Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2025

Înscrieri deschise pentru elevi și profesori la concursul național de tehnologii digitale inovatoare – 3DUTECH 2025, concurs inclus în calendarul Ministerului Educației (P)

Elevi si robot – 3DUTECH
3DUTECH a lansat pentru toți elevii și profesorii din România un nou Concurs național de tehnologii digitale inovatoare. Cele mai creative proiecte care vor îmbina Inteligența Artificială, modelarea și printarea 3D și robotica vor fi premiate. Înscrierea este gratuită, iar concursul este inclus în calendarul Ministerului Educației. Tema acestei ediții a Concursului național 3DUTECH este AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun.
Participanții vor avea ocazia să-și pună creativitatea și abilitățile tehnice la lucru pentru a dezvolta soluții inovatoare cu impact real și cele mai bune proiecte pot câștiga premii importante.

Concursul se desfășoară în perioada 1 februarie – 30 mai 2025 și vizează toți elevii și profesorii din învățământul preuniversitar din România, indiferent de specializare, județ sau tipul școlii. Înscrierea este gratuită pentru echipele de elevi și profesori până pe 20 aprilie, care își pot trimite proiectele până la data de 9 mai 2025 pe adresa contact@3dutech.ro.

Concurs național „AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun”
Elevii din toată țara sunt provocați să creeze un sistem inteligent (robot, dronă, dispozitiv, etc) bazat pe inteligență artificială care să răspundă la o problemă identificată și formulată de fiecare echipă și care să aibă legătură cu unul dintre următoarele domenii: educație, dezvoltare durabilă sau situații de urgență.

Tema acestei ediții este „AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun”.

Pot participa echipe formate exclusiv din elevi sau din elevi coordonați de profesori. Participarea este gratuită. Concursul este inclus în Calendarul Ministerului Educației.

Anul acesta, participanții vor fi nevoiți să identifice și să formuleze o problemă având legătură cu unul dintre cele trei domenii (educație, dezvoltare durabilă sau situații de urgență), să elaboreze un concept pentru sistemul inteligent și la final să fabrice un prototip al acestuia.

Astfel, cei înscriși vor avea oportunitatea de a-și expune propriile idei folosind aplicații din domeniul modelării și imprimării 3D, roboticii și inteligenței artificiale pentru realizarea acestui concept.

Calendarul concursului național 3DUTECH
înscriere echipe 1 feb – 20 apr 2025;
înscriere proiecte 1 feb – 9 mai 2025;
preselecție proiecte 12 – 16 mai 2025;
prezentare proiecte, jurizare și anunțare câștigători 19 – 23 mai 2025;
acordare premii 26 – 30 mai 2025.
Participanții trebuie să țină cont de câteva aspecte importante în realizarea proiectului:
Soluția este adresată oricărei persoane.
Soluția este ușor de înțeles și integrat.
Soluția/ produsul nu este periculos pentru persoanele care îl folosesc.
Obiectul integrat în soluția elaborată poate fi fabricat cu ajutorul imprimantei 3D (parțial- minim 30% sau integral).
Design-ul este propriu și nu încalcă drepturile de autor ale altor designeri.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Proiectul ,,Microscop Foto”

Asociația de Părinți a Școlii Gimnaziale ,,Viorel Horj” - Drăgănești demarează

Proiectul ,,Microscop Foto”

Asociația de Părinți a Școlii Gimnaziale ,,Viorel Horj" din Drăgănești, prin intermediul proiectului educațional „Microscop Foto", a fost declarată câștigătoare, alături de alte nouă ONG-uri și instituții școlare din Bihor, pentru a primi finanțare în cadrul programului Fondul Științescu Oradea, ediția a V-a.

Câștigătorii au fost selectați de un juriu independent, format din persoane cu experiență din diverse domenii corelate cu științele exacte. Proiectul ,,Microscop Foto" are drept scop amenajarea unui spațiu educațional în cadrul școlii (laborator), dotat cu aparatură tehnică modernă de laborator, cu ajutorul cărora elevii să realizeze observații microscopice asupra unor celule, țesuturi și organe care provin de la organisme diferite aparținând celor cinci regnuri din lumea vie, bugetul alocat proiectului fiind de 6.816 lei. Proiectul se va derula pe parcursul lunilor martie-iunie 2023.
Activitățile realizate în cadrul acestui proiect se adresează în mod direct elevilor din ciclul gimnazial al Școlii Gimnaziale „Viorel Horj" - Drăgănesti. Beneficiarii sunt elevii din ciclul primar, care vor avea parte și în viitor de activitățile derulate în cadrul acestui proiect. Alte categorii de beneficiari indirecți sunt cadrele didactice ale școlii dar și comunitatea locală, care va beneficia de informațiile obținute de elevi în cadrul proiectului, prin intermediul unei broșuri, dar și al unor prezentări. Elevii din ciclul gimnazial vor fi implicați activ în toate activitățile, își vor extinde aria de cunoaștere și vor împărtăși noile noțiuni colegilor mai mici. Profesorii implicați în cadrul acestui proiect sunt: Gudiu Ioana, Moza Cristina, Florea Amalia și Mabda Lavinia.
Principalele etape de implementare ale proiectului „Microscop Foto" sunt:
1.Analizarea ecosistemelor locale dar și din cadrul școlii (vizita de studiu)
2.Amenajarea laboratorului
3.Instalarea aparaturii tehnice digitale
4.Prelevarea probelor biologice
5.Realizarea de activități practice experimentale
6.Organizarea de activități de tip peer-mentoring
7.Realizarea unor materiale interactive prin tehnica digitală
8.Realizarea unei broșuri privind analiza ecosistemelor locale
         Prin intermediul acestui proiect a fost amenajat un laborator de biologie destinat activităților practice experimentale, dotat cu aparatură tehnică modernă (microscoape, truse de biologie, preparate biologice fixe, lame, lamele) precum și alte materiale necesare desfășurării de activități practice experimentale (atlase, benzi indicatoare de Ph etc). Prin intermediul proiectului  „Microscop Foto" elevii de gimnaziu au descoperit lucruri neștiute și interesante despre microorganisme. Pe parcursul acestor luni, au învățat cum să determine tipurile de sol și ce microorganisme trăiesc în acestea, au aflat ce este Ph-ul și de ce este el important pentru sănătate, au învățat să realizeze preparate microscopice și să identifice la microscop principalele componente ale unei celule, țesut, să identifice asemănările și deosebirile dintre algele unicelulare și cele pluricelulare prin tehnici de microscopie. Au observat în detaliu drojdia de bere, tipurile de mucegai de pe fructe sau alte alimente, dar au realizat și diferite comparații între preparatele realizate de ei și preparatele biologice fixe. Toate aceste observații microscopice  realizate stârnesc interesul elevilor pentru știință care este, de fapt, și scopul acestui proiect.
Proiectul ,,Microscop Foto"este finanțat prin programul Fondul Științescu Oradea, un program al Fundației Comunitare Oradea, inițiat de Federația Fundațiile Comunitare din România și de Romanian American Fundation, realizat în Bihor, cu sprijinul sponsorului principal Accesa.
Contribuie la a face știința mai atractivă pentru copiii și tinerii din Bihor și următoarele companii locale: Cylex, Decitex Oradea, Golde Oradea, Plexus, Sema Express, VPK Packaging Salonta, ADLO, Vulcri, Madrugada, Holcim.
Echipa de proiect: Moza Cristina, Gudiu Ioana, Florea Amalia, Mabda Lavinia
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul ,,Microscop Foto”.

Trimite email
luni, 17 februarie 2025, 06:50:33 Ora standard a Europei de Est