Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Șaptezeci de copii și-au petrecut de minune în tabăra din Cetatea medievală a Sighișoarei

Timp de șapte zile,

Șaptezeci de copii și-au petrecut de minune în tabăra din Cetatea medievală a Sighișoarei

La finalul unei activități educative complexe, inedite, de tabără, se cuvine să tragem câteva concluzii.

Îmi plac mult (ca profesor) aceste activități, deoarece copiii sunt altfel decât la școală și știu sigur că programul unei tabere întotdeauna va aduce beneficii clare, vizibile și pozitive în dezvoltarea copiilor. De aceea mă străduiesc să organizez în vacanța de vară măcar o tabără. De data aceasta a fost la Sighișoara. Fiecare tabără diferă prin locație, relief, colectiv, obiective, organizare, program, coordonatori, grup de copii participanți. Au fost șapte zile și șase nopți de poveste în care cuvintele cheie au fost: aventura, învățarea, colaborarea, mișcarea și distracția.
Tabăra din perioada 7-13 august 2023, AventuriX din Cetatea Sighișoara a fost o experiență unică pentru grupul de copii din Oradea (16 copii de la școala noastră, Avram Iancu Oradea și nouă de la alte școli din judetul Bihor). Caracteristic acestei tabere a fost faptul că zilnic celor 70 de copii nu le-au lipsit bandana, rucsacul (sticla cu apă, pelerina, hanoracul) și adidașii. Iar trezirea sau chemarea la activități cu ajutorul goarnei a fost laitmotivul taberei, alături de deplasarea în monom (câte unul în șir).
Programul fiecărei zile a fost unul plin, atractiv și util. Dintre activitățile derulate amintim:
1.Formarea echipelor și primirea bandanelor (pe care copiii le purtau la mână, la gât sau pe cap)
2.Realizarea steagurilor fiecărei echipe și prezentarea lor într-un atelier de public speaking
3.Turul cetății medievale ghidate de un toboșar autentic al cetății
4.Drumeție la Vila Franca
5.Olimpiada jocurilor pe echipe
6.Parcul de aventură Aventureland
7.Plimbare cu trenulețul
8.Discotecă
9.Vânătoarea de comori prin cetate
10.Atelier de confecționat măști
11.Bal mascat
12.Vizitarea muzeelor cetății
13.Tir cu arcul, praștia, nerf, blowgun
14.Atelier de dezvoltare personală
15.Excursie la Salina Praid
16.Plimbare cu Mocănița Sovata
17.Seara filmului
18.Scenete (cu momente din tabără)
19.Photovoice
20.Cântece la chitară
21.Premierea
Doresc să remarc organizarea impecabilă, activitățile bine alese, consecvența, creativitatea echipei de voluntari (elevi de liceu). Până și rotirea echipelor pentru luarea farfuriilor cu mâncare, precum și debarasarea meselor a fost bine organizată. Nu a lipsit în nicio dimineață înviorarea în Piața cetății. Primirea celor două grupuri a fost una specială, bagajele ne-au fost luate din parcarea autocarului (cu care ne-am deplasat de la Oradea la Sighișoara), copiii familiarizându-se cu monomul sub coordonarea voluntarilor, iar la intrare în hostel am fost întâmpinați după tradiția românească cu pâine și sare de către o voluntară îmbrăcată în costum popular.
Majoritatea elevilor din grupul orădenilor au fost a doua oară într-o tabără organizată de DistractX - Tabere, Evenimente, Ateliere, Educație și Distracție, ceea ce demonstrează cât de eficiente sunt aceste tabere. Recomandăm cu încredere taberele de la Transfăgărășan, Sighișoara, Rucăr și Grecia (începând cu anul viitor) pentru amintirile pe care le creează copiilor.
Am avut parte de copii curajoși, creativi, implicați și responsabili care s-au bucurat din plin de fiecare moment al taberei.
Mulțumim grupului de copii (coordonați de două doamne profesoare deosebite) din Botoșani, alături de care am făcut echipă bună și noilor prieteni voluntari datorită cărora am trăit momente magice! Mulțumim echipei DistractX - Tabere, Evenimente, Ateliere, Educație și Distracție pentru tot!
Feedbackul părinților și în special al copiilor (ce au învățat nou, cum s-au simțit, ce a însemnat această tabără pentru ei) participanți e sugestiv pentru tot ce am trăit, văzut și făcut în tabăra din Cetatea medievală a Sighișoarei.
Ascultați-i!
*Mulțumim frumos pentru tot ceea ce ați făcut pentru copiii noștri, pentru toată grija dvs! Pozele și filmările au fost de folos și ne-au încântat și pe noi, părinții și bunicii! Așa am știut în timp real ceea ce fac ei în fiecare moment important din tabără! Vă mulțumim încă o dată pentru tot! (mama Iulia)
*Mulțumim frumos pentru tot sprijinul și răbdarea de care ați dat dovadă în tabără! Mulțumim și pentru micile atenții, filmări și poze care au fost foarte frumoase. În felul acesta am văzut și noi cât de bine a fost organizată tabăra și câte activități frumoase au avut copiii. (mama Ana)
*Mulțumim frumos pentru tot ce ați făcut pentru copiii noștri, postările au fost de folos și ne-au încântat și pe noi, părinții (peisajele). Mihai așteaptă următoarea tabără, de anul viitor. (mama lui Mihai)
 *Vă mulțumim pentru tot, pentru cum v-ați implicat și ce ați făcut pentru copii, pentru postările zilnice! Cu siguranță vor rămâne cu amintiri frumoase. (mama Iasmina)
*În această tabără, mie mi-a plăcut mult echipa în care am ajuns și comportamentul instructorilor. Am învățat că munca în echipă e importantă și amuzantă, în plus, am aflat multe lucruri și informații noi. Locurile vizitate au fost foarte interesante. Activitățile au fost diferite față de cele din Transfăgărășan, mai interesante și surprinzătoare. Această tabără a fost foarte distractivă, creativă și unică! Sper să (re)vin! (Sofia)
* Mi-a plăcut foarte mult deoarece am putut cunoaște copii din Botoșani și am făcut un curs de prim ajutor și am învățat multe lucruri de la instructori. Am fost și la Salina Praid și cu Mocănița de la Sovata. Am vizitat locuri minunate. Am cunoscut și copii noi, tot din Oradea (Patricia și Adonis). Sper să țin legătura cu ei. Vă mulțumesc pentru surprize și pentru faptul că, deși, am terminat clasa a IV-a, ne țineți la curent cu orice. (Lara Z.)
*Mi-a plăcut că am fost la cățărări, m-am distrat foarte tare! Am învățat că se poate și fără telefon și chiar mă bucur. A fost mai greu să mă acomodez, dar m-am distrat de minune. Mă bucur că am avut această ocazie, de a cunoaște persoane noi care mi-au devenit prieteni și de a cunoaște instructori minunați. Vă mulțumesc pentru această experiență! (Maria)
*În tabără, am avut mâncare foarte bună și camerele au fost ok. Mi-am făcut prieteni și mi-am dezvoltat creativitatea. Am învățat și puțină istorie. (Daria)
*În această tabără, m-am simțit foarte bine; mi-am făcut prieteni, m-am distrat (am râs și am petrecut timp de calitate). Mi-a plăcut la cățărări, dar și turul toboșarului. Abia aștept următoarea tabără!!! (Anonim)
*Eu m-am simțit foarte bine în tabără, alături de Paul, Horia, Mihnea, Adonis și Mihai. Am învățat că munca în echipă este mai ușoară și îți ia mai puțin timp. (E. Dan) *Am petrecut o săptămână minunată în tabară! Ne-am distrat de milioane cu echipa Distractx. (Mihnea)
*Sunt Adonis. În această tabără am învățat că trebuie să ne respectăm unii pe alții. M-am simțit foarte bine. Mi-a rămas în memorie turnul cu ceas.
*Am avut parte de instructori buni și răbdători, iar mâncarea a fost foarte bună, ca la mama acasă! Cu drag, Iasmina!
*Mă numesc Lara P. M-am simțit foarte bine. A fost prima mea tabără, în care am învățat foarte multe lucruri.
* Sunt Lari. M-am simțit extraordinar. Contează mult în ce echipă ajungi, dar ne adaptăm. Am dobândit o nouă experiență de vis!
*Sunt Horia. În această tabără, eu am învățat că nu trebuie să fim zgârciți și răutăcioși unii cu alții.
Mulțumim tuturor pentru sinceritate și responsabilitate!
Prof. Monica Toader

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 06:45:29 Ora de vară a Europei de Est