Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

„Vino la școală azi pentru siguranța și liniștea de mâine”

Sâmbătă, la Vârciorog, a avut loc Conferința de lansare a proiectului

„Vino la școală azi pentru siguranța și liniștea de mâine”

Sâmbătă, 25.03.2023, a avut loc Conferința de lansare a proiectului ,,Vino la școală azi pentru siguranța și liniștea de mâine", cod F-PNRAS-1-2022-1282, proiect derulat în cadrul Schemei de Granturi din cadrul Programului Naţional pentru Reducerea Abandonului Școlar, finanțat prin Componenta C15 - Educație a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă în România.

         Scopul conferinței a fost de informare și publicitate a proiectului, precum și de identificare a unor modalități complementare de eficientizare a activităților propuse în proiect prin schimb de experiență cu reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, ai Casei Corpului Didactic a județului Bihor, cu reprezentanți ai școlilor din județul Bihor la nivelul cărora se implementează proiecte de acest tip și nu numai, reprezentanți ai comunității locale, ai părinților și nu în ultimul rând foști elevi ai Școlii Gimnaziale Nr. 1 Vârciorog.
           Alături de colectivul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Vârciorog, la eveniment au fost prezenți: domnul prof. dr. Abrudan Horea Florian - inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. Avram Nicolae Ioan - inspector școlar general adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. dr. Ștefănuț Alin Serafim - director al Casei Corpului Didactic a județului Bihor, Cociuba Vasile - primarul comunei Vârciorog, preoții ortodocși Gherman Daniel Florin, Hodorog Florian Gavril, Mălan Teodor Florian de la nivelul comunei Vârciorog, inspectori școlari, directori de școli din județul Bihor, reprezentanți ai comunității locale, ai părinților, ai asociațiilor și firmelor de la nivelul comunei Vârciorog, ai foștilor elevi, profesori de la alte școli din județul Bihor cu care unitatea noastră școlară colaborează în cadrul diferitelor proiecte educaționale. Le mulțumesc tuturor, și pe această cale, pentru prezență, strădanie și efort.
            Agenda conferinței a fost una încărcată, dar și rezultatele pe măsură. După alocuțiunile de deschidere a conferinței, prof. Șaitoș Nicolae - manager de proiect, prof. Dudaș Alexandra Lăcrimioara, prof. Heredea Mihaela, prof. Lădar Răzvan Florin, prof. Moldovan Alexandra Florica - responsabili activități în cadrul proiectului au prezentat obiectivele proiectului, grupul țintă, activitățile propuse, rezultatele așteptate, indicatorii de rezultat, indicatorii de realizare, partenerii implicați în realizarea activităților, bugetul proiectului (824,053.58 lei - aprobat prin  Ordinul ministrului Educației nr. 3580/ 15.04.2022, 692,482.00 lei - valoare fără TVA și 131,571.58 lei - TVA), repartizarea acestuia pe tipuri de activități și capitole bugetare (Activități MATE, Activități de prevenire, Activități de intervenție - 539146,70 lei fără TVA - 77.86% din valoarea grantului, Digitalizarea procesului educaţional - 153335,30 lei fără TVA - 22,14% din valoarea grantului) și modalitățile de asigurare a sustenabilității proiectului.
             În partea a doua a activității au conferențiat:
*inspector școlar general, prof. dr. Abrudan Horea Florian - Abandonul școlar, de la cauze la efecte;
*inspector școlar general adjunct, prof. Avram Nicolae Ioan - Managementul situațiilor de abandon școlar;
*director CCD Bihor, prof. dr. Ștefănuț Alin Serafim - Reducerea abandonului școlar, prioritate a formării continue a cadrelor didactice;
*inspector școlar, prof. Erdeli Elena Maria - Dificultăți de învățare, semnal de avertizare timpurie a elevilor aflați în risc de părăsire timpurie a școlii;
*prof. dr. Tiurbe Verghelia - Conștientizarea rolului învățării, premisă a înlăturării abandonului școlar;
*inspector școlar, prof. preot Negruțiu Florin -  Facilități oferite școlilor prin accesarea fondurilor europene;
*prof. Tanc Mirela - Noul normal;
*director, prof. Curta Iosif - Digitalizarea, factor important în procesul instructiv- educativ, motivație pentru a rămâne la școală;
*prof. Șaitoș Alina Loredana - Colaborarea  școală - familie, în vederea creșterii motivației pentru învățare;
*consultant orientare școlară, Sasu Carmen - Orientarea școlară și profesională, factor cheie în creșterea speranței de viață școlară;
*director, prof. dr. Filimon Ruben - Facilități oferite de învățământul profesional și învățământul dual;
*director, prof. drd. Novac-Iuhas Alin Florin - Exemple de bune practici privind îmbunățățirea rezultatelor școlare;
*reprezentanți ai comunităţii locale: preot Gherman Daniel Florin, președinte Composesoratul Urbarial Măgura Vârciorog, Ungur Florin, medic Furiș Bogdan -Influențe cu impact pozitiv în creșterea speranței de viață școlară și optimizarea rezultatelor la învățătură - Puterea exemplului.
      Partea a treia a Conferinței a fost una interactivă, având scopul de a identifica modalități complementare de eficientizare a activităților propuse în proiect prin schimb de experiență și exemple de bune practici.
         Ultima parte a conferinței a constat într-o sinteză a activității și formularea concluziilor zilei.
         Concluzia finală a fost că prin muncă, seriozitate și colaborare se poate, că cei trei poli de acțiune, Școala - Familia - Comunitatea, trebuie să-și unească forțele pentru creșterea speranței de viață școlară, pentru binele, dezvoltarea și bunăstarea generațiilor prezente și viitoare de elevi.
         Cuvântul de încheiere i-a aparținut directorului Școlii Gimnaziale Nr. 1 Vârciorog cu citatul „Un copil, un profesor, o carte și un pix pot schimba lumea", cuvinte ale pakistanezei Malalei Yousafzai, laureată a premiului Nobel pentru Pace 2014.
          Acesta a mulțumit tuturor celor care au răspuns prezent invitației la această conferință, pentru implicare, pentru efort, pentru sugestii și nu în ultimul rând pentru punctele de vedere expuse, dorindu-le tuturor putere de muncă, realizări pe toate planurile și și cel mai mai mult sănătate, pentru că sănătatea nu este totul, dar fără sănătate totul este nimic.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: „Vino la școală azi pentru siguranța și liniștea de mâine”.

Trimite email
vineri, 31 octombrie 2025, 20:05:06 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...