Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Instruirea și învățarea diferențiată

La Școala de vară – Învățarea prin cooperare

Instruirea și învățarea diferențiată

În perioada 6-17 iulie 2009, Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație (A.P.C.E.) din Oradea organizează, în parteneriat cu Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane, Catedra de Științe ale Educației, Inspectoratul Școlar al județului Bihor și Casa Corpului Didactic Bihor, cea de-a V-a ediție a Școlii de vară, cu cele două sesiuni: curs pentru avansați (între 6 și 10 iulie) și cursul de bază (13-17 iulie).

 Pentru ediția din acest an, s-au înscris 65 de persoane, 30 pentru sesiunea avansați (cei care au participat și la alte ediții) și 35 la cursul de bază. Cursanții (cadre didactice din învățământul preunivesitar și superior, respectiv studenți interesați de însușirea unor strategii interactive de predare pentru optimizarea interrelațiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi) vor participa la mese rotunde și ateliere de lucru conduse de invitatul special al Școlii de vară, profesorul formator pe tema Învățării prin cooperare, dl Carlton J. Fitzgerald, directorul Programului de master în educație al New England College, din New Hampshire, USA, secondat de asistent univ. drd. Simona Laurian – președinte A.P.C.E.
Motivația, inteligența multiplă, tipuri de personalitate, stil de învățare ...
Marți, la ora vizitei noastre, profesorul american aborda problema motivației în învățare, arătând de ce sunt unii elevi „leneși” la anumite ore, dar motivați și harnici la alte ore. Cum trebuie lucrat pentru motivarea elevilor...
 În cadrul temei cursului „Instruirea și învățarea diferențiată”, pe parcursul celor cinci zile, va fi abordată o problematică largă menită să evalueze și să consolideze cunoștințele însușite, dar și dobândirea de noi cunoștințe legate de inteligența multiplă, tipuri de personalitate, stil de învățare, instruire și învățare diferențiată... pentru a privi elevul din mai multe perspective și a-și îmbunătăți strategia proprie de predare-învățare.
„Pin aceste cursuri, asociația vine în sprijinul cadrelor didactice interesate în a-și dezvolta, respectiv a le dezvolta elevilor lor, deprinderi de comunicare și învățare de muncă în grupuri cooperante”, după cum a ținut să sublinieze asistent univ. drd. Simona Laurian. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Instruirea și învățarea diferențiată.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:31:35 Ora standard a Europei de Est