Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ziua Acțiunii Climatice 2023 la Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși” şi Liceul Internațional ,,Agora”, Oradea

O sărbătoare anuală a celor 4,4 milioane de profesori și studenți din 154 de țări

Ziua Acțiunii Climatice 2023 la Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși” şi Liceul Internațional ,,Agora”, Oradea

Pe 2 noiembrie 2023, Take Action Global (TAG), o organizație importantă de educație în domeniul acțiunii climatice, a organizat cea de-a patra Zi a acțiunii climatice, o sărbătoare anuală a celor 4,4 milioane de profesori și studenți din 154 de țări care întreprind împreună acțiuni climatice.

4.400.000 de tineri cu vârsta cuprinsă între 5 și 22 de ani se reunesc virtual pentru a interacționa ca activiști ai schimbărilor climatice într-un proiect de inovare interactiv gratuit, numit Climate Action Project. Proiectul s-a desfășurat timp de șase săptămâni, în perioada 25 septembrie - 2 noiembrie. Lucrând cu guverne și agenții și organizații de conducere, proiectul este conceput pentru a schimba mentalitatea tinerilor și împreună cu aceștia societatea.
TAG lucrează la educația climatică de cinci ani, cu cea mai mare rețea de profesori și studenți implicați la nivel global. Programele TAG oferă instrumente, resurse și conexiuni pentru a construi cunoștințe și abilități ecologice, ajutând în același timp participanții să găsească soluții și să ia măsuri semnificative împreună.
În cadrul evenimentului, TAG a prezentat exemple de impact: elevii au plantat 2.334.601 de copaci, echivalentul a 65.368 de tone de captare a carbonului. TAG va împărtăși exemple de impact asupra studenților la Conferința Națiunilor Unite privind schimbările climatice din 2023 (COP28), care va avea loc la Dubai, Emiratele Arabe Unite în decembrie și va prezenta pentru prima dată o zi dedicată educației climatice.
„Tinerii din întreaga lume sunt martori la schimbările climatice și doresc să ia măsuri. Ei înțeleg puterea acțiunii colective și rolul integral pe care îl joacă în crearea schimbării la nivel global", a declarat co-fondatorul TAG Jennifer Williams, în timp ce a prezentat evenimentul online gratuit de o zi întreagă, conceput pentru toate vârstele.
Ziua Acțiunii Climatice, evenimentul culminant al Proiectului de Acțiune Climatică de șase săptămâni, reunește lideri de pe șase continente pentru a discuta despre importanța și impactul educației privind clima. Evenimentul reunește studenți care își prezintă descoperirile și soluțiile și remarcile de sărbătoare ale liderilor mondiali, specialiști și cercetători în domeniul climei, autori, artiști și activiști. Evenimentul din acest an a avut printre invitați pe președintele Mary Robinson din Irlanda, Prințesa Esmeralda a Belgiei, Tony Hawk, astronautul Leland Melvin, UNEP, UNESCO, WWF, NASA, TIME for Kids și multe altele.
„Suntem în pragul unei energii regenerabile interesante, mai sănătoase și durabile, iar asta se datorează tuturor acțiunilor împotriva schimbărilor climatice", a spus președintele Mary Robinson. „Se întâmplă atât de multe, sunt atât de multe inovații".
Primarul Eric Adams din New York City a spus: „Vreau, de asemenea, să mulțumesc tuturor educatorilor pentru sprijinul și îndrumarea lor. Înălțarea și îndrumarea tinerilor noștri sunt unele dintre cele mai sacre responsabilități ale noastre".
Recent, elevi ai Liceului Tehnologic ,,Constantin Brâncuși" și Liceul Internațional ,,Agora", Oradea, coordonați de prof. Monica Nistor, au fost invitați să reprezinte România în cadrul Climate Action Day, acțiune desfășurată pe 2 noiembrie 2023, eveniment care a reunit oameni din peste 150 de țări. Evenimentul online a reprezentat o sărbătoare culminantă pentru „Climate Action Project", o inițiativă de șase săptămâni care a implicat 4,4 milioane de oameni din toată lumea.  Liceul Internațional ,,Agora" a fost onorat, acum doi ani, cu prestigiosul titlu de „Școală de excelență pentru Acțiune Climatică".
Pe parcursul proiectului, elevii au explorat cauzele și efectele schimbărilor climatice și au găsit soluții și măsuri pentru stoparea acestora. Elevii au propus soluții în rezolvarea uneia dintre cele mai presante provocări ale lumii: schimbările climatice, și anume: plantare copaci/reciclare/deplasarea cu biciclete sau trotinete electrice/diferite publicații în vederea conștientizării populației etc. S-au realizat diferite proiecte, elevii militând pentru salvarea Pământului. Pe parcursul celor șase săptămâni, studenții au lucrat pentru a-și dezvolta propriile soluții la schimbările climatice, după ce au construit cunoștințe fundamentale, luând în considerare părtinirea și dovezile științifice, stabilind surse de încredere și creând conexiuni personale cu munca de justiție a mediului. Sălile de clasă au extins perspectivele crizei climatice dincolo de zidurile școlilor prin interviuri intergeneraționale și în experiențe de schimb virtual de la clasă la clasă, lucrând cu alți tineri care ar putea să arate și să trăiască diferit de ei. Elevii vor progresa prin experiențe practice de învățare pentru a înțelege cauzele, efectele și soluțiile atât în ​​calitate de colaboratori globali, cât și de constructori de cunoștințe. Proiectul este conceput pentru a inspira întrebări, nu doar să ofere răspunsuri. Elevii vor proiecta, inventa, campanii și vor împărtăși poveștile lor lumii prin utilizarea tehnologiei și exprimarea creativă a ideilor.
Anul acesta proiectul a avut un mare impact:(4.393.271 de studenți au efectuat 58.869 de acțiuni diferite, fiind înregistrate prin aplicația noastră EarthProject, au fost plantați 2.334.601 copaci).  Proiectul poate fi vizitat pe www.climateactionproject.org
Proiectul Climate Action este lansat de Take Action Global, o organizație non-profit (501c3) cu sediul în Florida, SUA, www.takeactionglobal.org
Evenimentul a avut ca scop recunoașterea și celebrarea educației pentru acțiunea climatică. În cadrul evenimentului, elevii și profesorii au adresat întrebări online liderilor și demnitarilor mondiali, cercetătorilor din domeniul climei și tinerilor voluntari.
Evenimentul din acest an a avut invitați de la ONU, UNESCO, LEGO Group, NASA, WWF și s-au purtat discuții cu Mary Robinson, fostul președinte al Irlandei, Tony Hawk, skateboarder profesionist, autor, antreprenor, ASR Prințesa Esmeralda a Belgiei, Adam McKay, regizor de televiziune și film, inclusiv Don't Look Up, Leland Melvin, astronaut american, Julieta Martinez, activistă de tineret.
„Educația este cheia pentru schimbarea comportamentului elevilor și a mentalității societăților. Pentru aceasta, trebuie să înțelegem că studenții pot face mult mai mult decât să memoreze fapte despre climă și mediu. Ei au capacitatea de a rezolva soluții din lumea reală și de a lua măsuri pentru o lume mai bună", a spus Koen Timmers, fondator Climate Action Project
Profesoara Monica Nistor a precizat că ,,unind profesori și elevi din 149 de țări, Proiectul Climate Action oferă oportunități deosebite acestora, permițându-le să învețe în moduri autentice, să propună soluții la problemele actuale și prin educația primită să influențeze schimbarea care poate face diferența, fiindcă tinerii reprezintă viitorul".
 Acest proiect este susținut de personalități importante, precum Prințul William, David Attenborough, președintele Santos din Columbia, dr. Jane Goodall, lideri mondiali și ministere ale Educației din 16 țări. Evenimentul a fost prezentat de mass-media din 45 de țări, inclusiv pe National Geographic, BBC și CNN.
„Tinerii nu sunt doar viitori lideri, ei sunt speranța de astăzi. Prin acțiunile lor bine gândite și direcționate, ele influențează foarte mult schimbarea de pe această planetă pe care o numim acasă", susține Céline Cousteau, regizor și explorator
https://padlet.com/mnistorbh/climat-action-project-2023-si8xfiau21rhbf1j
Profesor Monica Nistor

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 00:12:55 Ora de vară a Europei de Est