Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Ne vrem cadrele didactice înapoi”!

Vocea Consiliului Județean al Elevilor Bihor

,,Ne vrem cadrele didactice înapoi”!

La începutul săptămânii trecute, sindicatele au anunțat o grevă generală a profesorilor începând cu luni, 22 mai 2023, pe o perioadă nedeterminată și precedată de o grevă de avertisment ce a avut loc miercuri, 17 mai. Empatizăm alături de cadrele noastre didactice și susținem ferm faptul că sistemul de învățământ din România nu este nici pe departe unul care să se bucure de o finanțare adecvată sau care să prioritizeze actorii din educație.

Totuși, în contextul actual, tragem un semnal de alarmă asupra modului în care este afectat procesul de predare-învățare-evaluare din școli și lipsa de comunicare dintre cei implicați. Consiliul Județean al Elevilor Bihor a primit mai multe sesizări din partea consiliilor școlare din teritoriu privind situația unităților de învățământ unde profesorii participă în procent de peste 50% la grevă, unde elevii din anii terminali au fost anunțați că nu li se va încheia media și deci, nu pot intra în bacalaureat, sau unde ceilalți elevi nu știu dacă li se va consemna absența de profesorii care nu și-au anunțat participarea.
,,Vrem să ne încheiem anul școlar! Suntem elevii acestui sistem de doisprezece ani, nu e vorba doar despre noi, elevii claselor de a douăsprezecea, ci despre toți elevii din sistemul preuniversitar, nu merităm să fim șantajul unui protest dintre niște angajați și angajatorul lor, ne vrem profesorii și mentorii înapoi! Opriți jocul!", a declarat Emanuel Negru, președinte CȘE al Colegiului Național ,,Onisifor Ghibu", una dintre cele mai mari unități de învățământ din Bihor, care atât el, cât și colegii lui sunt la un pas de a nu intra în BAC.
Elevii au nevoie de răspunsuri
Declarațiile decidenților fie se contrazic reciproc, fie sunt incomplete, iar singurii care au de pierdut suntem noi, elevii, și cadrele didactice care nu fac decât să își susțină drepturile, în măsura în care legislația le permite. Înțelegem, suntem solidari și considerăm întemeiate principiile din spatele grevei, însă solicităm, de asemenea, în calitate de reprezentanți ai tuturor elevilor bihoreni, ca vocea noastră să nu fie ignorată și ca  beneficiarii primari ai educației să nu fie trași pe nedrept în poziții limită în ceea ce privește situația lor școlară.
,,Nu ni se pare normal și acceptabil într-un sistem care pretinde să fie cu și pentru elevi să nu știm dacă mâine mergem sau nu la școală sau noi, ca structură de reprezentare, să nu putem răspunde cu certitudine colegilor noștri, ce în urmă cu o săptămână se pregăteau de înscrierea la examene, dacă peste o săptămână mai au garanția asta. Ne susținem cadrele didactice și promovăm nevoia imediată de finanțare în educație, dar acest lucru nu înseamnă că nu o să luăm atitudine în cazul în care actul educațional și elevii vor avea de suferit", este poziția președintelui Consiliului Județean al Elevilor Bihor, Ioana Butaru.
De aceea, avem nevoie urgent de clarificări privind siguranța și supravegherea elevilor în școli, asigurări pentru cei care nu știu dacă într-o săptămână se vor putea sau nu înscrie la examenele naționale și o mobilizare din partea decidenților la nivel național în sensul unor răspunsuri concrete, rapide și satisfăcătoare pentru solicitările reprezentanților profesorilor.
Comunicat transmis de Consiliul Județean al Elevilor Bihor

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 21:36:20 Ora de vară a Europei de Est