Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Micii școlari europeni … în concurs!

Astăzi, la Căminul Cultural din Diosig,

Micii școlari europeni … în concurs!

Manifestările prinse în buchetul „Săptămânii europene la Diosig”(2 - 9 mai 2007), s-au încheiat, astăzi, miercuri, 9 mai, la Căminul Cultural din localitate cu un concurs tematic, intitulat „Þările Uniunii Europene” la care au participat șase echipaje ale elevilor din clasa a IV-a de la școlile gimnaziale din Diosig, Sălard, Sârbi și Mihai Bravu, urmat de spectacolul muzical „Pace pentru toți copiii lumii”, prezentat de elevii învățătoarei Emilia Negrean, iar la final, reprezentanți ai tuturor școlilor au lansat baloane cu mesaje pentru toți copiii Europei.

„Þările Uniunii Europene”
În luna ianuarie, după intrarea României în Uniunea Europeană, un colectiv de învățători de la Școala cu clasele I-VIII din Diosig  a demarat proiectul „Micii școlari europeni” „cu scopul de a-i familiariza pe elevi cu noțiuni noi, privind Uniune Europeană, de a-i pregăti să devină buni cetățeni (europeni), cu idealuri și aspirații noi, potrivit condițiilor și perspectivelor create după intrarea țării noastre în Uniunea Europeană”, așa după cum ne spunea învățătoarea Emilia Negrean”, coordonatoarea proiectului.
În „Săptămâna europeană la Diosig”, elevii s-au întâlnit cu dna Nicoleta Balaci, consilier pe probleme de integrare europeană la Prefectura Bihor, cu primarul comunei Diosig, dl Bacso Laszlo, cu medici din cadrul Dispensarului uman, și reprezentanți ai Poliției de Frontieră, cu agenți economici de pe raza comunei.
Activitatea de astăzi s-a vrut o evaluare a produselor finale ale proiectului, și a cunoștințelor elevilor prin intermediului concursului „Þările Uniunii Europene”, chiar dacă pe 10 iunie este programată o vizită la Vama Borș. Lucrările de pictură ale elevilor și portofoliile au fost adunate într-o expoziție, urmând ca în perioada următoare să fie pregătit și un CD cu poze, care să cuprindă imagini sugestive de la toate activitățile desfășurate în cadrul proiectului. Cât privește munca depusă, strădania și implicarea, coordonatoarea de proiect ține să sublinieze rezultatele bune obținute de toți colegii implicați în derularea proiectului, învățătorii Florin Hus, Antoanela - Mioara Hus și Rodica Ilica, precum și institutoarele Ramona Caba, Ioana Rus și Mirela Olah.

 
Un concurs deloc ușor!

 La concursul „Þările Uniunii Europene” au participat șase echipaje, trei de la școala din Diosig, și câte un echipaj de la școlile din Sălard, Sârbi și Mihai Bravu. Contrar așteptărilor, competiția nu a fost deloc ușoară. În cadrul primei probe, fiecare echipaj a prezentat câte o țară, pregătită de-acasă, în așa fel încât să obțină cât mai multe puncte. La această probă, echipajul clasei a IV-a A din Diosig a reușit să ne încânte cu materialele ilustrative prezentate despre Franța. La testul grilă, fiecare din cele zece întrebări avea câte trei variante de răspuns, dintre care doar una era corectă. Proba a treia părea simplă la prima vedere – compunerea hărții UE cu ajutorul pieselor puzzle -, dar puțini au fost cei care s-au încadrat în timp. La următoarea probă se cerea așezarea imaginilor-simbol pe harta UE, iar la final, recunoașterea țărilor (Italia, Germania, Austria, Cehia și Marea Britanie) după steaguri.
Acumulând cele mai multe puncte, Raul Ungureanu, Patriciu Jurcoi, Alexandra Mihuț, Szabo Radu și Roxana Pavel (din clasa a IV-a, de la școala din centru, înv.. Antoanela-Mioara Hus) au ocupat primul loc, urmați de echipajul din Sălard, alcătuit din: Paul Andrei Negru, Maria Denisa Bura, Lorena-Anabela Haidinar, Vasile Orbai și Dan Gabriel Matiu (înv. Adriana Negru). Pe locul al treilea s-au situat elevii învățătoarei Emilia Negrean, Remus Blaj, Diana Petruș, Delia Jurca, Otilia Coita și Ramona Gaidoș. Pe următoarele locuri, s-au clasat, în ordine, elevii din Sârbi (înv. Florentina Naghi), a IV-a B din Diosig (instit. Raluca Șandor) și elevii din Mihai Bravu (instit. Silvia Raț).
Juriul a fost unul titrat, alcătuit din Nicoleta Balaci, consilierul Prefecturii, primarul Bacso Laszlo, prof. Borbath Gizella, directorul școlii din Diosig, și alții.

 
„Pace pentru toți copiii lumii” 

 Înaintea lansării baloanelor cu mesaje, elevii învățătoarei Emilia Negrean au prezentat un moment artistic adecvat temei și momentului. Îmbrăcați în costume specifice, micii școlari europeni au recitat, au cântat și au dansat, reprezentând diferite țări și popoare europene. Mesajul lor a fost unul de pace și prietenie cu toți copiii lumii. Celelalte mesaje, exprimate în scris, au pornit spre zări albastre odată cu lansarea baloanelor în curte.
Cu siguranță, Ziua Europei, sărbătorită în mod special la Diosig, va rămâne de-a pururi marcată în sufletele participanților la manifestarea bucuriei și prieteniei găzduită de Căminul Cultural din localitate!
Ovi Dan   
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Micii școlari europeni … în concurs!).

Trimite email
luni, 9 decembrie 2024, 00:52:24 Ora standard a Europei de Est