Menu

Pana in:

Stiri

13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Final de an școlar la „Oltea Doamna”...

Profesorul și discipolul

Încercam adeseori să privesc în interiorul sufletului meu... Gândurile, sentimentele și temerile mele se contopeau... Aveam senzația că sunt doar un ecou dintr-un cântec născut din dorurile stelelor, doar un ecou ce tresare purtat de vânt... Îmi închideam ochii și continuam să visez.

Vedeam doar o seamă de priviri calde și luminoase și niște zâmbete sincere... Toate acestea coborau din înalturile cerurilor spre sufletul meu tremurător... Inima mea bătea atunci din ce în ce mai tare. Auzeam cum clipele trec purtate pe aripi de înger. Privirile acelea, toate erau îndreptate spre mine. Erau atât de frumoase, erau desprinse din alte suflete, erau niște triluri născute din inimi pe care le iubesc... Încercam să pătrund în fundamentul lor, încercam să le simt mângâierea cât mai intens, încercam să găsesc în interiorul meu puterea de a le transmite gândurile și sentimentele mele.
 Nu puteam, însă, să fac nimic, le priveam, vedeam cum mă îndepărtez de ele, simțeam cum o parte din sufletul meu se desprinde din mine, rămânând veșnic între suflete și priviri de îngeri...
 Eu continuam să zbor deasupra unui curcubeu vrăjit... zburam spre stele, zburam spre idealuri și visuri, zburam spre alte priviri și zâmbete, dar norii sufletului meu cerneau picături de tristețe...
 M-am trezit ușor din acea stare de reverie, dar mai auzeam acea inimă ce bătea... Încercam să opresc timpul în loc, aș fi vrut „să nu-mi iau încă zborul”, nu tocmai acum...
 Erau ultimele mele săptămâni în școala gimnazială...
 Când mă gândeam că mă voi despărți de o mare parte din cei la care țin (domnii mei profesori și colegii mei), mă cuprindea o melancolie profundă. Doream să trăiesc fiecare clipă extraordinar de intens, dar nu vroiam să realizez că se apropie și „ultimul sunet de clopoțel”...
 Priveam din nou în străfundurile mele și găseam în mine o părticică din toți cei care au ajutat la formarea mea... Găseam în interiorul meu acele priviri ce  mi-au dat forță, doar că acestea erau transfigurate în iubire...
 Am găsit în mine și puterea de a trăi intens, de a simți și mai tare toate sentimentele frumoase pe care le-am acumulat. Am trăit niște momente de neuitat...
 Am încheiat un an școlar fructuos, dar și un ciclu de învățământ - cel gimnazial- într-un mod cât mai plăcut.
 În cea de-a noua capitală europeană
 Cu grija unor doamne profesoare cu mult suflet (Lucia Babău, Mariana Codău și Dorina Ștreng), dar și cu acordul și înțelegerea a nu mai puțin inimosului nostru director (profesor Mircea Mitran), am efectuat o excursie minunată în capitala țării, București.
 În drum, am vizitat câteva locuri memorabile, precum: Sinaia – cu frumoasele castele „Peleș” și „Pelișor”, Câmpina – cu Castelul Iuliei Hașdeu și Casa memorială „Nicolae Grigorescu”. Ne-au impresionat stilurile arhitecturale ale castelelor și picturile deosebite.
 Dacă în anii de gimnaziu petrecuți în draga noastră „Oltea Doamna” am avut prilejul să vizităm o seamă de capitale europene: Budapesta, Viena, Praga, Paris, Berna, Bratislava, Luxemburg și Atena, nu puteam să ratăm Bucureștiul.
 Putem spune că suntem mândri de capitala noastră.
 Aici am vizitat „doar” câteva obiective, dar, sigur, ne vom întoarce pentru a ne mai îmbogăți mintea și sufletul și cu alte fețe ale Bucureștiului.
Ne-am lăsat fermecați de Muzeul Cotroceni, de Palatul Parlamentului, de Muzeul de Istorie Națională, unde am văzut Tezaurul României.
 Am adăugat cunoștințelor noastre de desen și pictură (dobândite la ore, dar și cu prilejul vizitelor la Muzeul „Bruckenthal” din Sibiu – în anul școlar trecut, cu prilejul vizitelor la mănăstirile din Moldova, dar și cele de pe Valea Oltului, la Casa memorială „Nicolae Grigorescu” din Câmpina...) imagini de neuitat din Muzeul Național de Artă, cu picturi de: Nicolae Grigorescu, Theodor Aman, Corneliu Baba, Ștefan Luchian, Ion Andreescu.
 Am fost fericiți să vedem unele sculpturi ale lui Brâncuși, după ce anul trecut am fost la Târgu Jiu și la Hobița. Am fost mândri să aflăm că lucrarea „Rugăciune” (cea originală) lipsea din muzeu, fiind într-o expoziție temporară la muzeul „d`Orsay” din Paris.
 Cât privește „Muzeul Literaturii”, ne-am propus să vizităm Casa lui Arghezi de la „Mărțișor”, unde am cunoscut copiii și profesorii de la Școala din Mălini, județul Suceava, dar și pe Margareta Labiș, sora poetului Nicolae Labiș (născut la Mălini).
 „Cimitirul Bellu”, cu aleea scriitorilor și cea a artiștilor ne-a oferit prilejul unui moment de reculegere la mormântul lui Eminescu, (după ce în urmă cu doi ani, am vizitat Ipoteștiul și Botoșanii, locurile natale ale poetului), mormântul lui Caragiale, Marin Preda, Zaharia Stancu, George Călinescu, Gheorghe Pituț și al lui Alexandru Andrițoiu.
 N-am ratat ocazia de a viziona și un spectacol la Teatrul Național, unde am văzut „Comedia Norilor” de Aristofan, în interpretarea unor actori cunoscuți, precum: Mircea Albulescu, Andrei Duban, Ileana Stana Ionescu, Ovidiu Cuncea, Monica Davidescu...
 Interesante au fost și vizitele făcute la Muzeul Tehnic „Dimitrie Leonida” și „Muzeul Þăranului Român”.
Ne-am distrat copios în „Cișmigiu” și „Herăstrău”.
 Această excursie va atârna „greu” în salba de amintiri frumoase din anii de școală.
  „Despre omul frumos”
Ultimele zile – cu premieri, banchete, cu lacrimi de bucurie și tristețea despărțirii - au încununat o etapă importantă a vieții noastre de elevi.
Cum aș putea uita să spun că am fost la conferința lui Dan Puric - „Despre omul frumos”. Da! Ce  poate fi mai frumos decât omul? Omul simplu, Omul sensibil, Un Om printre oameni...
La urma urmei... acesta este și scopul școlii: de a ne face să devenim „oameni frumoși”...
„Zborul” nostru în lume este de fapt perfecționarea, „înfrumusețarea” sufletelor noastre; „zburăm” în lume pentru a găsi iubirea - acel sentiment care ne face „oameni frumoși” pe dinăuntru. În școala „Oltea Doamna” am găsit oameni deosebiți, care ne-au ajutat să fim mai „frumoși”, dându-ne exemplele lor, care au udat florile inimilor noastre cu picături de iubire și dăruire sufletească...
 Vă mulțumim, domnilor profesori! Nu vă vom uita niciodată! Veți rămâne mereu întipăriți pe „retina sufletelor” noastre ca fiind îngerii care ne-au îndrumat calea, ca fiind niște trimiși ai lui Dumnezeu care ne-au învățat să „zburăm” spre stelele visurilor noastre... Vom zbura, dar privirile dumneavoastră vor rămâne mereu în inimile noastre! (Lucia Băbău – Oana Pelea)