Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Sesiunea de comunicări științifice studențești

În perioada 12-13 aprilie, la Oradea, se desfășoară

Sesiunea de comunicări științifice studențești

Asociația studențească „Coriolan Tămâian" Oradea, împreună cu Seminarul Teologic „Sfinții Trei Ierarhi Vasile, Grigore și Ioan" și Departamentul Oradea Facultatea de Teologie Greco-Catolică a Universității „Babeș-Bolyai" Cluj-Napoca, vă invită să participați la Sesiunea de comunicări științifice studențești, care se desfășoară în perioada 12-13 aprilie 2024 în Aula Magna a seminarului greco-catolic orădean [str. General Gheorghe Magheru, 25].

Sesiunea de comunicări științifice are în acest an ca temă „Identitatea omului în secolul al XXI-lea" („Mankind's identity in the 21st century") și va cuprinde douăzeci de lucrări științifice susținute atât fizic, cât și online. Relatorii sunt studenți și teologi a mai multor universități, din țară și străinătate, printre care: Facultatea de Teologie Greco-Catolică (departamentele Oradea, Cluj-Napoca și Blaj), Facultatea de Teologie Ortodoxă, Facultatea de Litere de la Universitatea „Babeș- Bolyai" Cluj-Napoca, precum și de la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Justinian Patriarhul" din cadrul Universității din București, Facultatea de Artă, Facultatea de Geografie, Turism și Sport de la Universitatea din Oradea, Institutul Pontifical Oriental din Roma (Italia) și Facultatea de Inginerie, Matematică și Științe Computaționale de la Universitatea din Twente (Olanda). Sesiunile de lucrări vor fi intercalate de sesiuni deschise sau Conversatorium, în cadrul cărora cei prezenți vor avea ocazia să discute pe marginea subiectelor abordate.
Într- o lume marcată de schimbări rapide și complexe, cercetarea asupra identității umane este o preocupare legitimă. Ca tineri studenți pornim cu avânt spre a explora dimensiunile profunde ale umanității. Așadar, ne propunem să facilităm dialogul între diversele discipline academice, oferind participanților și publicului oportunitatea de a se întâlni în descoperirea identității umane de azi și de mâine, astfel încât să contribuim la înțelegerea mai profundă a vieții și a lumii în care trăim", susțin reprezentanții Asociației „Coriolan Tămâian" din Oradea.
Sesiunea de comunicări științifice studențești din acest an va aborda o vastă tematică cu privire la identitatea omului contemporan: de la rădăcinile geografice, culturale, și spirituale, până la abordări din perspectiva antropologică, psihologică, socială, teologică și biblică, alături de teme actuale precum inteligența artificială sau furtul online al identității bancare.
Într-o lume în care se pare că totul se află într-o deteriorare accelerată: culturală, economică, sanitară, dar mai ales socială și a valorilor, se vădește din ce în ce mai mult nevoia de spirite vii, iscoditoare, care mai presus de toate să spere în valorile care au dat unele dintre cele mai importante și trainice comori sufletești ale umanității: dreptul la educație, demnitatea umană, fraternitatea, pacea, iubirea. Acestea au rodit pe solul valorilor lumii clasice, și au atins înflorirea în spiritul creștinismului. Nădăjduim cu toții într-o nouă epocă, care să răsară după această acută perioadă de tranziție, în care să zâmbim și să ne putem da din nou, fără teamă, mâna unii cu alții", afirmă organizatorii, care vă așteaptă să luați parte la acest simpozion internațional al studenților, de diferite confesiuni, care se desfășoară anual de mai bine de un deceniu, la Seminarul Teologic „Sfinții Trei Ierarhi Vasile, Grigore și Ioan" din Oradea!
Mihaela Caba-Madarasi
jurnalist/ responsabil departament Comunicare EGCO

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 00:44:33 Ora de vară a Europei de Est