Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Vino la școală azi pentru siguranța și liniștea de mâine”

Sâmbătă, la Vârciorog, a avut loc Conferința de lansare a proiectului

„Vino la școală azi pentru siguranța și liniștea de mâine”

Sâmbătă, 25.03.2023, a avut loc Conferința de lansare a proiectului ,,Vino la școală azi pentru siguranța și liniștea de mâine", cod F-PNRAS-1-2022-1282, proiect derulat în cadrul Schemei de Granturi din cadrul Programului Naţional pentru Reducerea Abandonului Școlar, finanțat prin Componenta C15 - Educație a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă în România.

         Scopul conferinței a fost de informare și publicitate a proiectului, precum și de identificare a unor modalități complementare de eficientizare a activităților propuse în proiect prin schimb de experiență cu reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, ai Casei Corpului Didactic a județului Bihor, cu reprezentanți ai școlilor din județul Bihor la nivelul cărora se implementează proiecte de acest tip și nu numai, reprezentanți ai comunității locale, ai părinților și nu în ultimul rând foști elevi ai Școlii Gimnaziale Nr. 1 Vârciorog.
           Alături de colectivul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Vârciorog, la eveniment au fost prezenți: domnul prof. dr. Abrudan Horea Florian - inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. Avram Nicolae Ioan - inspector școlar general adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. dr. Ștefănuț Alin Serafim - director al Casei Corpului Didactic a județului Bihor, Cociuba Vasile - primarul comunei Vârciorog, preoții ortodocși Gherman Daniel Florin, Hodorog Florian Gavril, Mălan Teodor Florian de la nivelul comunei Vârciorog, inspectori școlari, directori de școli din județul Bihor, reprezentanți ai comunității locale, ai părinților, ai asociațiilor și firmelor de la nivelul comunei Vârciorog, ai foștilor elevi, profesori de la alte școli din județul Bihor cu care unitatea noastră școlară colaborează în cadrul diferitelor proiecte educaționale. Le mulțumesc tuturor, și pe această cale, pentru prezență, strădanie și efort.
            Agenda conferinței a fost una încărcată, dar și rezultatele pe măsură. După alocuțiunile de deschidere a conferinței, prof. Șaitoș Nicolae - manager de proiect, prof. Dudaș Alexandra Lăcrimioara, prof. Heredea Mihaela, prof. Lădar Răzvan Florin, prof. Moldovan Alexandra Florica - responsabili activități în cadrul proiectului au prezentat obiectivele proiectului, grupul țintă, activitățile propuse, rezultatele așteptate, indicatorii de rezultat, indicatorii de realizare, partenerii implicați în realizarea activităților, bugetul proiectului (824,053.58 lei - aprobat prin  Ordinul ministrului Educației nr. 3580/ 15.04.2022, 692,482.00 lei - valoare fără TVA și 131,571.58 lei - TVA), repartizarea acestuia pe tipuri de activități și capitole bugetare (Activități MATE, Activități de prevenire, Activități de intervenție - 539146,70 lei fără TVA - 77.86% din valoarea grantului, Digitalizarea procesului educaţional - 153335,30 lei fără TVA - 22,14% din valoarea grantului) și modalitățile de asigurare a sustenabilității proiectului.
             În partea a doua a activității au conferențiat:
*inspector școlar general, prof. dr. Abrudan Horea Florian - Abandonul școlar, de la cauze la efecte;
*inspector școlar general adjunct, prof. Avram Nicolae Ioan - Managementul situațiilor de abandon școlar;
*director CCD Bihor, prof. dr. Ștefănuț Alin Serafim - Reducerea abandonului școlar, prioritate a formării continue a cadrelor didactice;
*inspector școlar, prof. Erdeli Elena Maria - Dificultăți de învățare, semnal de avertizare timpurie a elevilor aflați în risc de părăsire timpurie a școlii;
*prof. dr. Tiurbe Verghelia - Conștientizarea rolului învățării, premisă a înlăturării abandonului școlar;
*inspector școlar, prof. preot Negruțiu Florin -  Facilități oferite școlilor prin accesarea fondurilor europene;
*prof. Tanc Mirela - Noul normal;
*director, prof. Curta Iosif - Digitalizarea, factor important în procesul instructiv- educativ, motivație pentru a rămâne la școală;
*prof. Șaitoș Alina Loredana - Colaborarea  școală - familie, în vederea creșterii motivației pentru învățare;
*consultant orientare școlară, Sasu Carmen - Orientarea școlară și profesională, factor cheie în creșterea speranței de viață școlară;
*director, prof. dr. Filimon Ruben - Facilități oferite de învățământul profesional și învățământul dual;
*director, prof. drd. Novac-Iuhas Alin Florin - Exemple de bune practici privind îmbunățățirea rezultatelor școlare;
*reprezentanți ai comunităţii locale: preot Gherman Daniel Florin, președinte Composesoratul Urbarial Măgura Vârciorog, Ungur Florin, medic Furiș Bogdan -Influențe cu impact pozitiv în creșterea speranței de viață școlară și optimizarea rezultatelor la învățătură - Puterea exemplului.
      Partea a treia a Conferinței a fost una interactivă, având scopul de a identifica modalități complementare de eficientizare a activităților propuse în proiect prin schimb de experiență și exemple de bune practici.
         Ultima parte a conferinței a constat într-o sinteză a activității și formularea concluziilor zilei.
         Concluzia finală a fost că prin muncă, seriozitate și colaborare se poate, că cei trei poli de acțiune, Școala - Familia - Comunitatea, trebuie să-și unească forțele pentru creșterea speranței de viață școlară, pentru binele, dezvoltarea și bunăstarea generațiilor prezente și viitoare de elevi.
         Cuvântul de încheiere i-a aparținut directorului Școlii Gimnaziale Nr. 1 Vârciorog cu citatul „Un copil, un profesor, o carte și un pix pot schimba lumea", cuvinte ale pakistanezei Malalei Yousafzai, laureată a premiului Nobel pentru Pace 2014.
          Acesta a mulțumit tuturor celor care au răspuns prezent invitației la această conferință, pentru implicare, pentru efort, pentru sugestii și nu în ultimul rând pentru punctele de vedere expuse, dorindu-le tuturor putere de muncă, realizări pe toate planurile și și cel mai mai mult sănătate, pentru că sănătatea nu este totul, dar fără sănătate totul este nimic.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: „Vino la școală azi pentru siguranța și liniștea de mâine”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 13:54:54 Ora de vară a Europei de Est