Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Micii școlari europeni … în concurs!

Astăzi, la Căminul Cultural din Diosig,

Micii școlari europeni … în concurs!

Manifestările prinse în buchetul „Săptămânii europene la Diosig”(2 - 9 mai 2007), s-au încheiat, astăzi, miercuri, 9 mai, la Căminul Cultural din localitate cu un concurs tematic, intitulat „Þările Uniunii Europene” la care au participat șase echipaje ale elevilor din clasa a IV-a de la școlile gimnaziale din Diosig, Sălard, Sârbi și Mihai Bravu, urmat de spectacolul muzical „Pace pentru toți copiii lumii”, prezentat de elevii învățătoarei Emilia Negrean, iar la final, reprezentanți ai tuturor școlilor au lansat baloane cu mesaje pentru toți copiii Europei.

„Þările Uniunii Europene”
În luna ianuarie, după intrarea României în Uniunea Europeană, un colectiv de învățători de la Școala cu clasele I-VIII din Diosig  a demarat proiectul „Micii școlari europeni” „cu scopul de a-i familiariza pe elevi cu noțiuni noi, privind Uniune Europeană, de a-i pregăti să devină buni cetățeni (europeni), cu idealuri și aspirații noi, potrivit condițiilor și perspectivelor create după intrarea țării noastre în Uniunea Europeană”, așa după cum ne spunea învățătoarea Emilia Negrean”, coordonatoarea proiectului.
În „Săptămâna europeană la Diosig”, elevii s-au întâlnit cu dna Nicoleta Balaci, consilier pe probleme de integrare europeană la Prefectura Bihor, cu primarul comunei Diosig, dl Bacso Laszlo, cu medici din cadrul Dispensarului uman, și reprezentanți ai Poliției de Frontieră, cu agenți economici de pe raza comunei.
Activitatea de astăzi s-a vrut o evaluare a produselor finale ale proiectului, și a cunoștințelor elevilor prin intermediului concursului „Þările Uniunii Europene”, chiar dacă pe 10 iunie este programată o vizită la Vama Borș. Lucrările de pictură ale elevilor și portofoliile au fost adunate într-o expoziție, urmând ca în perioada următoare să fie pregătit și un CD cu poze, care să cuprindă imagini sugestive de la toate activitățile desfășurate în cadrul proiectului. Cât privește munca depusă, strădania și implicarea, coordonatoarea de proiect ține să sublinieze rezultatele bune obținute de toți colegii implicați în derularea proiectului, învățătorii Florin Hus, Antoanela - Mioara Hus și Rodica Ilica, precum și institutoarele Ramona Caba, Ioana Rus și Mirela Olah.

 
Un concurs deloc ușor!

 La concursul „Þările Uniunii Europene” au participat șase echipaje, trei de la școala din Diosig, și câte un echipaj de la școlile din Sălard, Sârbi și Mihai Bravu. Contrar așteptărilor, competiția nu a fost deloc ușoară. În cadrul primei probe, fiecare echipaj a prezentat câte o țară, pregătită de-acasă, în așa fel încât să obțină cât mai multe puncte. La această probă, echipajul clasei a IV-a A din Diosig a reușit să ne încânte cu materialele ilustrative prezentate despre Franța. La testul grilă, fiecare din cele zece întrebări avea câte trei variante de răspuns, dintre care doar una era corectă. Proba a treia părea simplă la prima vedere – compunerea hărții UE cu ajutorul pieselor puzzle -, dar puțini au fost cei care s-au încadrat în timp. La următoarea probă se cerea așezarea imaginilor-simbol pe harta UE, iar la final, recunoașterea țărilor (Italia, Germania, Austria, Cehia și Marea Britanie) după steaguri.
Acumulând cele mai multe puncte, Raul Ungureanu, Patriciu Jurcoi, Alexandra Mihuț, Szabo Radu și Roxana Pavel (din clasa a IV-a, de la școala din centru, înv.. Antoanela-Mioara Hus) au ocupat primul loc, urmați de echipajul din Sălard, alcătuit din: Paul Andrei Negru, Maria Denisa Bura, Lorena-Anabela Haidinar, Vasile Orbai și Dan Gabriel Matiu (înv. Adriana Negru). Pe locul al treilea s-au situat elevii învățătoarei Emilia Negrean, Remus Blaj, Diana Petruș, Delia Jurca, Otilia Coita și Ramona Gaidoș. Pe următoarele locuri, s-au clasat, în ordine, elevii din Sârbi (înv. Florentina Naghi), a IV-a B din Diosig (instit. Raluca Șandor) și elevii din Mihai Bravu (instit. Silvia Raț).
Juriul a fost unul titrat, alcătuit din Nicoleta Balaci, consilierul Prefecturii, primarul Bacso Laszlo, prof. Borbath Gizella, directorul școlii din Diosig, și alții.

 
„Pace pentru toți copiii lumii” 

 Înaintea lansării baloanelor cu mesaje, elevii învățătoarei Emilia Negrean au prezentat un moment artistic adecvat temei și momentului. Îmbrăcați în costume specifice, micii școlari europeni au recitat, au cântat și au dansat, reprezentând diferite țări și popoare europene. Mesajul lor a fost unul de pace și prietenie cu toți copiii lumii. Celelalte mesaje, exprimate în scris, au pornit spre zări albastre odată cu lansarea baloanelor în curte.
Cu siguranță, Ziua Europei, sărbătorită în mod special la Diosig, va rămâne de-a pururi marcată în sufletele participanților la manifestarea bucuriei și prieteniei găzduită de Căminul Cultural din localitate!
Ovi Dan   
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Micii școlari europeni … în concurs!).

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:31:23 Ora standard a Europei de Est