Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Semnal de alarmă privind respectarea și implementarea normelor de igienă în școli

Consiliul Judeţean al Elevilor Bihor

Semnal de alarmă privind respectarea și implementarea normelor de igienă în școli

Stimați domni/doamne directori,
Într-un context postpandemic am fi înclinați să credem că, cel puțin în privința condițiilor igienico-sanitare, nu vor mai exista probleme ori că măsurile necesare pentru salubritatea unităților de învățământ au fost meticulos realizate în mod obligatoriu încă din 2020.

Totuși, patru ani mai târziu, redactăm această scrisoare în numele celor 1.103 elevi care ne-au sesizat nereguli în cadrul unei consultări pe care am lansat-o în luna noiembrie a anului trecut, pentru a afla punctual problemele cu care se confruntă.
Consiliul Județean al Elevilor Bihor, unica structură de reprezentare a celor peste 95.000 de elevi bihoreni, tragem un semnal de alarmă asupra modului în care sunt respectate și implementate normele de igienă în școli. Fie că vorbim de elevi care vin cu hârtia igienică în ghiozdan, care achiziționează din banii proprii produsele pe care școala ar trebui să le asigure în mod obligatoriu și gratuit sau de elevi care nu pot nici măcar folosi toaletele din cauza stării deteriorate și nerecondiționate; subiectul igienei în școli din păcate nu este unul asupra căruia se pune accentul, și totuși rămâne unul indispensabil. Iar drept consecință, elevii suferă!
Unitățile de învățământ sunt obligate prin lege să ofere un mediu propice pentru educație, dar ce fel de ,,mediu propice" este acela în care inclusiv sănătatea elevilor este periclitată, iar condiții de bază, infime, precum cele igienico-sanitare, sunt profund neglijate? Este absurd să pretinzi unui elev să performeze academic timp de 6/7 ore per zi și, totuși, să nu i se ofere toate condițiile necesare, firești, umane chiar, pentru a face acest lucru.
Tocmai pentru că un act educațional de calitate îi implică pe toți actorii acestuia, elev-profesor-părinte, este important să existe respect și înțelegere reciproce. În acest sens, vă solicităm să reevaluați modul în care școala dumneavoastră asigură și menține condițiile vitale pentru protejarea, confortul și siguranța mediului unde elevii își petrec zilnic activitățile școlare. Credem ferm că dialogul și comunicarea fac cu adevărat diferența dintre nepăsare și implicare, dintre hibe, critici, plângeri și performanțe. Cu cât vocea elevilor este pusă mereu pe primul plan, iar doleanțele lor ascultate, cu atât relațiile interșcolare se vor îmbunătăți.
Astfel, vom cita mai jos, cu protecția anonimatului, câteva dintre declarațiile pe care ni le-au oferit elevii bihoreni în cadrul consultării noastre:
,,Unele uși de la baie nu au posibilitatea să fie închise cu lacăt sau chiar nu au clanță. Des băile rămân fără apă și nu sunt dotate cu dezinfectant, iar robinetele chiuvetelor sunt stricate sau fluxul apei este foarte slab. Hârtie igienică rar prezentă... Apa se trage greu și des băile au podeaua udă și foarte alunecoasă. Capacele toaletelor sunt rupte și foarte instabile..."
,, ...pretenții non stop de la elevi, dar nici măcar condițiile minime nu se ating".
,,Nu avem apă caldă, uneori nu avem apă chiar deloc. Hârtia igienică lipsește aproape zilnic... Clasele și holurile nu se curăță după ce pleacă elevii iar nici băile nu se spală".
,,Sunt zile bune până primim hârtie la baie. Venim noi cu șervețele, am văzut și multe persoane care vin cu rola de hârtie igienică".
,,Nu se mătură în clase, praf și mizerie pe jos, în toalete este constant mizerie".
Așadar, reiterăm apelul nostru și al tuturor elevilor pe care îi reprezentăm de a prioritiza igiena și salubritatea în cadrul școlii:
● toalete demne, igienizate constant, care să asigure intimitatea elevilor;
● dispunerea de produse de igienă gratuite pe tot parcursul programului școlar;
● curățarea și igienizarea corespunzătoare a sălilor;
● dispunerea de apă curată și permanent funcțională.
În acest spirit, vă rugăm în final să luați în calcul toate aspectele și solicitările prezentate mai sus, fiindcă până la urmă interesul comun al tuturor este un mediu școlar calitativ, lucru care să se reflecte atât extern prin dotări, cât și academic prin rezultate înalte.
Haideți să facem împreună acest lucru o realitate pentru educația bihoreană și nu doar ecoul unei promisiuni deșarte!
Inițiator: Consiliul Județean al Elevilor Bihor

Trimite email
luni, 20 mai 2024, 11:48:34 Ora de vară a Europei de Est