Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Ați fost și rămâneți copiii mei”

Serenada clasei a IV-a C de la Șc. „Avram Iancu” din Oradea

„Ați fost și rămâneți copiii mei”

Timp de patru ani, între învățătoare și copii se țes nebănuite fire de „păianjen” care rezistă tuturor vremurilor, având drept liant sufletele ca niște ofrande. În cazul clasei a IV-a C de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu”, chestiunea este mult mai complicată, dat fiind faptul că Monica Toader este mai mult decât dăscăliță, o vrăjitoare!

 Copiii au îndrăgit-o, iar ea le-a oferit sufletul pe tavă, inversând rolurile și ocrotindu-i ca pe propriii copii.
„Ați fost și rămâneți copiii mei. Voi toți ați făcut parte din  familia mea”, așa le spunea Monica, marți seara (9 iunie 2009), în sala de sport, la reuniunea finală.
 Pentru a depăna amintiri din cei patru ani de școală au vizionat un material, după care au dat frâu liber serenadei. Momentele de emoție s-au prelungit  cu cele de încântare la înmânarea premiilor de absolvire. Monica i-a felicitat și îmbrățișat, dăruindu-le  câte o carte și un caiet de vacanță, diploma de absolvire, fotografia clasei, carnetul de elev, un CD cu materialul prezentat și cu alte file de la activitățile din cei patru ani. În  atmosfera încinsă, au fost lansate baloanele cu mesaje, dându-se undă verde petrecerii cu surprize....
„O frumoasă expediție în Þara învățăturii”
Am ascultat mesaje de suflet: „Cei patru ani de școală au fost pentru mine o lume de cunoaștere și distracție” – Tudor Ardelean. „Nu voi uita nicicând cei mai frumoși ani din viața mea și pe buna mea învățătoare”-  Horea Bîrlădeanu. „Pentru mine, cei patru ani de școală au reprezentat patru camere într-o casă mare. În prima cameră când am intrat, m-am acomodat, apoi a fost tot mai ușor, ajungând în ultima, am realizat că tot ceea ce am adunat îmi va folosi”- Dianora Igna. „Am petrecut patru ani ca-n paradis” – Andreea Ilisie. „Am trăit un vis magic din care nu aș dori să mă trezesc” – Mădălina Miron. „Acum sunt mai bogat și mai înțelept prin tot ce-am învățat”- Bogdan Pușcaș. „Clasele primare au însemnat o frumoasă expediție în Þara învățăturii”- Remus Sava. „Au fost patru ani de provocări neîncetate, cu mici obstacole și multe împliniri. Am învățat să scriem, să citim, să povestim, să socotim, să ne cunoaștem trecutul și frumusețile patriei, să ne purtăm civilizat, să vorbim corect, să desenăm, să pictăm, să confecționăm, să cântăm și să protejăm natura, dar și să fim prieteni. Timp de patru ani, ne-am conformat devizei: „Suntem frumoși, harnici și isteți” și vă doresc din suflet așa să rămâneți”- a concluzionat învățătoarea lor cu dragoste, Monica Toader. (Ov. D.)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 02:30:23 Ora de vară a Europei de Est