Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Spre ce mă orientez?

Sunt absolvent

Spre ce mă orientez?

Opțiunea unui tânăr pentru o anumită carieră fără nici un sprijin extern este un proces dificil, adesea asociat cu alegeri greșite, ezitări, abandonări și toate acestea cu un serios impact asupra viitorului profesional.

 Nevoia fiecăruia de a se ocupa de dezvoltarea propriei cariere este tot mai mare în lumea contemporană. Trăim într-un ritm extrem de alert și acest lucru impune strategii de adaptare socială tot mai avansate. Dificultățile care marchează piața forței de muncă, alături de constrângerile economice, sociale, tehnologice și politice, conduc la schimbarea structurilor organizaționale și a mediului de lucru. Pentru a ne adapta la acest ritm rapid al schimbărilor, cunoștințele, competențele și abilitățile noastre trebuie să țină seama de cerințele nou apărute pe piața forței de muncă.
 Piața muncii globalizată, dar și aderarea la UE au adus, pentru cetățenii români, o schimbare fundamentală: a crescut concurența pentru ocuparea locului de muncă, motiv pentru care trebuie să ne pregătim permanent. Competențele trebuie să ne fie corect gestionate și puse atent în valoare. Trebuie să dăm dovadă de disciplină și responsabilitate, să facem față cerințelor angajatorului pentru a obține un salariu potrivit calificării și competențelor noastre.
 Se impune găsirea unor variante care să modeleze individul conform personalității sale creând un parcurs stimulativ și motivant pentru a obține randament, rezultate și satisfacție. Procesul de planificare a dezvoltării individului trebuie centrat pe două direcții: dezvoltare personală și dezvoltarea carierei.
 În acest sens, Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” și Agenția județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor au acordat sprijin direct elevilor din clasele terminale prin oferirea unor servicii, în mod gratuit, în vederea orientării și consilierii profesionale sau a ocupării unui loc de muncă, în cadrul proiectului „Sunt absolvent. Spre ce mă orientez?”.
 Proiectul s-a desfășurat în două etape.
În cadrul orelor de dirigenție, elevii claselor terminale au fost testați cu ajutorul Bateriei de teste psihologice de aptitudini cognitive în vederea evaluării nivelurilor aptitudinilor personale. După înregistrarea și prelucrarea datelor, rezultatele obținute au fost comunicate elevilor spre a le servi în alegerea eficientă a unui loc de muncă, în funcție de competențele și abilitățile de care aceștia dispun în concordanță cu cele necesare pentru profesiile alese.
A doua etapă s-a desfășurat cu ajutorul Agenției județeane pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor, reprezentată de doamna director executiv Daciana Nica. Le-au fost oferite elevilor, informații cu privire la: înregistrarea la agențiile de șomaj în a căror rază teritorială își au domiciliul (pentru indemnizația de șomaj), informare și consiliere profesională (ce înseamnă orientarea profesională, de ce este nevoie de orientare profesională, strategii de căutare a unui loc de muncă, CV-ul, scrisoarea de intenție, forma și conținutul mapei de prezentare, interviul, etc.), medierea muncii, formare profesională, facilități acordate angajatorilor.
 Mulțumim doamnei director executiv Daciana Nica pentru ajutorul acordat în realizarea acestui proiect. (Alice Corodean)

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 02:55:28 Ora de vară a Europei de Est