Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

EMINESCU - 173. Povestea copilăriei - de la bunici la nepoţi

Marginalii la o experienţă inedită

EMINESCU - 173. Povestea copilăriei - de la bunici la nepoţi

Lunga timpului cărare ne dovedeşte încă o dată că lucrurile sunt repetabile. La mijloc de ianuarie, cinstim iarăşi, la Beiuş, memoria Poetului nostru Naţional - Mihai Eminescu.

Poetul Nepereche a prins în metafore măiestrite, spiritualitatea poporului român. A început această exprimare încă din vremea copilăriei pe care ursitoarele i-au hărăzit-o  de farmec plină  în spațiul mirific al Ipoteștilor. 
            Ne-am propus, pentru această întâlnire inedită, să evocăm adevărata  școală a Ipoteștilor, care i-a dezvăluit poetului  o natură mirifică, înţelepciunea şi tradițiile româneşti.
Proiectul intitulat „EMINESCU - 173. Povestea copilăriei - de la bunici la nepoți" se încadrează în Domeniile de Educaţie culturală pentru adulți/ pensionari și elevi, Cultură şi civilizaţie românească, fiind omagiată şi Ziua Culturii Naţionale. Grupul ţintă al activităţii a fost format din 20 de pensionari, membri ai AARP Beiuş şi 40 de liceeni - ca actanţi; 100 de elevi, cadre didactice, pensionari din Zona Beiuș-Vașcău, membri ai comunității locale - ca spectatori.
Ne-am imaginat că trebuie să depănăm firesc povestea copilăriei lui Eminescu, de la bunici la nepoţi. Împreună, au intrat, prin proză, poezie şi muzică în universul Ipoteștiului atât de iubit de poet, încât a parcurs  pe jos, de mai multe ori, cei 100 de km care îl înstrăinau la Cernăuți.
Ne dorim ca aceste clipe pline de strădanie să rămână în memoria colectivităţii locale şi ne gândim la fundamentarea unei tradiţii de evocare eminesciană inedită, care să-i atragă pe elevi şi pensionari în lumea cărţii şi în desluşirea misterelor realizării unui spectacol, în concordanţă cu particularităţile de vârstă ale actanţilor.
Pentru început, am pus în scenă Povestea copilăriei lui Mihai Eminescu, la împlinirea a 173 de ani de la naşterea Poetului. Deschizând cărţile, am citit şi recitit împreună pagini cunoscute, pagini inedite, fiecare generaţie având dreptul cunoaşterii biografiei şi creaţiei eminesciene. Pensionarii și elevii au realizat, sub atentă coordonare, conexiuni între elemente biografice şi creaţia poetică a personalităţii omagiate. Au cunoscut o parte din sufletul românesc şi au redescoperit faptul că lectura trebuie să rămână o abilitate de viaţă. Subliniem încă o dată efortul adolescenţilor de a se ridica la înălţimea acestui moment, în parteneriat cu seniori ai urbei noastre, de a aduce omagiu celui care s-a şi ne-a ridicat la nivelul universalităţii.
            Omagierea Poetului Nepereche și sărbătorirea Zilei Culturii Naționale s-a dorit a se face prin valorificarea și promovarea potențialului uman al urbei - pensionari și elevi. Cei aflaţi la vârsta a treia rămân, de cele mai multe ori, într-un con de umbră social. Cu această ocazie au demonstrat dorinţa de implicare în viaţa colectivităţii, un potenţial uman şi cultural valoros.
            Activităţile propuse au fost complexe: cerc de lectură; redactarea materialelor tematice, a scenariului spectacolului; material documentar PPT - Copilăria lui Eminescu; cor; spectacol omagial cu public; vizitarea Muzeului etnografic al Colegiului Vulcanist. Remarcăm prezenţa domnului profesor Teodor RIF, acest Magister al Vulcaniei, care a susţinut o valoroasă conferinţă despre sensurile cuvintelor copil, copilă, ilustrate prin versuri eminesciene.
            Considerăm că, din activităţile proiectului, au câştigat: pensionarii și elevii implicaţi direct; profesorii coordonatori, prin îmbunătăţirea prestaţiei profesionale; spectatorii - elevi și adulți, instituțiile partenere, în esenţă membrii colectivității locale. Poezia, proza, muzica au şters contradicţia dintre generaţii, bunicii şi nepoţii socializând şi petrecând împreună timp liber în mod creativ şi atractiv, pentru a participa la viaţa culturală a şcolii şi a oraşului.
            Iniţiatorul şi coordonatorul proiectului, prof. Elena OJICĂ, s-a bucurat de colaborarea cu prof. Gabriela VESCAN, dirijor al Corului Colegiului Vulcanist, care a asigurat conducerea muzicală a spectacolului.
Geo Bogza îl socotea pe Mihai Eminescu darul făcut de Dumnezeu poporului român. Au aplicat înţelepciunea proverbului Dar din dar se face Rai şi ne-au favorizat aceste momente emoţionante: d-na prof. Mihaela ILIEŞ, directorul Colegiului Naţional „Samuil Vulcan", dl. Gabriel OJICĂ, preşedintele Asociaţiei de Ajutor Reciproc a Pensionarilor „UNIREA" Beiuş, domnului Gabriel POPA, primarul Municipiului Beiuş - instituţii partenere.
Prof. Elena-Olivia OJICĂ
Foto: prof. Diana Roman, eleva Ioana Goilean
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: EMINESCU - 173. Povestea copilăriei - de la bunici la nepoţi.

Trimite email
marți, 7 mai 2024, 20:55:03 Ora de vară a Europei de Est