Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Hristos S-a Născut!

,,Agenda faptelor bune”

Hristos S-a Născut!

,,Şi a născut pe Fiul ei cel întâi născut, L-a înfăşat în scutece, şi L-a culcat într-o iesle, pentru că în casa de poposire nu era loc pentru ei.!" (Luca 2:7)

        Naşterea Domnului o sărbătorim cu mare bucurie şi recunoştinţă în fiecare an. Elevii din ciclul primar de la Şcoala Gimnazială ,,Dacia" Oradea au înţeles că Cel născut în ieslea Betleemului a fost darul minunat al lui Dumnezeu Tatăl pentru omenire.
 Hristos S-a dăruit pe Sine, câştigându-ne pentru Dumnezeu prin credinţa noastră în  jertfa salvifică de pe Golgota. Iată deci că El S-a întrupat ca apoi să moară pentru omenire. Înţelegând acest adevăr, elevii acestei şcoli şi-au pregătit inimile pentru darul acesta special ,,Pruncul Iisus". Astfel, elevii au fost provocaţi să menţioneze într-o agendă toate faptele bune pe care le-au făcut într-una din săptămânile Adventului; astfel am conceput o agendă intitulată ,,Agenda faptelor bune" în care fiecare elev a menţionat cel puţin o faptă bună pentru fiecare zi. Aceste fapte bune săvârşite de ei sunt vrednice de admiraţie şi câteva din ele chiar merită a fi menţionate: ,,Am fost cu mama în oraş pentru a cumpăra un cadou unei familii". ,,Mi-am făcut curat în cameră şi mi-am pregătit singură micul dejun". ,,Am îngrijit un căţeluş găsit pe stradă şi care era pe moarte" (Bulzan Lois, cls. a II-a/C); ,,Am fost în vizită la bunicii mei, bolnavi". ,,Îmi ajut fratele la teme" (Petrache Debora, cls.a II-a/A). Elevii din cls. a III-a/D, cls.a III-a/C şi cls.a II/A au participat la un concurs interclase cu compoziţii literare sub formă de acrostihuri, pe tema Naşterii Domnului. Toţi elevii s-au întrecut în compoziţii originale: colinde, poezii, diferite grafturi şi cărticele absolut originale în care au prezentat în imagini (colorate de ei), povestirea despre Naşterea Domnului aşa cum este prezentată în Evanghelia după Matei şi Luca. Toate aceste lucrări au devenit cadourile lor pentru acei cu care ei au dorit să împărtăşească bucuria Naşterii Domnului.
            Iată numele acestor eroi ai credinţei: Lazău Luca şi Bala Rebeca din CP/A; Şulea Ruben, CP/B; Dejeu Luca şi Varga Sara din CP/C; Bondarevs Naomi şi Pop Emanuel din CP/E; Beke Sonia, Duluş Dominic, Manea Carolina şi Petrache Debora din cls.a II-a/A; Bulzan Susa Lois şi Şulea Sofia cls.a II-a/C; Bala Daria, Şulea Lois, Matiş Ania şi Şulea Elias din cls.a III-a/C; Biţiş Ania cls.a III.a/D; Bondarevs Gabriel şi Duluş Eduard din cls.a IV-a/D precum şi Chişe Natan, Bungău Elias, Andor Luca Matei şi Harn Gadis din cls.a IV/E.
Toate activităţile s-au derulat într-o atmosferă de sărbătoare, pe fondul unor frumoase colinde interpretate chiar de ei. Impresionante au fost acrostihurile compuse de elevi, dovedind o  cunoaştere corectă a evenimentului privind Naşterea Domnului. Iată două din aceste compoziţii literare:
MESIA
Marele Împărat
El, Dumnezeul întrupat
Staulul şi ieslea I-au fost aşternutul.
Iisus este numele Lui,
Adonai, Domnul inimii mele.
                    Beke Sonia, cls. II-a/A
 
NAŞTEREA LUI ISUS
Nu ştiu cum, dar
A venit în lume pentru mine
Sfântul Dumnezeu,
Trup omenesc luând,
El cerul L-a lăsat şi S-a întrupat.
Raiul mi-a dăruit.
Emanuel, Pruncul promis
A venit!
 
Lumea să mântuiască,
Ura să nimicească,
Iubirea să-nflorească.
                       
Isus, Fiul lui Dumnezeu
Sfânt şi nevinovat.
Un staul cu o iesle Te-a primit
S-ai acceptat că ne-ai iubit.
                        Biţiş Ana, cls.a III-a/D
Prezint câteva imagini din timpul acestor activităţi, precum şi lucrările elevilor.
Bravo, iubiţii mei! Consider un har deosebit de la Dumnezeu faptul că lucrez cu copii aşa minunaţi cum sunteţi voi. Fiţi binecuvântaţi!
Prof. Dascălu Lenuţa-Amalia
Vedeţi mai multe poze în Galeria foto: Hristos S-a Născut!

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 14:31:11 Ora standard a Europei de Est