Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Înscrie-te și poți primi o investiție de 50.000 euro pentru startup-ul tău!

Bright Labs Incubator a deschis o nouă sesiune de înregistrări

Înscrie-te și poți primi o investiție de 50.000 euro pentru startup-ul tău!

Ecosistemul de startup-uri de tehnologie din Oradea a avut parte de o dezvoltare puternică în ultimii doi ani. O contribuție majoră o are și programul Bright Labs Incubator al Make IT in Oradea, care tocmai a deschis înscrierile pentru a 3-a ediție.

Toți pasionații de tehnologie și antreprenoriat sunt invitați să se înscrie cu ideea lor de startup de tehnologie în programul Bright Labs Incubator, pentru a primi suportul și cunoștințele necesare lansării unui produs în piață în doar 6 luni și pentru a face parte din următoarea generație de fondatori. 
 Un program unic sprijinit de Primăria Municipiului Oradea 
 Make IT in Oradea lansează a treia ediție a programului de incubare pentru startup-uri de tehnologie, Bright Labs Incubator, proiectat să ofere suport fondatorilor ambițioși din sud-estul Europei pentru a-și crește ideea într-un startup de tehnologie în doar 6 luni. 
Bright Labs Incubator oferă:
  • cunoștințe validate de startup-uri cu renume;
  • relații de mentorare din partea unor antreprenori de succes și experți din diverse domenii din întreaga lume;
  • spațiu dedicat de coworking;
  • premii și finanțare;
  • beneficiul suportului unei comunități active de antreprenori în tehnologie, pasionați și mereu dispuși să ajute.
„Unicitatea programului este dată de modul în care se pliază pe nevoile fondatorilor de startup-uri din regiunea noastră, fiind adresat în mod special startup-urilor de tehnologie care nu au încă o validare a produsului lor în piață.", menționează David Achim, director executiv la Make IT in Oradea. 
 Cuprinde trei etape care se desfășoară în format hybrid
 Structura programului cuprinde trei etape: etapa de preselecție, etapa de validare și etapa de incubare. 
 Etapa de preselecție constă în interviuri directe cu toate ideile înscrise pentru a analiza potențialul, echipa, piața și inovarea pe care le promit ideile. Rămâne deschisă până în martie 2023, iar în final maxim 25 de idei vor fi selectate pentru a trece mai departe.
Etapa de validare durează două luni și se concentrează pe validarea problemei existente în piață. 10 idei vor fi selectate pentru pasul următor.
Etapa de incubare este cea mai cuprinzătoare, se întinde pe o perioadă de 4 luni, care se va încheia prin evenimentul Bright Labs Incubator Demo Day. Startup-urile care vor ajunge să susțină prezentarea finală în cadrul evenimentului, devin eligibile pentru o finanțare de până la 50.000 de euro.
 Bright Labs Incubator se desfășoară în format hybrid, atât online, cât și în persoană în Oradea, iar participarea este complet gratuită. 
 Cum te înscrii în Bright Labs Incubator
 Pentru a-ți pregăti ideea și prezentarea cât mai bine, în primul rând, participi la Startup Crashcourse, un webinar gratuit de două ore unde vei învăța ce înseamnă și cum se validează ideea, cum să analizezi corect piața căreia te adresezi și tehnici de prezentare. Pe lângă acestea, vei avea parte de feedback și mentorare și te vei alătura unei comunități de fondatori pasionați. 
 „Dacă ai identificat o problemă și crezi că ai soluția potrivită, fie că ești profesionist în orice domeniu, nu doar cel al tehnologiei sau student, acest program te va ajuta să o validezi până la punctul lansării ei în piață. Nu e nevoie să ai o firmă înființată, sau o echipă. De asemenea, dacă deja lucrezi la un produs, dar simți că ai nevoie de suport pentru a-l dezvolta mai departe, workshop-urile și mentorii programului îți vor da un nou avânt.",  adaugă David Achim, director executiv la Make IT in Oradea. 
Prima sesiune a Startup Crashcourse-ului va avea loc în 23 ianuarie, începând cu ora 17:00 și se desfășoară online pe platforma ZOOM. Locurile sunt limitate, dar vei fi pus pe lista de așteptare pentru a participa la următoarea sesiune. 
 Pentru mai multe informații și înscriere, accesează: https://www.makeitinoradea.ro/startup-crashcourse
 Rezultatele primelor ediții
În urma celor peste 400 de ore de mentorare din edițiile 2021 și 2022, 18 startup-uri au fost deja formate și crescute de programul Bright Labs Incubator. 3 startup-uri au primit finanțări în valoare totală de 115.000 de euro, altele fiind în proces de discuție pentru obținerea unei finanțări în acest an. 
 Despre Make IT in Oradea
"Make IT in Oradea" este o organizație non-profit fondată la inițiativa Primăriei Oradea și ADLO SA, împreună cu membrii locali Smartware, Paymo, Mobiversal, Helion, RO et CO International, și partenerul național Orange România. Scopul organizației este de a crește ecosistemul local de IT. Inițiativa este construită pe trei direcții:
-   Dezvoltarea abilităților antreprenoriale și consolidarea comunității de startup-uri
-   Finanțări și facilități fiscale pentru companii de IT
-   Păstrarea și atragerea talentelor prin acordarea de burse pentru elevi și studenți, și integrarea lor în comunitatea locală de startup-uri.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:56:50 Ora de vară a Europei de Est