Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O experiență Erasmus+ Ka 121

La Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia” din Oradea

O experiență Erasmus+ Ka 121

În perioada 24.04.2023 - 12.05.2023 a avut loc a doua perioadă de stagii de pregătire practică din cadrul Proiectului Erasmus+ KA121 - Acreditare Erasmus în domeniul Educației și formării profesionale cu titlul ,,Valorificarea rezultatelor învățării și creșterea performanței școlare prin efectuarea stagiilor de practică în străinătate prin proiecte Erasmus+", proiect care se derulează cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

Mobilitatea pentru desfășurarea stagiilor de practică a avut loc în localitatea Paralia - Katerini, Grecia. La această mobilitate au participat 41 de elevi de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea de la următoarele specializări: Electrician exploatare joasă tensiune, Tehnician în instalații electrice - electrician electronist auto (domeniul Electric); Tehnician în hotelărie, Bucătar, Ospătar (domeniul Turism și alimentație). Profesorii însoțitori au fost: director, prof. Cotca Alina, director adjunct, prof. Hoduț Florentina, inspector şcolar I.S.J. Bihor, prof. Vîlceanu Daniela, prof. Axinte Anamaria, prof. Mateaș Silvia și prof. Urs Marcela.
Obiectivele proiectului
1. Dezvoltarea cunoștințelor, abilităților, atitudinilor și valorilor profesionale, sociale, personale ale elevilor prin implicarea în stagii de practică la operatori economici cu o vastă experiență în domeniul electric, prin promovarea învățării bazate pe muncă, în scopul facilitării, formării și integrării profesionale pe piaţa muncii prin utilizarea instrumentului ECVET;
2. Dobândirea abilităților, cunoștințelor, rezultatelor învățării prin derularea de activităţi practice într-un mediu de lucru european pentru 41 de elevi participanți;
3. Dezvoltarea competențelor profesionale, sociale și personale de comunicare, îmbunătățirea competențelor lingvistice și de incluziune socială, cooperare în relațiile de muncă, a competențelor culturale, pentru 41 elevi și şase profesori însoțitori, în scopul unei mai bune tranziții de la școală la viața activă.
Câteva din rezultatele obținute
- dobândirea abilităților, competențelor, rezultatelor învățării prin desfășurarea activității practice în mediu de lucru european pentru 41 de elevi participanți la mobilitate;
- dezvoltarea competențelor profesionale, sociale, personale, lingvistice, culturale, de incluziune și cooperare pentru 41 elevi în scopul facilitării integrării pe piața muncii;
- crearea modelelor de colaborare instituțională dintre școala noastră și operatorii economici, parteneri de practică, datorită creșterii capacității școlii de a forma competențe relevante;
- obținerea a 41 de certificări recunoscute în UE - Certificat Europass Mobility.
            În perioada în care elevii au participat la mobilitatea din Paralia-Katerini, Grecia, ei au participat la activități practice care să le dezvolte competențele profesionale și personale, în funcție de profilul la care studiază. Elevii de la profilurile Tehnician în hotelărie, Bucătar și Ospătar, au realizat stagiul de practică la hotelul Akti Musson, din stațiunea amintită. Sub îndrumarea tutorilor de practică, elevii au efectuat numeroase activități cu caracter practic -  aplicat într-un mediu autentic, de situație reală de muncă și viață. Ei au fost implicați activ în tot ceea ce înseamnă activitatea specifică unui hotel, de la partea de spații de cazare, la cea de restaurant și bucătărie.
            Elevii de la profilul Electrician în instalații de joasă tensiune au efectuat stagiul de practică tot la hotelul Akti Musson, unde au pregătit toate camerele pentru sezonul estival și au adus și o notă de noutate - iluminarea fațadei hotelului cu benzi LED. Elevii de la profilul Tehnician electrician electronist auto au realizat stagiul de practică la firma SINERGIA METAXAS & SIA E.E, unde au deprins din tainele unui lucrător într-un service auto.
            Pentru că astfel de mobilități, facilitează și contactul cu istoria, limba, cultura, geografia și tradițiile țării de destinație, prin atelierele organizate elevii au luat contact cu minunata și faimoasa civilizație greacă. Au aflat care este alfabetul grecesc, au aflat despre zeitățile Greciei antice, dar au aflat și despre mari personalități din Grecia antică, care au fundamentat istoria, arta, filozofia sau politica. Greciei datorăm Europa de azi, o europă democratică și liberă.
            Periplul geografic, a purtat pașii elevilor prin locuri minunate, care au relevat Grecia ca o țară minunată, dăruită de Zei și de Dumnezeu. Printre locurile vizitate enumerăm: orașul Salonic, orașul Edessa și Băile Pozar, Canionul Enipeas, de la poalele Muntelui Olimp sau  complexul de mănăstiri de la Meteora.
               Elevii s-au bucurat de o experiență inedită și profund valorificatoare. Ei au dobândit cunoștințe teoretice și practice extrem de valoroase și autentice, dar au cunoscut și atmosfera efervescentă a Greciei și au descoperit cele mai interesante obiective, care atrag sute de mii de turiști în fiecare an. O experiență de neuitat cu zâmbete, cu bucurie, dar și cu multe cunoștințe profesionale și culturale acumulate.
Prof. Urs Marcela,
profesor însoțitor, membru în echipa de proiect

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 14:47:05 Ora de vară a Europei de Est