Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Înscrie-te și poți primi o investiție de 50.000 euro pentru startup-ul tău!

Bright Labs Incubator a deschis o nouă sesiune de înregistrări

Înscrie-te și poți primi o investiție de 50.000 euro pentru startup-ul tău!

Ecosistemul de startup-uri de tehnologie din Oradea a avut parte de o dezvoltare puternică în ultimii doi ani. O contribuție majoră o are și programul Bright Labs Incubator al Make IT in Oradea, care tocmai a deschis înscrierile pentru a 3-a ediție.

Toți pasionații de tehnologie și antreprenoriat sunt invitați să se înscrie cu ideea lor de startup de tehnologie în programul Bright Labs Incubator, pentru a primi suportul și cunoștințele necesare lansării unui produs în piață în doar 6 luni și pentru a face parte din următoarea generație de fondatori. 
 Un program unic sprijinit de Primăria Municipiului Oradea 
 Make IT in Oradea lansează a treia ediție a programului de incubare pentru startup-uri de tehnologie, Bright Labs Incubator, proiectat să ofere suport fondatorilor ambițioși din sud-estul Europei pentru a-și crește ideea într-un startup de tehnologie în doar 6 luni. 
Bright Labs Incubator oferă:
  • cunoștințe validate de startup-uri cu renume;
  • relații de mentorare din partea unor antreprenori de succes și experți din diverse domenii din întreaga lume;
  • spațiu dedicat de coworking;
  • premii și finanțare;
  • beneficiul suportului unei comunități active de antreprenori în tehnologie, pasionați și mereu dispuși să ajute.
„Unicitatea programului este dată de modul în care se pliază pe nevoile fondatorilor de startup-uri din regiunea noastră, fiind adresat în mod special startup-urilor de tehnologie care nu au încă o validare a produsului lor în piață.", menționează David Achim, director executiv la Make IT in Oradea. 
 Cuprinde trei etape care se desfășoară în format hybrid
 Structura programului cuprinde trei etape: etapa de preselecție, etapa de validare și etapa de incubare. 
 Etapa de preselecție constă în interviuri directe cu toate ideile înscrise pentru a analiza potențialul, echipa, piața și inovarea pe care le promit ideile. Rămâne deschisă până în martie 2023, iar în final maxim 25 de idei vor fi selectate pentru a trece mai departe.
Etapa de validare durează două luni și se concentrează pe validarea problemei existente în piață. 10 idei vor fi selectate pentru pasul următor.
Etapa de incubare este cea mai cuprinzătoare, se întinde pe o perioadă de 4 luni, care se va încheia prin evenimentul Bright Labs Incubator Demo Day. Startup-urile care vor ajunge să susțină prezentarea finală în cadrul evenimentului, devin eligibile pentru o finanțare de până la 50.000 de euro.
 Bright Labs Incubator se desfășoară în format hybrid, atât online, cât și în persoană în Oradea, iar participarea este complet gratuită. 
 Cum te înscrii în Bright Labs Incubator
 Pentru a-ți pregăti ideea și prezentarea cât mai bine, în primul rând, participi la Startup Crashcourse, un webinar gratuit de două ore unde vei învăța ce înseamnă și cum se validează ideea, cum să analizezi corect piața căreia te adresezi și tehnici de prezentare. Pe lângă acestea, vei avea parte de feedback și mentorare și te vei alătura unei comunități de fondatori pasionați. 
 „Dacă ai identificat o problemă și crezi că ai soluția potrivită, fie că ești profesionist în orice domeniu, nu doar cel al tehnologiei sau student, acest program te va ajuta să o validezi până la punctul lansării ei în piață. Nu e nevoie să ai o firmă înființată, sau o echipă. De asemenea, dacă deja lucrezi la un produs, dar simți că ai nevoie de suport pentru a-l dezvolta mai departe, workshop-urile și mentorii programului îți vor da un nou avânt.",  adaugă David Achim, director executiv la Make IT in Oradea. 
Prima sesiune a Startup Crashcourse-ului va avea loc în 23 ianuarie, începând cu ora 17:00 și se desfășoară online pe platforma ZOOM. Locurile sunt limitate, dar vei fi pus pe lista de așteptare pentru a participa la următoarea sesiune. 
 Pentru mai multe informații și înscriere, accesează: https://www.makeitinoradea.ro/startup-crashcourse
 Rezultatele primelor ediții
În urma celor peste 400 de ore de mentorare din edițiile 2021 și 2022, 18 startup-uri au fost deja formate și crescute de programul Bright Labs Incubator. 3 startup-uri au primit finanțări în valoare totală de 115.000 de euro, altele fiind în proces de discuție pentru obținerea unei finanțări în acest an. 
 Despre Make IT in Oradea
"Make IT in Oradea" este o organizație non-profit fondată la inițiativa Primăriei Oradea și ADLO SA, împreună cu membrii locali Smartware, Paymo, Mobiversal, Helion, RO et CO International, și partenerul național Orange România. Scopul organizației este de a crește ecosistemul local de IT. Inițiativa este construită pe trei direcții:
-   Dezvoltarea abilităților antreprenoriale și consolidarea comunității de startup-uri
-   Finanțări și facilități fiscale pentru companii de IT
-   Păstrarea și atragerea talentelor prin acordarea de burse pentru elevi și studenți, și integrarea lor în comunitatea locală de startup-uri.

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 16:04:32 Ora de vară a Europei de Est