Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 august 2024

Toate litigiile aflate pe rolul instanțelor judecătorești ce vizează drepturile salariale ale bugetarilor și ale angajaților din Învățământ se suspendă, conform prevederilor OUG nr. 62 din 13 iunie 2024, semnalează într-un newsletter sindicatele FSLI ale profesorilor / Nicio reacție publică a acestora până acum


Toate litigiile aflate pe rolul instanțelor judecătorești având ca obiect drepturi salariale ale personalului din sectorul bugetar (în general) și ale personalul din învățământul preuniversitar (în special) se suspendă, potrivit unei informări a Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI). Este vorba de prevederile ordonanței de urgență nr. 62/2024 din 13 iunie 2024.
„De la data intrării în vigoare a O.U.G. nr. 62/2024 – 14 iunie 2024, ca efect al acesteia, toate litigiile aflate pe rolul instanțelor judecătorești având ca obiect drepturi salariale/de natură salarială ale personalului din sectorul bugetar – în general – și ale salariaților din sectorul de negociere colectivă învățământ preuniversitar – în special – se suspendă, prin efectul legii, independent de ceea ce consideră judecătorii investiți cu soluționarea dosarelor”, se arată în informarea FSLI.


Conform sursei citate, în urma argumentelor înaintate de federațiile sindicale reprezentative din învățământul preuniversitar, în ședința din data de 13 iunie 2024, Consiliul Economic și Social (CES) a avizat nefavorabil proiectul de OUG privind unele măsuri pentru soluţionarea proceselor privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, precum şi a proceselor privind prestaţii de asigurări sociale.

În document apare că sindicatele profesorilor au sesizat Avocatul Poporului și au solicitat sesizarea Curții Constituţionale cu excepţia de neconstituţionalitate a art. 1 alin. (1), art. 2 alin. (1)-(3) și art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 62/2024.

Două proiecte Erasmus+, finalizate cu succes la Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaş” Beiuş

În anul școlar 2023-2024

Două proiecte Erasmus+, finalizate cu succes la Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaş” Beiuş

În anul școlar 2023-2024, s-au derulat la Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaş" Beiuş, două proiecte Erasmus+, gestionate de responsabila proiectelor, prof. Cighir Claudia -Florina: *proiectul Erasmus+ nr. 2023-1-RO01-KA121-VET-000125262, cel de-al doilea an de Acreditare VET, respectiv *proiectul ERASMUS+ nr. 2023-1-RO01-KA122-SCH-000125429 - Medii de învățare multiculturale pentru o educație incluzivă.

Proiectul Erasmus+ nr. 2023-1-RO01-KA121-VET-000125262 s-a adresat pentru 25 de elevi ai școlii, elevi proveniți din învățământul liceal și profesional și cinci profesori VET care predau module de specialitate pe domeniile de calificare în care sunt școlarizati elevii școlii. Prin acest proiect am dorit să promovăm incluziunea, să creştem egalitatea de şanse pentru elevii aflaţi în formare iniţială, la un învăţământ de calitate, să le facilităm tranziţia de la şcoala la locul de muncă după absolvire, să reducem absenteismul și abandonul școlar. De aceea le-am oferit prin acest proiect posibilitatea de a accede la un mediu economic eficient, să fie integrați în echipe de lucru multinaționale pentru a-și forma unități de învățare specifice calificării în care se pregătesc, dar și competențe lingvistice, sociale și culturale, care să îi motiveze în finalizarea studiilor și dezvoltarea carierei.
Celor cinci profesorii VET le-am oferit posibilitatea de a participa la activități de Job Shadowing într-un mediu european pentru: dezvoltarea abilităților de a integra aplicații IT și instrumente digitale în procesul de predare-învățare-evaluare, de ai motiva să fie în pas cu cerințele mediului competitiv național și european de învățământ.
Participanții la acest proiect sunt: cinci profesori VET care predau module de specialitate în școală - parteneri: CASA DA EDUCACAO, ESCOLA SECUNDÁRIA D. PEDRO V, ESCOLA SECUNDÁRIA BRAAMCAMP FREIRE, UNIVERSIDA DE ABERTA din  Lisabona; opt elevi din clasa a XI-a B, învățământ liceal, calificarea Tehnician proiectant CAD - parteneri: CENTRO DE FORMAÇÃO PROFISSIONAL DA INDÚSTRIA METALÚRGICA METALOMECÂNICA și CASA DA EDUCACAO - Lisabona; nouă elevi clasa X C calificarea Ospătar (chelner) vânzător în unități de alimentație - parteneri: HOTEL AKTI MUSSON și PRO EUROPEAN EDUCATION M.I.K.E din  GRECIA; opt elevi din clasa a X-a A, învățământ liceal, calificarea Tehnician în activități economice - parteneri: VAKKAS H. IOANNIS & SIA O.E, PRO EUROPEAN EDUCATION M.I.K.E. din  GRECIA.
Proiectul de Educație școlară ERASMUS+ nr. 2023-1-RO01-KA122-SCH-000125429 prin care s-a urmărit formarea de competențe profesionale și practici pedagogice crescute în domeniul educației incluzive pentru 10 profesori ai școlii participanți la cursul de formare ,,Medii de învățare multiculturale pentru o educație incluzivă" la Școala Platon din Grecia. și creșterea motivației pentru 15 elevi ai școlii în vederea scăderii absenteismului, a prevenirii abandonului școlar și incluziunea elevilor din medii dezavantajate, combaterea violenței în școală și formarea competențelor multiculturale și transversale într-un mediu europen. Activitățile de formare ale profesorilor și elevilor s-au realizat la Platon M.E.P.E. din Katerini, Grecia iar ca organizaţie de sprijin am avut EURO EDUCATION SERVICES PC.
Rezultatele acestor proiecte
*25 de elevi cu cunoștințe, abilități și atitudini crescute, bine pregătiți, formați în medii reale de lucru, cu atracție crescută pentru meseria studiată;
*15 elevi cu compentente muticulturale și transversale dezvoltate într-un mediu european;
*Cinci profesorii VET participanți la mobilitate sunt mai bine pregătiți profesional în domeniul IT vor aduce un plus de valoare atât școlii cât și comunității locale;
*10 profesori și-au format competențe profesionale și practici pedagogice prin cursul de formare european ,,Medii de învățare multiculturale pentru o educație incluzivă";
*școala și-a consolidat și dezvoltat harta parteneriatelor europene și a oferit o educație de calitate pentru grupurile vulnerabile prin accesul la un învățământ atractiv, i-a crescut prestigiul la nivel local prin adăugarea unui plus de valoare ofertei educaționale, realizând cifrele de școlarizare pe orizontul 2024-2025;
*participanții la mobilități și-au lărgit orizontul cultural și-au îmbogățit abilitățile de comunicare și lingvistice, și-au îmbunătățit portofoliul personal obținând Documentul Europass Mobility și Certificatul de participare.
Prof. Monenciu Rodica

Trimite email
duminică, 8 septembrie 2024, 00:28:07 Ora de vară a Europei de Est