Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Amurg de anotimpuri, povârniș de vremuri”

Revista de cultură ,,Curtea de la Argeș”, numărul din noiembrie 2023

,,Amurg de anotimpuri, povârniș de vremuri”

,,Noiembrie acela, noiembrie de acum - un secol înțesat cu ani între cele două luni în care și plouă, și ninge - și ninge, și plouă (aici, Bacovia, mai la vale, numai Urmuz, îngăduitorul meu colaborator), o bătaie de pleoapă pentru corpii cerești, indiferenții, vanitoșii, căci se învârtesc în veci de veci gratuit și numai pentru a-i vedea alții...

Amurg de anotimpuri, povârniș de vremuri. Crepuscul fără iertare. Zilele, tot mai scurte și tot mai strâmb așezate în calendar, parcă toate având ca numere, numere impare... Precum 23... Într-o lume tot mai săracă de (măcar puțină) metafizică și astronomie, bântuie un miros pestilențial fiscal, ubicuu și atotputernic, dar mulțimea, plebea ideologică, naivă, are simțul olfactiv dezamăgitor de adaptabil, cel mai adaptabil, se zice, din toate - dar pe aproape stând simțul supraviețuirii, al mediocrității, al lașității... Legată de scaun, legată de țăruș, suportă orice mulțimea, ba chiar e sugestionată că mai are și dreptul să-și ridice cât poate de sus moralul.
Cu stiloul adânc împlântat în tâmplă, nu are importanță care, în oglindă oricum se vede invers, Demetru însuși se minunează cum de Dumnezeu, căruia îi atribuim și binele, și răul, nu trimite pe neașteptate pe Pământ o mătură care, dând de două-trei ori, în dreapta și în stânga, să trimită tot ce găsește la gunoi... Nici măcar să se mai amuze pe seama noastră, el și prietenii lui, nu-i mai vine lui Demetru. Își zgâlțâie stiloul prin creieri de i s-au albit și fruntea, și obrajii - de durere, de mirare, de singurătate. O unică, firavă lacrimă, sângerie, din ochiul stâng, parcă mai mic decât perechea, privind deopotrivă spre interior și spre afară.
Bibliotecile au fost incendiate și răs-incendiate după fiecare „revoluție", iar și iar, muzeele dărâmate, școlile la fel, progenitura inutilă de pe meleagurile pământene este/pare de nestăvilit, fie ea artistică sau neartistică. Din toate direcțiile vine o ploaie de disonanțe, de acorduri răsturnate și nerezolvate, de cadențe evitate, de false relațiuni. Conturi, ambiții, dividende, pandemii, drone, cancel culture, patapici, liichele și boitori de istorie (ca la noi, și în lume), trans și post în fața a orice, inclusiv a adevărului, umanului, normalului... Democrație fără demos, egalitate cu ghilotina. Amurg și povârniș de vremuri...".
Toate acestea, văzute și nevăzute, citite, închipuite și gândite cu voce tare de redactorul-șef, distinsul academician Gheorghe Păun, sunt ele cuprinse în editorialul revistei de cultură ,,Curtea de la Argeș", numărul din noiembrie, pe care, iată, potrivit uzanțelor îl putem lectura încă din octombrie, la adresa cunoscută www.curteadelaarges.ro
Ce mai putem citi în acest dar de toamnă, făcut nouă de blajinul nostru academician cu ajutorul celor truditori într-ale scrisului: Horia Bădescu: Moromete şi Kant; Ion Fercu: Nietzsche, sihastrul din noi; Theodor Codreanu: Pamfil Şeicaru: Între camarilă şi Dotla asiatică; Dan Anghelescu: Exilul şi utopia; Raia Rogac: Limba Română sărbătorită împreună; Florentin Popescu: Seniori ai culturii: Ion I. Brătianu; Rodica Lăzărescu: Niculae Gheran în oglinda corespondenţei; Crina Decusară Bocşan: Interviu imaginar cu Iulia Hasdeu; Paula Romanescu: Franţa sub jar de maci. Jurnal de Montmorillon; Nicolae Melinescu: Un bob zăbavă...
Dar câte și mai câte nu veți descoperi, tot căutând grăuntele de lumină în bobul de rouă al toamnei lăcrimând pe Argeș mai sus de Curte!
(OviDan)

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 06:33:54 Ora de vară a Europei de Est