Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,În cadrul Liceului Tehnologic HOREA din Marghita, am demarat un proces de creștere a stării de bine la nivelul întregii școli”

Prof. dr. Remus Mircea Sabău, directorul Liceului Tehnologic HOREA Marghita:

,,În cadrul Liceului Tehnologic HOREA din Marghita, am demarat un proces de creștere a stării de bine la nivelul întregii școli”

,,Starea de bine depinde de forul interior al fiecărei persoane. Vestea bună este că acest for interior se poate autoeduca și schimba, dacă există bunăvoință. Iar schimbarea forului interior este un lucru mare" (Ovidiu Bujor).

Ultimii ani arată tot mai mult necesitatea reformării resursei umane din cadrul sistemului românesc de educație și nu numai. Totodată, se poate observa că mediul fizic, social și emoțional în care profesorii își desfășoară activitatea, influențează, într-o foarte mare măsură, rezultatele lor profesionale, dar și pe ale elevilor lor.
Având în vedere faptul că noi, cei de la baza sistemului, nu putem influența semnificativ registrul rațional în care funcționăm, vom putea aduce totuși o schimbare majoră în ceea ce privește registrul afectiv și mai precis putem să dezvoltăm, atât la nivel personal, cât și colectiv, dar mai important, elevilor din sala de clasă o stare de bine care să ducă la progresul nostru, al tuturor.
Plecând de la aceste lucruri care pentru unii par fără însemnătate, am demarat, în cadrul Liceului Tehnologic HOREA din Marghita, un proces de creștere a stării de bine la nivelul întregii școli. Primul pas făcut a constat în încheierea unui parteneriat cu INIM Institute din Cluj Napoca, reprezentat de către doamna Simona Baciu-președinte și fondator al Institutului și fondator al Transilvania College. Prin toate activitățile cuprinse în cursul ,,Starea de Bine a Profesorului. O călătorie Conștientă", derulat în școala noastră, Simona Baciu, împreună cu echipa sa, a reușit să contribuie decisiv la dezvoltarea stării de bine din școală, la dezvoltarea inteligenței emoționale, înțelepciunii, solidarității și rezilienței. Simpla prezență a acestor ,,binecuvântați mesageri" te conduc într-o altă lume, ireală parcă, dar totuși atât de aproape de noi.
Acest buton de pornire pe care l-am apăsat și care a declanșat IUBIRE, PACE, ARMONIE și MULT BINE, s-a finalizat printr-o dezbatere cu tema ,,Soluții pentru implementarea unor strategii de susținere a stării de bine în sistemul educațional românesc". La această întâlnire ,,ca între prieteni" au participat oameni de seamă, dornici de a împărtăși din experiența și emoțiile lor: doamna Simona Baciu, alături de Sabina Pop, domnul director al CCD Bihor - prof. dr. Alin Ștefănuț, doamna Florina Sabo - inspector CCD, doamna profesor Elena-Maria Erdeli - inspector școlar ISJ Bihor, dl. Dorin Culic - vicepreședinte Asociația Firmelor Bihorene, dl. prof. dr. Bogdan Pop - director al C.N. ,,Octavian Goga", Marghita, alături de șapte profesori din cadrul colegiului, d-na Mariana Ardelean - director al Grădiniței Marghita, învățători și profesori din cadrul Școlii Gimnaziale Abram și ai Școlii Gimnaziale Balc, reprezentanți ai părinților, ai Consiliului de Administrație al liceului, ai mediului antreprenorial local și bineînțeles majoritatea cadrelor didactice ale Liceului Tehnologic HOREA Marghita. Aducem mulțumiri și recunoștință domnului director Alin Ștefănuț pentru frumoasele cuvinte adresate în cadrul dezbaterii: ,,Am avut ocazia să discut cu cadre didactice implicate activ și responsabil în ceea ce înseamnă propria traiectorie profesională, conștiente că starea din sala de clasă și energia pe care o transmit au un impact semnificativ în viața elevilor. Din multele aspecte pozitive care s-au spus în cadrul dezbaterii, am reținut, între altele, că schimbarea este în fiecare dintre noi și că ea se poate produce doar dacă există implicare asumată din partea fiecăruia dintre cei care sunt, într-un fel sau altul, partea a sistemului educațional. De asemenea, apreciez dorința de schimbare a tuturor celor prezenți la dezbatere în favoarea dezvoltării resursei umane din educație și bineînțeles a beneficiarilor direcți ai acesteia - copiii noștri".
Am încredere că acest prim pas pe care l-am realizat împreună cu colegii mei, s-a constituit într-un ,,bulgăre de zăpadă" care odată rostogolit va aduna tot mai mulți oameni, din toate domeniile, și care, prin asumare și implicare, vor produce, ceea ce ne dorim cu toții ,,REFORMAREA Sistemului Educațional Românesc". Fie ca STEREA DE BINE să nu lipsească niciodată din inimile noastre!
Prof. dr. Remus Mircea Sabău,
director al Liceului Tehnologic HOREA Marghita
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,În cadrul Liceului Tehnologic HOREA din Marghita, am demarat un proces de creștere a stării de bine la nivelul întregii școli”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 12:28:55 Ora de vară a Europei de Est