Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

10 la engleză, 9.40 la română, 9.90 la educație fizică și sport

Concursul de titularizare în învățământ, contestațiile, notele și ședințele publice

10 la engleză, 9.40 la română, 9.90 la educație fizică și sport

Mâine (joi, 23 iulie 2009), titularii vor fi repartizați în cadrul ședințelor publice organizate în centrele de examen.
După cum spuneam și în anii trecuți, se pare că suntem mai tari (buni) la engleză decât la română (10, 10, la engleză, 9.40 și 9.25, la română).

 Analizând rezultatele obținute la examenul pentru titularizare în învățământ, observăm, din nou, că cele mai multe și mai mari note s-au obținut, totuși, la engleză, unde primii doi candidați au 10 (Ramona H. și Mădălina P.). Urmează: 9.55, 9.50, 9.45, 9.40..., iar lista primilor 18 se încheie cu 9.00. La română, primii doi candidați au obținut doar 9.40 și 9.25 (Patricia D. și Cristina V.), iar lista celor cu 9.00 ajunge la... genunchiul broaștei, pentru că doar primii șase au săltat de 8.99. Așadar, la română avem: 9.40, 9.25, 9.05, 9.05, 9.00, 9.00 și atât! Rezultate frumoase au obținut și dascălii de educație fizică și sport: Oana P. - 9.90, Raluca F. – 9.50, Florin T. – 9.30, Călin P. – 9.10... Puțini (doar 3), dar buni, la religie (romano-catolică): 9.85, 9.30, 9.25 (Zita V, Maria B., Helmina V.). Învățătorii și educatoarele sunt, întotdeauna, foarte mulți, dar și buni. La învățători-institutori, lista se deschide cu Simona L. – 9.70, urmează: Ioana B. - 9.35, Lorena P. și Cristina Ș., cu 9.30, Monica K. și Nicoleta P., cu 9.10. La educatoare – Erika S. (9.60), Crina D. și Cristina R. (9.30), Oana D. (9.20), urmate de patru candidate cu 9.10 (Mariana D., Andreea H., Camelia L. și Mirela V.). La religia ortodoxă, doar o medie peste 9.00 (Gelu S. – 9.50), următoarele două sunt 8.75 și 8.70. Nu stăm rău nici la cultura civică: 10 (Cristian C.) și 9.50 (Andreea S.). S-ar părea că germana e grea, din moment ce primii doi au obținut doar 8.75 și 8.60. Chiar și la geografie, s-a excelat cu: 9.57, 9.55, 9.50, 9.42, 9.35, 9.35 ( Liliana T., Marius P., Ionel M., Florica C., Adrian C. și Iuliana C.). La consilierea psihopedagogică, s-a produs un accident sau un scurtcircuit, altfel nu ne explicăm... 7.93, 7.49, 7.36 și 7.07...
 266 de contestații  
 Cele mai multe contestații au fost depuse în centrul de examen de la C.T. „Mihai Viteazul” (127), la învățători (institutori) – 46, educatoare (limba română) – 42 și educatoare (în limba maghiară) – 11. În centrul de examen de la C.N. „E. Gojdu”, cele mai multe contrestații s-au înregistrat la matematică – 25 și educație fizică – 19, iar în centrul de la C.N. „M. Eminescu”, la engleză – 17, română și istorie – 15.
 Dacă s-au obținut patru medii de 10 (două la engleză și câte una la cultură civică și arte vizuale), la polul opus, s-au înregistrat și 21 de medii cuprinse între 1.00 și 1.99.
 Ședințele publice (pentru titulari) – doar mâine
 În centrele de examen (de la „Mihai Viteazul”, „Emanuil Gojdu” și „Mihai Eminescu”), vor avea loc, mâine (joi, 23 iulie 2009), ședințele publice pentru repartizarea titularilor pe posturile vacante (și pe fracțiunile de catedră). În 25 iulie, urmează detașarea la cerere, iar în 27-29 iulie, marea masă de suplinitori... (Ov. D.)

Trimite email
luni, 8 decembrie 2025 la 03:37:55 Ora standard a Europei de Est