Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,În cadrul Liceului Tehnologic HOREA din Marghita, am demarat un proces de creștere a stării de bine la nivelul întregii școli”

Prof. dr. Remus Mircea Sabău, directorul Liceului Tehnologic HOREA Marghita:

,,În cadrul Liceului Tehnologic HOREA din Marghita, am demarat un proces de creștere a stării de bine la nivelul întregii școli”

,,Starea de bine depinde de forul interior al fiecărei persoane. Vestea bună este că acest for interior se poate autoeduca și schimba, dacă există bunăvoință. Iar schimbarea forului interior este un lucru mare" (Ovidiu Bujor).

Ultimii ani arată tot mai mult necesitatea reformării resursei umane din cadrul sistemului românesc de educație și nu numai. Totodată, se poate observa că mediul fizic, social și emoțional în care profesorii își desfășoară activitatea, influențează, într-o foarte mare măsură, rezultatele lor profesionale, dar și pe ale elevilor lor.
Având în vedere faptul că noi, cei de la baza sistemului, nu putem influența semnificativ registrul rațional în care funcționăm, vom putea aduce totuși o schimbare majoră în ceea ce privește registrul afectiv și mai precis putem să dezvoltăm, atât la nivel personal, cât și colectiv, dar mai important, elevilor din sala de clasă o stare de bine care să ducă la progresul nostru, al tuturor.
Plecând de la aceste lucruri care pentru unii par fără însemnătate, am demarat, în cadrul Liceului Tehnologic HOREA din Marghita, un proces de creștere a stării de bine la nivelul întregii școli. Primul pas făcut a constat în încheierea unui parteneriat cu INIM Institute din Cluj Napoca, reprezentat de către doamna Simona Baciu-președinte și fondator al Institutului și fondator al Transilvania College. Prin toate activitățile cuprinse în cursul ,,Starea de Bine a Profesorului. O călătorie Conștientă", derulat în școala noastră, Simona Baciu, împreună cu echipa sa, a reușit să contribuie decisiv la dezvoltarea stării de bine din școală, la dezvoltarea inteligenței emoționale, înțelepciunii, solidarității și rezilienței. Simpla prezență a acestor ,,binecuvântați mesageri" te conduc într-o altă lume, ireală parcă, dar totuși atât de aproape de noi.
Acest buton de pornire pe care l-am apăsat și care a declanșat IUBIRE, PACE, ARMONIE și MULT BINE, s-a finalizat printr-o dezbatere cu tema ,,Soluții pentru implementarea unor strategii de susținere a stării de bine în sistemul educațional românesc". La această întâlnire ,,ca între prieteni" au participat oameni de seamă, dornici de a împărtăși din experiența și emoțiile lor: doamna Simona Baciu, alături de Sabina Pop, domnul director al CCD Bihor - prof. dr. Alin Ștefănuț, doamna Florina Sabo - inspector CCD, doamna profesor Elena-Maria Erdeli - inspector școlar ISJ Bihor, dl. Dorin Culic - vicepreședinte Asociația Firmelor Bihorene, dl. prof. dr. Bogdan Pop - director al C.N. ,,Octavian Goga", Marghita, alături de șapte profesori din cadrul colegiului, d-na Mariana Ardelean - director al Grădiniței Marghita, învățători și profesori din cadrul Școlii Gimnaziale Abram și ai Școlii Gimnaziale Balc, reprezentanți ai părinților, ai Consiliului de Administrație al liceului, ai mediului antreprenorial local și bineînțeles majoritatea cadrelor didactice ale Liceului Tehnologic HOREA Marghita. Aducem mulțumiri și recunoștință domnului director Alin Ștefănuț pentru frumoasele cuvinte adresate în cadrul dezbaterii: ,,Am avut ocazia să discut cu cadre didactice implicate activ și responsabil în ceea ce înseamnă propria traiectorie profesională, conștiente că starea din sala de clasă și energia pe care o transmit au un impact semnificativ în viața elevilor. Din multele aspecte pozitive care s-au spus în cadrul dezbaterii, am reținut, între altele, că schimbarea este în fiecare dintre noi și că ea se poate produce doar dacă există implicare asumată din partea fiecăruia dintre cei care sunt, într-un fel sau altul, partea a sistemului educațional. De asemenea, apreciez dorința de schimbare a tuturor celor prezenți la dezbatere în favoarea dezvoltării resursei umane din educație și bineînțeles a beneficiarilor direcți ai acesteia - copiii noștri".
Am încredere că acest prim pas pe care l-am realizat împreună cu colegii mei, s-a constituit într-un ,,bulgăre de zăpadă" care odată rostogolit va aduna tot mai mulți oameni, din toate domeniile, și care, prin asumare și implicare, vor produce, ceea ce ne dorim cu toții ,,REFORMAREA Sistemului Educațional Românesc". Fie ca STEREA DE BINE să nu lipsească niciodată din inimile noastre!
Prof. dr. Remus Mircea Sabău,
director al Liceului Tehnologic HOREA Marghita
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,În cadrul Liceului Tehnologic HOREA din Marghita, am demarat un proces de creștere a stării de bine la nivelul întregii școli”.

Trimite email
joi, 7 noiembrie 2024, 22:12:44 Ora standard a Europei de Est