Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2022
Naveta profesorilor să poată fi decontată și prin biletele de transport, nu numai pe bază de abonament – solicitarea sindicatelor către ministrul Educației
...................................
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) solicită ministrului Educației, Ligia Deca, să modifice Hotărârea de guvern nr. 569/2015 privind decontarea navetei profesorilor astfel încât sumele plătite de aceștia, ca sa ajungă la școală, să poată fi decontate și pe bază de bilete de transport, nu doar cu abonamente lunare, potrivit unei adrese obținute de EduPedu.ro joi seara.
Federația sindicală a profesorilor susține că ,,Am fost sesizați de către organizațiile sindicale afiliate că numeroși operatori de transport auto nu emit abonamente pe anumite distanțe, ceea ce conduce la imposibilitatea personalului didactic – care se deplasează la și de la locul de muncă cu autoturismul proprietate personală, cu respectarea art. 7 alin. (6) din Norme – de a beneficia de decontarea acestor cheltuieli“.

,,S-a ajuns în această situație deoarece, în lipsa abonamentelor pe ruta respectivă/rute similare, emise de operatorii de transport, nu se poate stabili care este cuantumul sumei pentru care se pot depune bonurile de achiziție a carburantului, în vederea decontării și, deci, nu se decontează aceste cheltuieli”, potrivit adresei FSLI.

Cu alte cuvinte, conform normelor în vigoare, dacă pe ruta pe care profesorul vine și pleacă de la școală cu mașina personală, transportatorii publici nu emit abonamente, atunci profesorului nu i se pot deconta banii pe benzină/ motorină, pentru că nu se știe cât ar costa un abonament la autobuz pe distanța pe care o parcurge...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
1 noiembrie 2022

14 ani de digitalizare a educației în România
Unde suntem, ce e de făcut? (P)

Digitalizarea înseamnă, pentru profesorii și managerii școlilor, deschiderea de a învăța, de a accepta lucrurile noi și de a integra tehnologia în educație. Iar asta le poate aduce tuturor beneficii reale. Pentru noi, totul a început în 2008, în Iași. Adservio iniția la Liceul ,,Vasile Alecsandri” un proiect de digitalizare care anunța o mare transformare în educația din România. Deși tehnologia era revoluționară pentru țara noastră și nu numai, lucrurile au mers greu. Poate tocmai pentru că noutatea era prea mare.
Cu toate că beneficiile erau substanțiale în privința ușurării lucrului profesorilor, a debirocratizării, nouă ani mai târziu, doar 35 de școli adoptaseră digitalizarea. Abia pandemia a adus o schimbare serioasă. De voie, de nevoie, multe unități de învățământ au căutat în grabă o soluție digitală și lucrurile au avansat.
Cu toate acestea, în prezent, doar 10-15% din școlile românești au o soluție de digitalizare a activității lor, cu catalog electronic, statistici, rapoarte, comunicare integrată și celelalte instrumente avansate. De ce doar atât? Subfinanțare, neasumare a unei viziuni clare la nivel de minister, teamă de nou.

Accelerăm digitalizarea sau mai așteptăm?

România are șansa de a recupera mult din timpul pierdut. Prin promovarea intensivă, tot de către Adservio, a nevoii de digitalizare, Ministerul Educației a extins programul-pilot privind folosirea exclusivă a catalogului electronic. În consecință, 742 de școli elimină acum catalogul clasic, de carton...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 octombrie 2022
Programul Masa caldă
450 de școli ar putea organiza programul Masa caldă în acest an școlar, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență discutat astăzi (28 oct. 2022) în Guvern. Nu este acordat un buget suplimentar pentru 2022, ci doar pentru 2023 / Lista celor 350 de școli beneficiare încă nu este cunoscută.
………………………………
450 de școli ar putea să organizeze programul „Masa cadă” în anul școlar 2022-2023, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență, proiect aflat pe ordinea de zi a ședinței de Guvern. Până acum, a fost publicată în Monitorul Oficial doar lista celor 300 de școli și grădinițe beneficiare, deși autoritățile au anunțat de ceva vreme că vor fi incluse în program încă 50 de școli pe lângă cele 300. Proiectul citat modifică Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2022.
„(1) În anul şcolar 2022 – 2023, pe perioada desfăşurării cursurilor, preşcolarilor şi elevilor din 450 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, denumite în continuare unităţi-pilot, li se acordă, zilnic, cu titlu gratuit, un suport alimentar constând într-o masă caldă sau într-un pachet alimentar, în cazul în care masa caldă nu poate fi asigurată, în limita unei valori zilnice de 15 lei/beneficiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată”, prevede proiectul menționat anterior.
În descrierea situației actuale se arată că „deoarece sumele aprobate în anul 2022 pot asigura suportul alimentar pentru încă 100 de unități de învățământ preuniversitar, ceea ce ar corespunde unei măsuri suplimentare de sprijin pentru preșcolarii și elevii aflați în situația riscului de abandon școlar, este necesară majorarea numărului de unități de învățământ beneficiare de la 350 la 450 de unități”.

,,ABC pentru mămici și tătici”, la prima întâlnire din acest an școlar

Şcoala părinţilor la D.A.S.O.

,,ABC pentru mămici și tătici”, la prima întâlnire din acest an școlar

În continuarea programului „Şcoala părinţilor", inițiat în urmă cu opt ani de către Direcția de Asistență Socială, dar care a fost suspendat pe perioada pandemiei, D.A.S.O. a inițiat un nou program pentru părinții copiilor care frecventează cele 15 creșe din Oradea, respectiv „ABC pentru mămici şi tătici".

Prin acest program instituția noastră va organiza periodic întâlniri tematice cu părinții, la care va invita medici, nutriționiști, psihologi, asistenți medicali, educatori și alți specialiști din domeniul educației parentale și antepreșcolare, pentru a dezbate probleme de actualitate cu care se confruntă părinții și copiii.
Astfel, la sediul Direcției de Asistență Socială Oradea a avut loc, joi, 17 noiembrie 2022, prima întâlnire din cadrul programului, întâlnire la care invitat a fost  medicul specialist pediatru Paula Marian, as. univ. dr și doctor în științe medicale, care le-a vorbit celor aproximativ 50 de părinți despre răcelile specifice sezonului rece, modul în care acestea pot fi tratate și limitate odată cu intrarea copiilor în colectivitate, despre alimentația sănătoasă la copii și modul în care putem crește imunitatea lor.
             D-na Anca Grama, directorul executiv al Direcției de Asistență Socială Oradea, în deschiderea evenimentului, a precizat:
,,Într-o perioadă în care mulţi părinţi se confruntă cu episoade de îmbolnăviri ale copiilor, specifice sezonului rece, ne-am gândit să venim în sprijinul părinților cu informații și soluții din partea specialiștilor, menite să ne ajute să depășim cu bine virozele din sezonul rece. Părinții își lasă în grija noastră cele mai de preț comori, copiii lor, de aceea am gândit acest program menit să vină în sprijinul mămicilor și tăticilor care se confruntă cu o serie de provocări, iar rolul nostru să fie unul proactiv în sensul de a-i sprijini să susțină dezvoltarea propriilor copii, indiferent că vorbim despre educație, sănătate, alimentație sănătoasă, relația părinte-copil. Mă bucur că foarte mulți părinți au răspuns invitației noastre și încă mulți s-au arătat doritori să participe și la următoarele întâlniri. Ne dorim să avem o comunicare bună în permanență cu aceștia, să ținem aproape de părinți și să găsim cele mai bune metode pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor. Vă așteptăm să veniți înspre noi cu sugestii privind temele pe care doriți să le abordăm împreună cu specialiștii din diferite domenii, astfel încât cooperarea dintre părinți și creșă să asigure copiilor un mediu echilibrat și securizant!".
În cadrul programului, care a fost de tip interactiv, părinții au aflat informații despre „Infecțiile în colectivitate. Cauze și măsuri de prevenție", particularităţile sistemului imunitar, simptomatologia infecţiilor respiratorii, conştientizarea de către părinţi a importanţei izolării copilului la domiciliu la primele semne de boală, de ce se îmbolnăvesc copiii când intră în colectivitate și cât de des este normal să răcească, alte afecțiuni frecvente în colectivitățile de copii, cum putem evita îmbolnăvirile în colectivitate, tratament la domiciliu, au adresat întrebări și au primit răspunsuri de la medicul specialist.
Programul „ABC pentru mămici şi tătici" se adresează în special părinţilor care au copii cu vârsta între 10 luni şi 3 ani, care frecventează creşa şi care vor să înţeleagă mai bine nevoile copiilor mici şi rolul fundamental al comunicării dintre copii şi părinţi.

Trimite email

sâmbătă, 3 decembrie 2022