Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Domnul Liviu Andrica, directorul general al Administrației Domeniului Public a prezentat raportul pe anul trecut

Bilanțul activității pe anul 2023

Domnul Liviu Andrica, directorul general al Administrației Domeniului Public a prezentat raportul pe anul trecut

La finalul anului 2023, Administrația Domeniului Public SA Oradea a obținut un profit net de 16,20 milioane lei.

Într-o conferință de presă organizată joi, 15 februarie 2024, la Aquapark Nymphaea, Liviu Andrica, directorul general al Administrației Domeniului Public, a prezentat raportul de activitate pe anul 2023.
Brățări încărcate și cu cardul
 În anul 2023, Aquaparkul Nymphaea a fost vizitat de 347.086 de persoane, cu 2% mai mult față de anul 2022, când au fost înregistrați 342.871 de vizitatori.
Pe parcursul anului 2023, la Aquapark au fost realizate mai multe lucrări și investiții, menite a îmbunătăți calitatea serviciilor oferite:
  • A fost modernizat și optimizat sistemul informatic, astfel încât, în prezent, brățările pot fi încărcate și cu cardul, nu doar cu bani cash;
  • A fost montată o centrală telefonică și un UPS;
  • Au fost înlocuite trapele la cupolă;
  • Au fost efectuate lucrări de mentenanță la toboganele interioare și exterioare (șlefuire, vopsire);
  • Au fost efectuate lucrări de mentenanță la bazinele interioare și exterioare (înlocuire mozaic distrus, înlocuire rosturi);
  • Au fost executate lucrări de igienizare, dezinfecție, întreținere a spațiilor verzi, curățenie generală, precum și alte investiții sau proiecte menite să crească calitatea serviciilor oferite.
De asemenea, pe parcursul anului 2023, au fost făcute mai multe achiziții: 60 de umbrele și 400 de șezlonguri; o friteuză pe gaz cu două cuve; un sistem de sonorizare (mixer, set, stație, boxe); o imprimantă fiscală; o nacelă;
            În 2023, A.D.P. Oradea a demarat un proiect privind realizarea unui Bazin exterior de înot la Aquapark Nymphaea, având o lungime de 20 m, lățime de 10 m și adâncime de 1,6 m. Proiectul este evaluat la 4,1 milioane lei fără TVA, studiul de fezabilitate fiind deja întocmit.
Ștrandul Ioșia a fost vizitat în anul 2023 de către 165.203 persoane, cu 2% mai mult față de anul 2022, când au fost 162.326 de vizitatori.  Pe toată perioada sezonului estival 2023, în zilele de weekend, la Ștrandul Ioșia au fost organizate ședinte de aqua zumba, foarte bine primite de vizitatori. În anul 2023, la Ștrandul Ioșia au fost derulate lucrări de reparații, întreținere și modernizare menite să asigure condiții optime și o bună funcționare.
 
Evenimente pentru vizitatori la Zoo Oradea
În anul 2023, Grădina Zoologică din Oradea a fost vizitată de 138.914 persoane, cu 9% mai puțin față de anul 2022, când au fost 153.000 de vizitatori.
Colecția de animale de la Zoo Oradea a fost îmbogățită, în anul 2023, cu două exemplare de Mara de Patagonia; un exemplar de Macac japonez; două exemplare de Găină de mătase japoneză.
Prin intermediul programului „Adoptă un animal", la Grădina Zoologică din Oradea au fost întocmite 50 de adopții. Cele mai adoptate animale au fost: capibara, tigrii siberini, suricatele, lupii arctici, cămila, lemurii  etc.
În anul 2023, la Zoo Oradea, au fost organizate următoarele evenimente:
1.     Ziua Părinților Adoptivi - de două ori pe an, primăvara și toamna - părinţii adoptivi beneficiază de intrare gratuită şi participă la un program interactiv - pregătirea hranei, hrănitul animalelor adoptate, socializare etc.;
2.      „Halloween la Zoo Oradea" - personaje deghizate au oferit dulciuri și au participat la ședințe foto cu publicul vizitator;
3.     „Moș Crăciun la Zoo Oradea" - este oferită hrană sub formă de cadouri animalelor și sunt pregătite mici surprize pentru copiii aflați în vizită.
Pe tot parcursul anului, au fost derulate lucrări de investiții și modernizare menite să crească calitatea serviciilor oferite. În acest sens, a fost achiziționată și o Autoutilitară modernă pentru transportul alimentelor pentru animale.
La finalul anului 2023, colecţia prezentată publicului a cuprins 158 de specii şi 800 de exemplare.
 
Servicii îmbunătățite la Adăpostul Grivei
La Adăpostul Grivei, în 2023, au ajuns 899 de câini (față de 496 în anul 2022), dintre care 495 au fost adoptați (245 în anul 2022) şi alți 16 revendicaţi (17 în anul 2022).
În cursul anului 2023, Administrația Domeniului Public Oradea a derulat la Adăpostul Grivei o serie de lucrări de modernizare menite să mărească capacitatea spațiului de preluare și cazare a câinilor fără stăpân, în urma protocolului privind colectarea din cele patru centre de pe raza județului Bihor (Aleșd, Beiuș, Marghita și Salonta). În urma acestor lucrări, în luna iunie 2023, Direcția Sanitar-Veterinară Bihor a reautorizat Adăpostul Grivei la o capacitate de 200 de câini, față de 150 câți puteau fi adăpostiți înainte.
  • În anul 2023, a fost achiziționată o Autoutilitară modernă de transport, cu care sunt ridicați câinii fără stăpân de pe raza municipiului Oradea și din localitățile aflate în Zona Metropolitană, precum și din centrele de colectare Aleșd, Beiuș, Marghita, Salonta.
În vederea găsirii unor stăpâni, în fiecare sâmbătă, la Adăpostul Grivei, sunt organizate târguri de adopţii, iar săptămânal, cățeii nou intrați sunt postați pe pagina de Facebook a Adăpostului Grivei.
Valoarea investițiilor derulate de A.D.P. Oradea la Adăpostul Grivei în anul 2023 se ridică la aproximativ 210.000 lei.
Cheltuielile lunare de întreținere au fost în sumă de aproximativ 100.000 de lei pe lună.
Punct de colectare a cadavrelor de animale mici și mijlocii
În anul 2023, lângă Adăpostul Grivei din Oradea (str. Corneliu Baba, nr. 19), a fost înființat un Punct de lucru pentru colectarea cadavrelor de animale mici și mijlocii de pe domeniul public al municipiului Oradea, dar și din gospodăriile individuale.
Cadavrele sunt ridicate în urma sesizărilor telefonice sau scrise de la cetățeni, la numerele de telefon: 0359/806.979; 0726/126.891; 0733/055.542 sau pe adresa de email: secretariat@adporadea.ro.
Serviciul a fost dotat cu:
  • un container frigorific;
  • o cabină modulară din fribră de sticlă;
  • un container modular.
Investițiile s-au ridicat la suma de 92.500 lei și au fost suportate din surse proprii de către Administrația Domeniului Public Oradea.
 
Un nou software la Cimitir
În anul 2023, la Cimitirul Municipal Rulikowski, au fost efectuate 1.612 înmormântări, cu 108 mai puține față de 2022, când au fost înhumați 1.720 de decedați. De asemenea, în 2023, au fost înregistrate 3.608 contracte de concesionare/reconcesionare, cu 540 mai multe decât în anul 2022, când au fost înregistrate 3.068.
În cursul anului 2023, Administraţia Domeniului Public a continuat programul de investiţii și modernizare început la Cimitirul Municipal Rulikowski:  
  • A fost finalizată implementarea noului software;
  • A fost achiziționat un autovehicul pentru colectat, compactat și transport deșeuri;
  • A fost modernizat și extins sediul Cimitirului;
  • Au fost construite alte 27 de cavouri în partea dinspre Cartierul Europa;
  • A fost întocmit proiectul pentru realizarea împrejmuirii și a unui Columbar în Cimitirul Evreiesc;
  • Au demarat procedurile privind realizarea Accesului și împrejmuirea Cimitirului - în zona Ceyrat (SF + Avize);
  • Au fost reabilitate vestiarele muncitorilor și a fost construit un grup sanitar nou;
  • Au fost asfaltate aleile pietonale începând de la poarta principală și până la columbar, pe ambele părți;
  • Au fost amenajate spații verzi în fața sediului administrativ.
 
Piața 100, extinsă cu 144 mp
 În cursul anului 2023, în cazul celor trei piețe agroalimentare și al Pieței 100 au fost continuate sau demarate noi lucrări de modernizare şi amenajare.
Astfel, la Piața Cetate, se apropie de finalizare Hala Legume-Fructe. De asemenea, în cursul acestui an, urmează a fi puse la dispoziție spații comerciale în Hala Agroalimentară reconstruită, în mai multe sectoare, cum ar fi: Carne, Lapte, Produse de patiserie și Alimente.
La Centrul de Afaceri Rogerius, a fost reamenajat spațiul de relaxare situat deasupra pieței, iar la Piața Decebal, au fost derulate lucrări curente de întreținere și reparații.
La Piaţa 100, au fost derulate lucrări pentru extinderea Pieței cu suprafața de 144 mp și a fost realizat un Acces auto la poarta 2.
 
Investiții de aproape 2 milioane lei
În anul 2023, societatea a derulat investiții însumate la 1,96 milioane lei, din surse proprii.
Printre cele mai importante proiecte finalizate sau demarate în 2023 amintim:
  • realizarea Studiului de fezabilitate pentru construirea bazinului de înot la Aquaparkul Nymphaea;
  • modernizarea, optimizarea și back-up-ul sistemului informatic integral al Aquaparkului Nymphaea etc.;
  • înființarea Punctului de lucru pentru colectarea cadavrelor de animale mici și mijlocii la Adăpostul Grivei;
  • modernizarea și extinderea sediului Cimitirului Municipal;
  • realizarea și implementarea noului software la Cimitirul Municipal;
  • extinderea Pieței 100 cu 144 mp;
  • realizarea accesului auto la Poarta 2 a Pieței 100;
 
Proiecte pentru anul 2024
Pentru anul 2024, Administrația Domeniului Public își propune:
  • demararea lucrărilor de construire a bazinului exterior pentru înot la Aquaparkul Nymphaea (în 2023 fiind întocmit Studiul de fezabilitate);
  • continuarea lucrărilor la zona de acces și împrejmuire a Cimitirului Municipal;
  • continuarea lucrărilor de împrejmuire și realizarea unui columbar în Cimitirul Evreiesc;
  • implementarea noului sistem de acces la Grădina Zoologică;
  • continuarea demersurilor privind întocmirea proiectului/studiului de fezabilitate pentru construcția hotelului la Aquaparkul Nymphaea;
 
Concluzii
În anul 2023, A.D.P. Oradea a înregistrat venituri totale în sumă de 60,1 milioane lei (față de 56,3 milioane lei în anul 2022), cheltuieli de 43,9 milioane lei (față de 40,9 milioane lei în 2022) și un profit net de 16,20 milioane lei, cu 5% mai mare față de anul 2022, când a fost 15,40 milioane lei. Investițiile se ridică la 1,96 milioane lei, exclusiv din surse proprii.
Jumătate din profitul înregistrat în anul 2023, adică 8,10 milioane lei, se va vira către bugetul local al Municipiului Oradea, reprezentând participarea Municipiului la profitul realizat de societate în anul 2023.
În cursul anului 2023, Administrația Domeniului Public SA a achitat Municipiului Oradea suma de 11,80 milioane lei, din care 7 milioane lei reprezintă participarea la profitul anului 2022, iar diferența - redevența (3,5 milioane lei) și impozite si taxe locale (1,3 milioane lei).
 

Trimite email
marți, 7 mai 2024, 00:47:59 Ora de vară a Europei de Est