Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Hristos S-a Născut!

,,Agenda faptelor bune”

Hristos S-a Născut!

,,Şi a născut pe Fiul ei cel întâi născut, L-a înfăşat în scutece, şi L-a culcat într-o iesle, pentru că în casa de poposire nu era loc pentru ei.!" (Luca 2:7)

        Naşterea Domnului o sărbătorim cu mare bucurie şi recunoştinţă în fiecare an. Elevii din ciclul primar de la Şcoala Gimnazială ,,Dacia" Oradea au înţeles că Cel născut în ieslea Betleemului a fost darul minunat al lui Dumnezeu Tatăl pentru omenire.
 Hristos S-a dăruit pe Sine, câştigându-ne pentru Dumnezeu prin credinţa noastră în  jertfa salvifică de pe Golgota. Iată deci că El S-a întrupat ca apoi să moară pentru omenire. Înţelegând acest adevăr, elevii acestei şcoli şi-au pregătit inimile pentru darul acesta special ,,Pruncul Iisus". Astfel, elevii au fost provocaţi să menţioneze într-o agendă toate faptele bune pe care le-au făcut într-una din săptămânile Adventului; astfel am conceput o agendă intitulată ,,Agenda faptelor bune" în care fiecare elev a menţionat cel puţin o faptă bună pentru fiecare zi. Aceste fapte bune săvârşite de ei sunt vrednice de admiraţie şi câteva din ele chiar merită a fi menţionate: ,,Am fost cu mama în oraş pentru a cumpăra un cadou unei familii". ,,Mi-am făcut curat în cameră şi mi-am pregătit singură micul dejun". ,,Am îngrijit un căţeluş găsit pe stradă şi care era pe moarte" (Bulzan Lois, cls. a II-a/C); ,,Am fost în vizită la bunicii mei, bolnavi". ,,Îmi ajut fratele la teme" (Petrache Debora, cls.a II-a/A). Elevii din cls. a III-a/D, cls.a III-a/C şi cls.a II/A au participat la un concurs interclase cu compoziţii literare sub formă de acrostihuri, pe tema Naşterii Domnului. Toţi elevii s-au întrecut în compoziţii originale: colinde, poezii, diferite grafturi şi cărticele absolut originale în care au prezentat în imagini (colorate de ei), povestirea despre Naşterea Domnului aşa cum este prezentată în Evanghelia după Matei şi Luca. Toate aceste lucrări au devenit cadourile lor pentru acei cu care ei au dorit să împărtăşească bucuria Naşterii Domnului.
            Iată numele acestor eroi ai credinţei: Lazău Luca şi Bala Rebeca din CP/A; Şulea Ruben, CP/B; Dejeu Luca şi Varga Sara din CP/C; Bondarevs Naomi şi Pop Emanuel din CP/E; Beke Sonia, Duluş Dominic, Manea Carolina şi Petrache Debora din cls.a II-a/A; Bulzan Susa Lois şi Şulea Sofia cls.a II-a/C; Bala Daria, Şulea Lois, Matiş Ania şi Şulea Elias din cls.a III-a/C; Biţiş Ania cls.a III.a/D; Bondarevs Gabriel şi Duluş Eduard din cls.a IV-a/D precum şi Chişe Natan, Bungău Elias, Andor Luca Matei şi Harn Gadis din cls.a IV/E.
Toate activităţile s-au derulat într-o atmosferă de sărbătoare, pe fondul unor frumoase colinde interpretate chiar de ei. Impresionante au fost acrostihurile compuse de elevi, dovedind o  cunoaştere corectă a evenimentului privind Naşterea Domnului. Iată două din aceste compoziţii literare:
MESIA
Marele Împărat
El, Dumnezeul întrupat
Staulul şi ieslea I-au fost aşternutul.
Iisus este numele Lui,
Adonai, Domnul inimii mele.
                    Beke Sonia, cls. II-a/A
 
NAŞTEREA LUI ISUS
Nu ştiu cum, dar
A venit în lume pentru mine
Sfântul Dumnezeu,
Trup omenesc luând,
El cerul L-a lăsat şi S-a întrupat.
Raiul mi-a dăruit.
Emanuel, Pruncul promis
A venit!
 
Lumea să mântuiască,
Ura să nimicească,
Iubirea să-nflorească.
                       
Isus, Fiul lui Dumnezeu
Sfânt şi nevinovat.
Un staul cu o iesle Te-a primit
S-ai acceptat că ne-ai iubit.
                        Biţiş Ana, cls.a III-a/D
Prezint câteva imagini din timpul acestor activităţi, precum şi lucrările elevilor.
Bravo, iubiţii mei! Consider un har deosebit de la Dumnezeu faptul că lucrez cu copii aşa minunaţi cum sunteţi voi. Fiţi binecuvântaţi!
Prof. Dascălu Lenuţa-Amalia
Vedeţi mai multe poze în Galeria foto: Hristos S-a Născut!

Trimite email
miercuri, 8 mai 2024, 10:05:42 Ora de vară a Europei de Est