Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Ziua Educației - Un omagiu adus educației și celor care o sprijină

5 octombrie 2024

Ziua Educației - Un omagiu adus educației și celor care o sprijină

În fiecare an, pe data de 5 octombrie, se sărbătorește Ziua Internațională a Educației, o zi care nu doar recunoaște importanța educației în viața indivizilor, ci aduce un omagiu celor care contribuie neîncetat la modelarea viitorului prin intermediul acesteia.

 Această zi, dedicată în primul rând profesorilor și elevilor, are ca scop sensibilizarea opiniei publice cu privire la rolul esențial pe care educația îl joacă în construcția unei societăți echitabile, avansate și incluzive. Educația, în esența sa, este mai mult decât un simplu transfer de cunoștințe. Ea reprezintă formarea conștiinței civice, dezvoltarea abilităților sociale, intelectuale și emoționale, și, în același timp, cultivarea responsabilității și a spiritului critic.
Într-o lume tot mai complexă, în care tehnologia, globalizarea și schimbările economice influențează rapid dinamica societății, educația a devenit o pârghie fundamentală pentru a asigura progresul și bunăstarea globală. Este, de fapt, instrumentul principal prin care putem garanta un viitor mai bun pentru toți, indiferent de contextul socio-economic sau geografic. Profesorii, ca piloni centrali ai acestui proces, își asumă zilnic o misiune nobilă și extrem de dificilă: aceea de a modela tinerii într-un mod care să le permită să navigheze prin provocările vieții și să contribuie activ la dezvoltarea comunităților din care fac parte.
 
Educația - O călătorie personală și colectivă
Educația este o călătorie complexă, atât personală, cât și colectivă. La nivel individual, educația oferă oportunitatea fiecărei persoane de a-și dezvolta potențialul, de a explora lumea cunoașterii și de a-și îmbunătăți constant abilitățile. De la primele lecții despre litere și cifre, până la descoperirile complexe din domenii precum științele, artele sau tehnologia, educația deschide uși către oportunități nemărginite. Pe plan colectiv, educația creează coeziune socială, promovează toleranța și dezvoltă o înțelegere comună a responsabilității pe care o avem față de noi înșine și față de ceilalți.
Rolul educației nu este doar acela de a transmite informații. Ea pregătește indivizi capabili să înțeleagă complexitatea lumii, să se adapteze la schimbări și să participe activ la viața socială și economică a comunităților din care fac parte. Educația dezvoltă gândirea critică, capacitatea de a rezolva probleme și de a lua decizii informate. Astfel, educația devine un pilon esențial în procesul de formare a unei societăți sustenabile, în care drepturile fiecărei persoane sunt respectate, iar potențialul fiecăruia este cultivat.
 
Misiunea Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic (DPPD) din cadrul Universității din Oradea
Un aspect fundamental al unui sistem educațional de calitate îl reprezintă pregătirea și formarea profesorilor, acei mentori care joacă un rol crucial în viața elevilor. Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic (DPPD) din cadrul Universității din Oradea își asumă cu multă seriozitate și devotament această misiune. Într-o eră în care cerințele educaționale sunt tot mai complexe și diversificate, DPPD se angajează să ofere cea mai bună pregătire psihopedagogică pentru viitorii profesori, astfel încât aceștia să fie nu doar specialiști în domeniul lor, ci și adevărați formatori de caractere.
DPPD își propune să răspundă nevoilor educaționale contemporane prin integrarea celor mai recente cunoștințe și practici din domeniul științelor educației, psihologiei școlare și metodologiei instruirii și evaluării. Într-o lume în continuă schimbare, este esențial ca viitorii profesori să fie pregătiți nu doar pentru provocările prezentului, ci și pentru cele ale viitorului. Astfel, DPPD se angajează să formeze profesori capabili să folosească metode de predare inovative, să încurajeze colaborarea interdisciplinară și să contribuie la modernizarea sistemului de învățământ românesc.
Prin cursurile și activitățile sale, DPPD pune accentul pe dezvoltarea unor competențe pedagogice esențiale, cum ar fi abilitatea de a încuraja gândirea critică, creativitatea și colaborarea în rândul elevilor. Departamentul se implică activ în perfecționarea continuă a cadrelor didactice, atât prin cursuri de formare pentru obținerea gradelor didactice, cât și prin extinderea preocupărilor legate de consilierea psihoeducațională.
Un alt obiectiv major al DPPD este dezvoltarea și consolidarea parteneriatelor la nivel internațional. Prin accesarea proiectelor europene și prin colaborarea cu instituții educaționale din întreaga lume, DPPD își propune să contribuie la crearea unei rețele de profesori și cercetători care să împărtășească bune practici și să colaboreze pentru îmbunătățirea educației la nivel global.
 
Pregătirea viitorilor profesori pentru o lume în schimbare
Viitorul educației este strâns legat de capacitatea noastră de a ne adapta la noile realități. Într-o lume a globalizării și a avansului tehnologic, profesorii au responsabilitatea de a forma generații care să fie nu doar bine pregătite din punct de vedere academic, ci și echipate cu competențele necesare pentru a face față provocărilor globale. În acest context, DPPD din cadrul Universității din Oradea joacă un rol important în pregătirea viitorilor profesori.
Programele de formare ale DPPD nu se limitează la acumularea de cunoștințe teoretice. Ele sunt concepute pentru a dezvolta abilități practice și competențe pedagogice care să permită profesorilor să creeze medii de învățare stimulative, centrate pe nevoile fiecărui elev. Într-o lume în care învățarea trebuie să fie permanentă și adaptată, profesorii de mâine trebuie să fie flexibili, inovativi și empatici. DPPD își asumă această misiune, oferind studenților săi oportunități de mentorat și consiliere psihoeducațională, pentru a-i ajuta să devină cei mai buni profesori pe care educația românească îi poate avea.
 
Mulțumiri și recunoștință pentru cadrele didactice ale DPPD
Nu în ultimul rând, dorim să le mulțumim tuturor cadrelor didactice ale DPPD, atât titularilor, cât și colaboratorilor. Fără dedicarea, pasiunea și profesionalismul acestora, misiunea de a forma noi generații de profesori nu ar fi posibilă. Prin eforturile neobosite și implicarea lor continuă, contribuie nu doar la dezvoltarea tinerilor profesori, ci și la îmbunătățirea sistemului educațional din România. Ca membri ai comunității academice și educaționale, vă mulțumim pentru contribuția neprețuită pe care o aduceți în formarea viitorului educației și a societății noastre.
Educația este și va rămâne un drept fundamental și o condiție esențială pentru dezvoltarea durabilă. Prin munca profesorilor dedicați și prin instituții precum DPPD, avem certitudinea că viitorul educației va fi unul promițător și că tinerii de astăzi vor deveni liderii de mâine, pregătiți să facă față provocărilor globale și să contribuie la crearea unei lumi mai bune.
Prof. univ. dr. Florica Orțan
director DPPD
Universitatea din Oradea

Trimite email
miercuri, 16 octombrie 2024, 07:57:04 Ora de vară a Europei de Est