Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Festivalul de muzică pop pentru copii și adolescenți ,,Star Vivere Music Revolution

Asociația Star Vivere despre

Festivalul de muzică pop pentru copii și adolescenți ,,Star Vivere Music Revolution

Asociația Star Vivere, în parteneriat cu Teatrul de Stat Regina Maria, a organizat, în perioada 25-26 august 2023, cea de a VIII-a ediție a Festivalului de muzică pop pentru copii și adolescenți ,,Star Vivere Music Revolution".

Festivalul s-a  desfășurat pe scena Teatrului Regina Maria reunind peste 80 de momente artistice ale copiilor veniți din toată țara. De la București la Baia Mare, Roman, Piatra Neamț, Botoșani, Iași, Onești și Moinești, la Timișoara, Cluj-Napoca, Buzău, Craiova, Sibiu, Arad, Oradea, Pitești, fiecare zonă a fost reprezentată de cele mai bune școli și cluburi private de muzică. Concursul a reunit copii cu vîrsta cuprinsă între 5 și 21 de ani. Structura grupelor a fost următoarea: 4-7 ani, 8-10 ani, A și B, 11-13 ani, A și B, 14-16 ani, A și B, 17+ și secțiunea grupuri.
Juriul, ca de fiecare dată, a fost alcătuit din nume prestigioase ale show business-ului din România. De la Crina Mardare, cel mai în vogă vocal coach, antrenoarea vocilor de la Xfactor și mai nou al personajelor transformate în cadrul show-lui de la Antena 1 - Te cunosc de undeva, la Dan Manoliu - directorul Departamentului de divertisment din Televiziunea Română, cărora li s-a alăturat una din cele mai impresionante voci, de renume internațional, Cezar - Tehe Voice, acompaniați și de alte nume la fel de celebre ca Uddi, artist interpret, câștigător Xfactor România, compozitorul Mihai Alexandru, Doina Elena Bentu, organizatoarea celui mai longeviv festival de muzică pentru copii, Ursulețul de Aur, de la Baia Mare, Bogdan Păun, regizorul primului videoclip realizat în premieră în România cu ajutorul inteligenței artificiale (The Motans - Invitat), fondator al NGM Creative și regizor a peste 150 de videoclipuri pentru cei mai cunoscuți artiști din industria autohtonă de la Alexandra Stan, Maxim, Dorian Popa, Lora, Raluka, Akcent, What's up, Paraziții, Lidia Buble, Corina, Alina Eremia, Caitlyn, Monoir, Anca Pop, Sandra N la INNA, The Motans, Mihaela Tatu, Special Guest Star al acestei ediții fiind Alina Sorescu.
După o zi de concurs incendiară a urmat o Gală plină de emoții și bucurie. Recitalurile artiștilor Uddi, Cezar The Voice și al Alinei Sorescu au umplut scena de copii. În cadrul galei, au mai evoluat, în deschidere, grupul Vivere cu Imnul festivalului, compus special de compozitorul Mihai Alexandru, dar și mai recent premiații la festivalurile din țară, Dragoș Costolaș, Maya Siladi, Sara Roman, Dania Micula.
Grand Prix-ul festivalului,  în valoare de 1000 de euro, a fost cucerit de Delia Andreea Racu din Onești, și a fost înmânat de Gabriel Dunca, antreprenor  Dunca Group&Venezia Showroom.
Ambele zile de festival au fost transmise în direct, online, pe pagina de facebook a festivalului Star Vivere Music Revolution, dar și pe contul youtube al Grupului Vivere.
Echipa producție eveniment: Valeria Dinu Mișcuția - fondator&producător festival, administrator financiar - Nicoleta Pop Baciu, secretar general- Nicoleta Pop Baciu, responsabil administrativ - Alexandra Găvruța, coordonator Juriu - Gabriel Siladi, responsabil repetiții: Roxana Mureșan, coordonator party Continental - Laura Roman, recepție : Laura Roman, Marian & Anca Vulpe Boaru, Lavinia Bala
Mulțumiri speciale voluntarilor senori Vivere: Anca Oros, Dan Micula, Pop Szabolcs, fam. Csaszar, dar și micilor voluntari ai Asociației Star Vivere Oradea.
Echipa tehnică: Broadcaster - video - streaming-regizor tehnic: Bogdan Băcilă,  AutoImpuls - Sunet ing. de sunet: Gabi Ionucz, Foto: Remus Toderici
Fără îndoială că parteneriatul încheiat cu Teatrul Rgina Maria ne-a adus o foarte bună imagine, acesta fiind locul tradițional al desfășurării tuturor edițiilor . Impresia lăsată de acest edificiu asupra artiștilor invitați, a copiilor și părinților, profesorilor, este una impresionantă, sunt fermecați de frumusețea și de acustica neîntâlnită nicăieri în altă parte. Mulțumim, de asemenea, din suflet, sponsorilor noștri principali, Silvoil și Silvoil Petroleum, sponsor de mobilitate D&C Oradea, Mabu Transport, Valtryp, Shabby Events, Henmar Project, Auchan, Callia Market, Biotrade, florăriile Magnolia, Pellini Top Cafe, My Sweets, Lisaseb, Hotel Forum Continental, Bebeto, RoxyStyle, magazinul Luminița, și tuturor acelora care din puținul lor, în aceste vremuri nu tocmai prielnice, au fost dispuși să ofere copiilor dulciuri, rechizite, gadgeturi, cărți, și sprijin financiar, atât de necesar . Tuturor, un imens MULȚUMESC venit din inima fiecărui copil!
Un călduros mulțumesc și partenerilor media, presei bihorene care ne-a fost alături de la prima ediție și până astăzi prin relatările obiective și atenția acordată evenimentelor noastre. Fără voi,  eforturile noastre, munca dar și rezultatele nu ar fi fost cunoscute și apreciate.
Intrarea a fost liberă pentru orice orădean pasionat de muzică!

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 14:22:26 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).