Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Unirea Principatelor

Elevii Școlii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu” Ștei au celebrat

Unirea Principatelor

Cu ocazia Unirii Principatelor de la 24 Ianuarie, în cadrul CDI, într-o atmosferă solemnă, elevii claselor gimnaziale au fost protagoniștii unui moment cultural-artistic.

Activitatea a debutat printr-o alocuțiune realizată de către profesor Macavei Cosmin Dacian, urmată de un material video care au întregit adevărul istoric despre unire.  
Ca în fiecare an, CDI Ștei marchează prin activități specifice ziua de 24 Ianuarie. Profesorul documentarist Andru Cristina, împreună cu prof. de istorie, Macavei Cosmin Dacian au organizat un concurs de cultură  generală pe acestă temă denumit simbolic ,,Câștigă România".  În prima parte a activității, elevii au avut ocazia să afle care au fost cele mai importante evenimente care au contribuit la realizarea Unirii de la 24 Ianuarie prin intermediul unui material powerpoint prezentat de prof. Andru Cristina.
Protagoniștii acestui concurs au fost elevii clasei a V-a A care au trebuit să facă față celor șase probe ale concursului. Toate cele patru echipaje au reușit să ofere răspunsuri corecte la întrebări, departajarea între echipaje fiind greu de realizat fapt ce dovedește apetența elevilor pentru astfel de activități. Planșele tematice au fost realizate de elevii Groza Tudor și Vura Rareș (a V-a C), coordonati de profesoara de istorie Ciotea Andreea.
O readucere în prezent a discursului domnitorului Alexandru Ioan Cuza a fost realizată de către elevul Isai Mihai, coordonator prof. Mușet Georgeta.
A urmat prezentarea scenetei intitulate sugestiv Mircea cel Bătrân și solii, coordonator prof. Merce Sanda și bibliotecar, prof. Ileana Tomescu.
Din lirica patriotică am ales poeziile: Spadă și credință, Scut și armă, ambele scrise de George Coșbuc, precum și poeziile Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie, de Mihai Eminescu Scumpă țară românescă, de George Coșbuc, recitate de elevii: Bota Alexandra, Georgică- Carană Raul, Rengle Iasmina, Laza Daiana, Goldiș Laura, Câmpeanu Bianca, Lazea Elisa din clasa a V-a B, coordonați de profesorii de limba și literatura română, Pantea Simona, Panici-Mangra Adelina, Toth Ioana și Merce Sanda.
Eleva Andra Ciotea și grupul vocal al școlii au interpretat melodiile: Cântec de unire și cântecul Trei culori, coordonați de prof. Bunduruș Natalia.
Cele mai frumoase creații plastice înnobilează cu succes holurile școlii, realizate de talentații elevi ai școlii sub îndrumarea profesorilor de la învățământul primar și a d-nei profesor de educație plastică, Coroiu-Stanciu Carmen. 
La finalul activității, elevii școlii noastre s-au prins într-o măreață horă a unirii, simbol al unității poporului român
Au coordonat și sprijinit activitatea: prof. Coroiu Emanuel Vasile - director, prof. Fășie Gheorghe Romulus - director adjunct, prof.Țoța Felicia - responsabil proiecte educative, prof. Miara Angelica - responsabil proiecte comunitare, prof. Andru Cristina, bibliotecar, prof. Tomescu Ileana, prof. Macavei Cosmin și prof. Ciotea Andreea.
Prof. Cristina Andru
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Unirea Principatelor.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 13:54:56 Ora de vară a Europei de Est