Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Proiectul ,,Microscop Foto”

Asociația de Părinți a Școlii Gimnaziale ,,Viorel Horj” - Drăgănești demarează

Proiectul ,,Microscop Foto”

Asociația de Părinți a Școlii Gimnaziale ,,Viorel Horj" din Drăgănești, prin intermediul proiectului educațional „Microscop Foto", a fost declarată câștigătoare, alături de alte nouă ONG-uri și instituții școlare din Bihor, pentru a primi finanțare în cadrul programului Fondul Științescu Oradea, ediția a V-a.

Câștigătorii au fost selectați de un juriu independent, format din persoane cu experiență din diverse domenii corelate cu științele exacte. Proiectul ,,Microscop Foto" are drept scop amenajarea unui spațiu educațional în cadrul școlii (laborator), dotat cu aparatură tehnică modernă de laborator, cu ajutorul cărora elevii să realizeze observații microscopice asupra unor celule, țesuturi și organe care provin de la organisme diferite aparținând celor cinci regnuri din lumea vie, bugetul alocat proiectului fiind de 6.816 lei. Proiectul se va derula pe parcursul lunilor martie-iunie 2023.
Activitățile realizate în cadrul acestui proiect se adresează în mod direct elevilor din ciclul gimnazial al Școlii Gimnaziale „Viorel Horj" - Drăgănesti. Beneficiarii sunt elevii din ciclul primar, care vor avea parte și în viitor de activitățile derulate în cadrul acestui proiect. Alte categorii de beneficiari indirecți sunt cadrele didactice ale școlii dar și comunitatea locală, care va beneficia de informațiile obținute de elevi în cadrul proiectului, prin intermediul unei broșuri, dar și al unor prezentări. Elevii din ciclul gimnazial vor fi implicați activ în toate activitățile, își vor extinde aria de cunoaștere și vor împărtăși noile noțiuni colegilor mai mici. Profesorii implicați în cadrul acestui proiect sunt: Gudiu Ioana, Moza Cristina, Florea Amalia și Mabda Lavinia.
Principalele etape de implementare ale proiectului „Microscop Foto" sunt:
1.Analizarea ecosistemelor locale dar și din cadrul școlii (vizita de studiu)
2.Amenajarea laboratorului
3.Instalarea aparaturii tehnice digitale
4.Prelevarea probelor biologice
5.Realizarea de activități practice experimentale
6.Organizarea de activități de tip peer-mentoring
7.Realizarea unor materiale interactive prin tehnica digitală
8.Realizarea unei broșuri privind analiza ecosistemelor locale
         Prin intermediul acestui proiect a fost amenajat un laborator de biologie destinat activităților practice experimentale, dotat cu aparatură tehnică modernă (microscoape, truse de biologie, preparate biologice fixe, lame, lamele) precum și alte materiale necesare desfășurării de activități practice experimentale (atlase, benzi indicatoare de Ph etc). Prin intermediul proiectului  „Microscop Foto" elevii de gimnaziu au descoperit lucruri neștiute și interesante despre microorganisme. Pe parcursul acestor luni, au învățat cum să determine tipurile de sol și ce microorganisme trăiesc în acestea, au aflat ce este Ph-ul și de ce este el important pentru sănătate, au învățat să realizeze preparate microscopice și să identifice la microscop principalele componente ale unei celule, țesut, să identifice asemănările și deosebirile dintre algele unicelulare și cele pluricelulare prin tehnici de microscopie. Au observat în detaliu drojdia de bere, tipurile de mucegai de pe fructe sau alte alimente, dar au realizat și diferite comparații între preparatele realizate de ei și preparatele biologice fixe. Toate aceste observații microscopice  realizate stârnesc interesul elevilor pentru știință care este, de fapt, și scopul acestui proiect.
Proiectul ,,Microscop Foto"este finanțat prin programul Fondul Științescu Oradea, un program al Fundației Comunitare Oradea, inițiat de Federația Fundațiile Comunitare din România și de Romanian American Fundation, realizat în Bihor, cu sprijinul sponsorului principal Accesa.
Contribuie la a face știința mai atractivă pentru copiii și tinerii din Bihor și următoarele companii locale: Cylex, Decitex Oradea, Golde Oradea, Plexus, Sema Express, VPK Packaging Salonta, ADLO, Vulcri, Madrugada, Holcim.
Echipa de proiect: Moza Cristina, Gudiu Ioana, Florea Amalia, Mabda Lavinia
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul ,,Microscop Foto”.

Trimite email
duminică, 9 noiembrie 2025, 04:23:35 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitaţie BestMusic

Concert Bosquito la Hard Rock Café, București
miercuri, 19 noiembrie 2025, ora 21.00