Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

,,ABC pentru mămici și tătici”, la prima întâlnire din acest an școlar

Şcoala părinţilor la D.A.S.O.

,,ABC pentru mămici și tătici”, la prima întâlnire din acest an școlar

În continuarea programului „Şcoala părinţilor", inițiat în urmă cu opt ani de către Direcția de Asistență Socială, dar care a fost suspendat pe perioada pandemiei, D.A.S.O. a inițiat un nou program pentru părinții copiilor care frecventează cele 15 creșe din Oradea, respectiv „ABC pentru mămici şi tătici".

Prin acest program instituția noastră va organiza periodic întâlniri tematice cu părinții, la care va invita medici, nutriționiști, psihologi, asistenți medicali, educatori și alți specialiști din domeniul educației parentale și antepreșcolare, pentru a dezbate probleme de actualitate cu care se confruntă părinții și copiii.
Astfel, la sediul Direcției de Asistență Socială Oradea a avut loc, joi, 17 noiembrie 2022, prima întâlnire din cadrul programului, întâlnire la care invitat a fost  medicul specialist pediatru Paula Marian, as. univ. dr și doctor în științe medicale, care le-a vorbit celor aproximativ 50 de părinți despre răcelile specifice sezonului rece, modul în care acestea pot fi tratate și limitate odată cu intrarea copiilor în colectivitate, despre alimentația sănătoasă la copii și modul în care putem crește imunitatea lor.
             D-na Anca Grama, directorul executiv al Direcției de Asistență Socială Oradea, în deschiderea evenimentului, a precizat:
,,Într-o perioadă în care mulţi părinţi se confruntă cu episoade de îmbolnăviri ale copiilor, specifice sezonului rece, ne-am gândit să venim în sprijinul părinților cu informații și soluții din partea specialiștilor, menite să ne ajute să depășim cu bine virozele din sezonul rece. Părinții își lasă în grija noastră cele mai de preț comori, copiii lor, de aceea am gândit acest program menit să vină în sprijinul mămicilor și tăticilor care se confruntă cu o serie de provocări, iar rolul nostru să fie unul proactiv în sensul de a-i sprijini să susțină dezvoltarea propriilor copii, indiferent că vorbim despre educație, sănătate, alimentație sănătoasă, relația părinte-copil. Mă bucur că foarte mulți părinți au răspuns invitației noastre și încă mulți s-au arătat doritori să participe și la următoarele întâlniri. Ne dorim să avem o comunicare bună în permanență cu aceștia, să ținem aproape de părinți și să găsim cele mai bune metode pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor. Vă așteptăm să veniți înspre noi cu sugestii privind temele pe care doriți să le abordăm împreună cu specialiștii din diferite domenii, astfel încât cooperarea dintre părinți și creșă să asigure copiilor un mediu echilibrat și securizant!".
În cadrul programului, care a fost de tip interactiv, părinții au aflat informații despre „Infecțiile în colectivitate. Cauze și măsuri de prevenție", particularităţile sistemului imunitar, simptomatologia infecţiilor respiratorii, conştientizarea de către părinţi a importanţei izolării copilului la domiciliu la primele semne de boală, de ce se îmbolnăvesc copiii când intră în colectivitate și cât de des este normal să răcească, alte afecțiuni frecvente în colectivitățile de copii, cum putem evita îmbolnăvirile în colectivitate, tratament la domiciliu, au adresat întrebări și au primit răspunsuri de la medicul specialist.
Programul „ABC pentru mămici şi tătici" se adresează în special părinţilor care au copii cu vârsta între 10 luni şi 3 ani, care frecventează creşa şi care vor să înţeleagă mai bine nevoile copiilor mici şi rolul fundamental al comunicării dintre copii şi părinţi.

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 09:19:22 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...