Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prefectul Dumitru Țiplea a condus ședința de lucru lunară în sistem videoconferință cu primarii

Miercuri, 16 noiembrie,

Prefectul Dumitru Țiplea a condus ședința de lucru lunară în sistem videoconferință cu primarii

La ședință au participat inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Horea Abrudan, șeful serviciului juridic al Instituției Prefectului - Județul Bihor, Alice Lupeș, comisarul șef al Comisariatul Județean al Gărzii de Mediu Bihor, Sever Șerbănescu, juristul Comisariatului Județean al Gărzii de Mediu Bihor, Marius Orbai, șef birou al Administrației Bazinale de Apă Crișuri, Angela Petrescu și directorul tehnic al Administrației Bazinale de Apă Crișuri, ing. Ioan Oprean.

În cadrul întâlnirii au fost prezentate:
- Concluziile acțiunilor de verificare, îndrumare și control desfășurate de Instituția Prefectului Județul Bihor la sediile primăriilor din județ în cursul acestui an.
Vizitele în teren au fost efectuate de către Corpul de Control și Serviciul juridic al Instituției Prefectului Județul Bihor și urmează să se finalizeze în cursul acestei săptămâni. Controalele au vizat activitatea aleșilor locali, funcționarea Consilului Local și soluționarea petițiilor, precum și activitatea comisiilor locale de fond funciar.
Concluziile preliminare evidențiază o îmbunătățire a gradului de transparență în decizii, respectiv a gradului de întocmire și publicare a rapoartelor publice de către primari și consilierii locali, precum și o evoluție pozitivă în activitatea de soluționare a petițiilor. Analiza activității comisiilor de fond funciar a indicat un număr mare de cereri, dar și o creștere a ritmului de soluționare a acestora.
Din discuțiile cu omologi din alte județe, constat că la noi lucrurile functionează bine și, cu puțin efort și coordonare, putem fi un model de administrație publică pentru România", a conchis prefectul Dumitru Țiplea. 
- Asigurarea nevoilor unităților de învățământ pentru sezonul rece și plata burselor școlare în județul Bihor
Inspectorul școlar general Horea Abrudan a efectuat o analiză privind nevoile și pregătirea pentru sezonul rece la nivelul unităților de învățământ din județul Bihor. Analiza a vizat situația bugetelor și necesarul stocurilor de combustibil pentru acest sezon. În contextul creșterii prețurilor la energie și combustibili, a fost subliniată necesitatea creșterii bugetului standard per elev, precum și necesitatea unei bune colaborări între administrațiile locale și unitățile de învățământ pe care acestea le gestionează, în vederea identificării de soluții punctuale acolo unde este cazul. 
S-au sesizat, de asemenea, anumite întârzieri în plata burselor din bugetele locale către elevi. Inspectorul școlar a făcut un apel către primari să trateze cu celeritate plata acestora după încasarea sumelor alocate de minister, reamintind că, conform legii, bursele se plătesc până în data de 15 a fiecărei luni pentru luna anterioară.
Prefectul Dumitru Țiplea a subliniat faptul că „avem obligația să ne ocupăm de copiii noștri. Avem aproximativ 88.000 de copii în sistemul educațional din Bihor. Rețineți că ei sunt cel mai important patrimoniu al nostru și viitorul acestei țări"!
- Clarificarea unor aspecte privind sistemele individuale adecvate pentru colectarea și epurarea apelor uzate în contextul HG nr. 714/2022 
Acest punct a adresat importanța gestionării corespunzătoare a apelor urbane uzate, asumată prin Tratatul de Aderare al României la Uniunea Europeană. În acest sens, s-a subliniat necesitatea întocmirii de către administrațiile locale a unui Registru al sistemelor individuale adecvate pentru colectarea și epurarea apelor uzate urbane (Registrul SIA). Conform prevederilor legale, primăriile au obligația de a inventaria sistemele individuale de colectare a apelor uzate din gospodării şi să notifice populația pentru conformare.
Totodată, s-a învederat că proprietarii de spații conectate la sistemul individual adecvat de epurare au obligația să înscrie sistemul de epurare în registrul autorității publice locale:
- în cazul construcțiilor noi, în termen de 120 de zile de la conectarea incintei la sistemul de colectare și/sau epurare a apelor uzate
- în cazul sistemelor deja existente, în termen de 180 de zile de la intrarea în vigoare a HG 714/2022 privind aprobarea Criteriilor pentru autorizarea, construcția, înscrierea/ înregistrarea, controlul, exploatarea şi întreținerea sistemelor individuale adecvate de colectare şi epurare a apelor uzate.   
În acest moment se lucrează la o platformă electronică la nivel național, gestionată de Administrația Națională „Apele Române", pentru monitorizarea și raportarea datelor privind epurarea apelor uzate urbane, care va include și o secțiune dedicată sistemelor individuale adecvate pentru colectarea și epurarea apelor uzate urbane.
Platforma va deveni operațională la începutul anului viitor și va fi actualizată periodic de către administrațiile locale cu informațiile colectate prin Registrul SIA.
Reprezentanții Gărzii de Mediu Bihor au avertizat că, în cazul nerespectării legislației, se vor aplica sancțiuni.
Cancelaria Prefectului
Județul Bihor

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 09:58:26 Ora de vară a Europei de Est