu de înfrângere a tracului inerent și de declanșare a resortului interior pentru a realiza un act de oratorie.
O elevă chiar a îndrăznit să iasă în față, să vorbească la microfon cu o dezinvoltură și seninătate demne de o bravură personală, convinsă fiind că merită să devii lider...!
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (60 de poze) în Galeria foto: ,,Oradea - etnie, națiune, confesiune’’.
Pe Facebook, veți putea viziona și două momente video.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 07:44:17 Ora de vară a Europei de Est