Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Copiii iubesc natura”

Ieri, la Nojorid, a treia întâlnire de proiect

„Copiii iubesc natura”

Preșcolarii grupei mici de la Grădinița din Nojorid (îndrumați de ed. inst. Mihaela Cioara) au găzduit, ieri (vineri, 22 mai 2009), cea de-a treia întâlnire de proiect – „Copiii iubesc natura”.

 Tema întâlnirii a fost vizitarea fermei Agroindustriala „Unu” Nojorid.
  Întâlnirea anterioară s-a desfășurat la Școala cu clasele I-VIII din Tășad, fiind pusă în undă de elevii clasei a IV-a (înv. inst. Nicoleta Albu). Luna trecută, elevii din Tășad le-au lansat partenerilor de proiect din clasa I C, step by step, de la Școala cu clasele I-VIII „Andrei Mureșanu” din Oradea (însoțiți de inst. Lavinia Sabău și Ioana Abrudan) și preșcolarilor Mihaelei Cioara din Nojorid provocarea de a participa la semănatul porumbului.
 „Și tu mi-ești prieten și tu mi-ești prieten...”
 După momentul de întâlnire și convorbiri libere la un pahar de suc, gazdele și-au intrat în rol, prezentând partenerilor un recital de versuri și cântece. În replică, elevii de la „Andrei Mureșanu” au interpretat trei cântece („Înfloresc grădinile”, „Soare de vară” și „Cântecul cifrelor”), încheind cu imnul copiilor de la step by step – „Prieteni”, cântec pe care l-au învățat și partenerii mai mari și mai mici la reuniunea de la Tășad. În încheierea momentului de socializare, elevii din Tășad au împărțit gazdelor jucării. Școlarii orădeni le-au dăruit un „tablou” special, un coș cu flori și frunze cu buburuze, confecționate de ei în cadrul centrului de arte. Invitații speciali ai momentului au fost directorul Școlii cu clasele I-VIII din Nojorid, dl prof. Mihai Pop, și înv. Gheorghe Petrila (Copiii din Tășad au fost însoțiți și de doi părinți, Ioan Avram - consilier, și Kovacs-Ban Daniel - mediator școlar).
 În vizită la ferma Agroindustriala „Unu” Nojorid
 Îmbarcați în autoturisme și în microbuzul școlii, copiii s-au deplasat la ferma Agroindustriala „Unu” Nojorid unde au fost primiți chiar de șeful fermei, dl ing. Ioan Lupșe, care i-a condus prin fermă, prezentându-le utilajele din dotare și animalele: 150 de bovine (vaci cu lapte, viței și mult tineret  bovin), 80 de porcine (între care 10 scroafe cu purcei de câteva zile). Domnul inginer se arată încântat de afacerea sa pe care a pus-o pe picioare în anul 2000. Cu cei 15 angajați, 300 de hectare de pământ și un parc corespunzător de utilaje agricole din care nu-i lipsește nimic, dl inginer Ioan Lupșe se gospodărește eficient, iar afacerea îi aduce beneficii. Copiii au fost încântați de tot ceea ce au văzut și au aflat în această fermă...
 „Pe linia Carol al II-lea”
 Pentru masa de prânz și partida de jocuri și distracție în aer liber, s-au deplasat la pădure, în apropierea celor două cazemate, „pe linia Carol al II-lea”, după cum se exprima părintele unui copil. Tabăra a fost plasată la umbră, la liziera pădurii pentru a fi aproape de imaș și cazemate. După masa de prânz, fiecare a adoptat un program de voie, joc cu mingea sau trotineta, plimbări și alergare, cățărare, povești sau cântece...
 În concluzie, întâlnirea de proiect se înscrie pe linia celorlalte două, fiind considerată de toți partenerii ca reușită și eficientă, instructiv-educativă, un nou prilej de bucurie și întărire a prieteniei care s-a legat între copiii și dascălii celor trei unități de învățământ din Nojorid, Oradea și Tășad. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Copiii iubesc natura”.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 10:28:28 Ora de vară a Europei de Est