Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Educație pentru pace

La Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea

Educație pentru pace

În cadrul proiectului Educație pentru pace - cheia succesului întregii lumi inițiat și implementat la nivel mondial de Asociația HWPL din Coreea de Sud, (https://www.hwpl.kr/language/en/home-hwpl-_en/), Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea, a devenit partener de diseminare a conceptului de pace.

Acest lucru a fost posibil în urma parcurgerii unor module educaționale de către prof. Mela Delia și prof. Șerban Hălbac.
În acest context, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" își propune ca în acest an să implementeze conceptul și în ecosistemul său educațional în vederea sublinierii importanței păcii, atât la nivel personal cât și în comunitatea din care tinerii, elevi ai acestei școli, fac parte. ,,Într-o lume în care războaiele sunt subiecte de știri, zilnic, în care războiul din Ucraina este atât de aproape de noi, consider oportun ca tinerii să conștientizeze importanța păcii și, mai mult, să înțeleagă că această stare depinde de acțiunile noastre; menținerea stării de pace vine complementar cu evitarea conflictului, atât în viața de zi cu zi a tinerilor cât și la nivel de comunitate, regiune, ţară"- prof Delia Mela, coordonator proiect, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul".
80 de elevi,12 cadre didactice și invitatul lor, dl. senator Adrian Hatos, care le-a vorbit tinerilor despre premisele istorice ale păcii, atât la nivel național cât și la nivel mondial, în trecut și în prezent, s-au reunit în data de 16.02.2024, în Sala Festivă a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul", Oradea. De asemenea, domnul senator a propus elevilor un dialog care a avut la bază  exerciții practice de Istorie: pe baza faptelor istorice prezentate, luând în considerare poziția  strategică a României, elevii au fost provocați să previzioneze pacea în Romania. Ulterior, dl. senator le a propus elevilor să lanseze și o previziune la nivel mondial.
,,Dincolo de istorie, alianțe, tratate de pace și organizații internaționale, am explorat împreună importanța vitală a educației de calitate. O educație care nu doar ne valorizează propria umanitate, ci ne învață să o apreciem și pe a celorlalți, echipându-ne să facem față provocărilor vieții.
Să nu uităm: un popor bine educat este unul mai unit, mai puternic și mai greu de manipulat.
Am fost impresionat de interesul și participarea activă a tinerilor, de discuțiile inteligente și mature pe care le-am avut. De altfel, mulți dintre ei vor participa și la un concurs de eseuri despre pace, demonstrând angajamentul lor față de cauza păcii.
A fost, de asemenea, o oportunitate excelentă de a vorbi despre realizările și provocările învățământului profesional dual și ale școlii noastre.
Se cuvine să le mulțumesc în primul rând elevilor, pentru interes și pentru aplauze.
Mulțumesc, de asemenea, domnului director Ruben Filimon și doamnei director adjunct Marinela Filip pentru foarte buna organizare și ospitalitate, doamnei Delia Mela, coordonatoarea proiectului, pentru invitație, și profesorilor Șerban Hălbac, Alice Popa, Nadia Szuiogan și Mariana Abrudan pentru contribuția lor la proiect și la eveniment, Adrian Hatos, senator
Conferința a fost urmata de un workshop coordonat de prof. Șerban Hălbac în care elevilor li s-a cerut să redea vizual diferite aspecte ale păcii, având la îndemână broșuri create de Asociația HWPL. La final, tinerii au reușit să exprime  pacea prin culori vii și armonioase folosind și slogane care îndeamnă la pace.
Activitățile vor continua și în perioada următoare cu un concurs de eseuri despre pace scrise de elevi, o masă rotundă despre importanța păcii la nivel personal, dar și de alte activități care să promoveze importanța păcii, iar în luna septembrie se preconizează participarea unei delegații de cadre didactice și tineri la Summitul de Pace de la Seul, unde se va prezenta impactul acestor activități asupra tinerilor.

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 12:24:57 Ora de vară a Europei de Est