Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
11 decembrie 2020
1.*Analiză: Școala online, timpul de ecran, aplicațiile de familie – Schimbările profunde prin care au trecut tehnologiile pentru copii în 2020, sub presiunea pandemiei / Protecția datelor și siguranța, în centrul atenției și anul viitor
.....
Adoptarea rapidă a tehnologiilor educaționale, schimbarea obiceiurilor de petrecere a ,,timpului de ecran”, diversificarea accelerată a tipurilor de platforme digitale folosite de cei mici se numără printre principalele tendințe privind tehnologiile pentru copii, potrivit unei analize de final de an a SuperAwesome, companie specializată în astfel de tehnologii și implicată în cercetarea de piață pe teme legate de ,,kidtech”. Analiza consultată de EduPedu.ro prezintă și principalele tendințe care se vor face simțite, conform estimărilor companiei, în domeniul acestor tehnologii pe parcursul anului viitor – de la protejarea datelor la întărirea consimțământului parental.
Documentul notează evoluții evidente și fenomene mai puțin evidente din domeniul tehnologiilor pentru copii, cauzate în primul rând de schimbările fundamentale produse de școala online și de creșterea imensă a consumului de digital, în perioadele de izolare determinate de pandemie.

2.* Studiu publicat de National Geographic: Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane / Aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți
.....
Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane, iar aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți, arată un studiu islandez realizat pe 40.000 de persoane. „Școlile nu sunt un factor principal al răspândirii coronavirusului, însă cazurile vor pătrunde în mediul școlar și vor contribui la răspândirea bolii atunci când o țară pierde controlul asupra pandemiei”, arată studiul pe care l-au consultat jurnaliștii de la National Geographic.
Cercetătorii de la Direcția Națională a Sănătății și codificarea genetică, o companie din Reykjavik, au monitorizat fiecare adult și copil din țară care a fost pus în carantină după ce ar fi fost expus în primăvară, folosind tehnica de urmărire a contactelor și secvențierea genetică pentru a analiza legăturile dintre diferitele grupuri de focare.

3.* Op Ed / Mariya Gabriel, comisarul european pentru Educație: Învățământul superior trebuie să se schimbe. Lansez consultarea publică privind Agenda de transformare
.....
În întreaga Europă, peste 5. 000 de instituții de învățământ superior sunt în prima linie a eforturilor depuse pentru a crea o lume mai bună, fie prin succese de răsunet, cum ar fi cercetarea de vârf în domeniul Covid-19, fie prin reușite mai personale, ca cea a lui Giuseppe Paternò din Sicilia, un cursant adult care și-a obținut diploma anul acesta, la vârsta de 96 de ani.
Învățământul superior transformă vieți, dar, în același timp, trebuie să se transforme pe sine, pentru a-și continua contribuția la conturarea unui viitor mai bun pentru Europa.
Pentru a iniția această transformare, lansez la 10 decembrie un proces de consultare privind o Agendă de transformare a învățământului superior, în cadrul Summitului european pentru educație. Aceasta va consta într-o consultare publică online, care va fi lansată la începutul anului viitor, precum și în consultări specifice ale comunităților din învățământul superior și cercetare, care se vor desfășura timp de mai multe luni. Studenții vor fi pe deplin implicați în acest proces. 2020 nu a fost un an obișnuit pentru studenți și pentru instituțiile de învățământ superior, care nu au avut altă opțiune decât să se transforme. Impactul crizei provocate de pandemia de Covid-19 a însemnat că universitățile din întreaga Europă au fost nevoite, aproape peste noapte, să treacă la învățarea online. Am remarcat hotărârea fermă de a face ca lucrurile să meargă din partea tuturor celor implicați: studenți, cercetători, cadre universitare și administratori.

Simple coincidențe și un traseu comun... „A la recherche du temps perdu”?

„Welcome to My Paradise”

Simple coincidențe și un traseu comun... „A la recherche du temps perdu”?

Văzând aseară cât de mulți prieteni are Lulu Cremeneanu, m-am întrebat dacă prietenii se fac sau se aleg...
Din 1994 până în 2004 ... sunt simple coincidențe sau un traseu comun... „În căutarea timpului pierdut”, la Crișana (tineret) și Radio „Sonvest”?

 Și una și alta. Pentru că atunci l-am cunoscut pe bunul meu prieten, de care nu ai cum să te desparți. El pleacă doar, și revine mereu, rămâne același, căci este statornic într-ale sale, atent, deschis și bun. De o bunătate care i se trage de la caracter. Are multe calități, și prieteni pe măsură. Pe unde trece, lasă-n urmă doar prieteni și prieteni(i). Așa i s-a întâmplat de când îl știu, iar aseară am avut certitudinea că l-am citit bine.
 „O sărbătoare de prieteni”
 Duminică, 24 mai 2009, o zi istorică pentru Lulu. De ce nu 23 august? De ce la hotel Maxim din Oradea și nu la o discotecă din Binș ori la „Samuil Vulcan” („cimitir al tinereții sale”)? Doar el știe cel mai bine. Nu-l judec, ci doar umblu la coincidențe.
 Prima sa carte -„Welcome to My Paradise”- este scrisă cu și pentru prieteni, din pure coincidențe fericite care i-au marcat viața și destinul. „O carte grozavă, cu un titlu deosebit de sugestiv” „care se citește cu sufletul la gură”, susțin cei care au lecturat-o. Eu o am, dar nu am parcurs-o încă, doar am frunzărit-o, aseară, la grădina de vară. Prefer să o iau (în mâini) seară de seară, ca pe un medicament administrat în doze mici, având-o pe noptieră și luând-o înainte de culcare pentru a rămâne mai mult timp în Paradisul său. Lulu a devenit scriitor, așa că am timp să-l lecturez, iar el nu se supără. Sunt de aceeași părere cu cei care aseară spuneau „Va pleca din nou în Paradis ca să-și recupereze inima”. Alții au apreciat faptul că „acel Paradis îl poartă cu el. O dovadă este această carte”. Mai apoi „Lulu Cremeneanu este un regizor”, ca să-l citez pe criticul de artă. „Welcome to My Paradise” „nu este o carte despre el, ci despre prieteni, despre alții. Nu am luat cartea ca să mă sprijin de ea”... Pentru că Ramona avea deja una în mâini („Frumusețea ca senzație fizică”), din care a citat: „Arta este să-ți ascunzi arta”.
 „Mă simt ca la ziua mea”
 A grăit, simplu, Lulu. Sunt eu scriitor? Am scris cartea ca și cititor...”
Încă o dată și încă o dată, Lulu a deschis cutia cu bomboane de ciocolată din care și-a servit prietenii... cu câte o carte. Mie mi-a scris: „Lui Ovidiu,
Primul om care m-a publicat în Oradea.
Îți mulțumesc.”
 Și eu îți mulțumesc, dragă prietene!
 Am participat aseară la o „sărbătoare de prieteni”, pentru care îți mulțumesc, dragă Lulule, și te felicit pentru lansarea în lumea oamenilor de litere. Despre carte o să mai vorbim! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simple coincidențe și un traseu comun... „A la recherche du temps perdu”?

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

duminică, 17 ianuarie 2021