Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Siguranța publică și nevoia de capital social ridicat”, ediția a V-a, din 10-11 noiembrie, de la Arad

Conferința cu participare internațională

,,Siguranța publică și nevoia de capital social ridicat”, ediția a V-a, din 10-11 noiembrie, de la Arad

Centrul de cercetare în Drept SARA (SARA Law Research Center) a organizat conferința cu participare internațională „Siguranţa publică și nevoia de capital social ridicat" ("Public safety and the need for high social capital"), ediția a V-a, în perioada 10-11 noiembrie 2023, la Arad.

Conferința este parte a proiectului cu același nume, finanțat de Consiliul Județean Arad, prin Centrul Cultural Județean Arad, și a fost coordonat de prof. univ. dr. habil Elena-Ana Iancu, cadru didactic la Universitatea ,,Aurel Vlaicu" din Arad, Facultatea de Științe Umaniste și Sociale, membru corespondent în Academia de Științe Juridice din România, Secția de Științe penale.
La actuala ediție, partenerii evenimentului au fost: Universitatea ,,Aurel Vlaicu" din Arad, Universitatea din Oradea, Academia de Științe Juridice din România, Uniunea Juriștilor din România, Asociația Română de Științe penale, Asociația Criminaliștilor din România, The Institute for Cyber Policy Studies (Israel), Centro Studi di Fiscalita`e Finanza Internazionale (Italy), Centrul de Excelență pentru Studiul Minorităților Transfrontaliere, Asociația Colegiului Consilierilor Juridici din Bihor (membră a Federației Ordinului Consilierilor Juridici din România); Asociația pentru Studierea Relațiilor Profesionale de Muncă, AGERPRES.
 Conferința a debutat vineri, 10 noiembrie 2023 (începând cu ora 10.00), în sala de ședințe a Consiliului Județean Arad. Sâmbătă, 11 noiembrie (începând cu ora 8.00), programul conferinței s-a derulat în sala 13 din cadrul Universității ,,Aurel Vlaicu" din Arad.
Accesul la lucrările conferinței a fost liber, neexistând niciun fel de taxă (de participare, publicare sau citire a articolelor).
Conferința a fost deschisă de prorectorul Universității ,,Aurel Vlaicu" din Arad, domnul prof. univ. dr. ing. ec. Alexandru Popa, care a adresat salutul de bun venit participanților din țară și din străinătate și a evidențiat importanța cercetării științifice în procesul de dezvoltare a comunității academice.
În plenul conferinței, au luat cuvântul: domnul europarlamentar Gheorghe Falcă, președintele Consiliului Județean Arad, domnul Iustin Cionca, prorectorul Universității „Aurel Vlaicu" din Arad, domnul prof. univ. dr. ing. ec. Alexandru Popa, președintele Centrului de Cercetare în Drept SARA, domnul general (r) ing. ec. dr. Nicolaie Iancu și directorul de proiect, doamna prof. univ. dr. habil. Elena-Ana Iancu, de la Universitatea „Aurel Vlaicu" din Arad, Facultatea de Științe Umaniste și Sociale, membru al Școlii doctorale de Științe Socio Umane, IOSUD - Universitatea „Dunărea de Jos", Galați.
Consiliul Județean Arad și Centrul de Cercetare în Drept SARA, partener al Universității ,,Aurel Vlaicu" din Arad, au conferit distincția ,,Investește în resursa umană" domnului ing. ec. dr. Adrian Vascu, președinte de onoare al Uniunii Profesiilor liberale din România, cofondator și Senior partner Veridio. În cuvântul de răspuns urmare a Laudation, domnul Adrian Vascu a vorbit despre ceea ce înseamnă investiția în oameni în contextul temei conferinței ,,...o temă nobilă, în condițiile în care oamenii sunt tot ceea ce poate fi mai reprezentativ pe acest pământ".
Programul conferinței a fost structurat în 20 de paneluri care au reunit 138 de lucrări semnate de 171 de autori cu 73 de afilieri, după cum urmează: România, Republica Moldova, Albania, Franța, India, Israel, Italia, Olanda, Polonia, Spania, Ungaria.
Conferința a marcat și ziua în care la nivel internațional s-a sărbătorit Ziua internațională a științei pentru pace și dezvoltare, context în care doamna prof. univ. dr. habil Elena-Ana Iancu a evidențiat caracterul interdisciplinar al conferinței, care se va reflecta și în studiile realizate și fundamentate pe nevoia de a înțelege dimensiunile complexe ale siguranței publice, precum și conexiunea cu entitățile funcționale într-un spațiu la un anumit moment dat, afirmând că: ,,suntem împreună la un eveniment științific, în fața comunității locale și a membrilor unor comunități academice semnificative din țară și din străinătate pentru a ne prezenta atât ca specialiști într-un anumit domeniu preocupați de aspecte specifice ariei în care activăm, cât și ca persoane disponibile să aflăm informații din domeniile apropiate pentru a contribui la dezvoltarea comunităților din care facem parte.
Părți într-un raport juridic sau numai participanți în relațiile sociale, indiferent de palierul în care activăm, suntem responsabili de lărgirea orizonturilor de cercetare care reflectă și modul în care înțelegem frământările la nivel planetar sau regional.
Nu în ultimul rând, ne exprimăm modul în care ne raportăm la problemele existențiale care provoacă lumea și care au adus schimbări rapide la nivel mondial și uneori au generat crize globale, probleme umanitare, stări sociale tensionate, insecuritate sau au adus pacea, siguranța, ordinea juridică și ordinea socială.
Prin știință se comunică pașnic, constructiv, durabil și putem găsi soluții la problemele identificate, putem reglementa pentru a apăra valorile fundamentale și a investiga faptele care au adus atingere valorilor sociale, putem uni oameni", a conchis doamna prof. univ. dr. habil Elena-Ana Iancu, director de proiect.
Studiile realizate prin acest proiect se vor publica în International Journal of Legal and Social Order https://ijlso.ccdsara.ro/ indexat în: HEIN ONLINE, ERIH PLUS, WorldCat, Central and Eastern European Online Library, KVK, ICI Journal Master List, Stanford Libraries și în revistele partenerilor.

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 09:42:38 Ora de vară a Europei de Est