Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Turiști din Turda, Cernăuți, Dej, Valea Jiului...

Joi, la ștrandul „Venus” din Băile 1 Mai,

Turiști din Turda, Cernăuți, Dej, Valea Jiului...

Chiar și în condiții de criză, lumea se orientează și tot pleacă la munte sau la mare, într-o excursie sau tabără ori într-o stațiune cunoscută, mai accesibilă din punct de vedere financiar...

 Joi (30 iulie 2009), am ieșit și noi în peisajul (la Băile 1 Mai), să aflăm cine a optat să-și petreacă parte din vacanță în stațiunea balneară cu tradiție și căutare pentru bazinele sale cu apă termală de la ștrandul „Venus” (administrator, dl Gheorghe Opriș).
 Nu ne așteptam ca lumea să se calce pe picioare, dar în atari condiții social-istorice de criză, am găsit, totuși, clienți interesați care au optat pentru această stațiune. Unii vin pentru a doua sau a treia oară la Băile 1 Mai, la interval de doi - trei ani, în ultimii zece ani.
 Laura Diana este din Turda, elevă la Școala cu clasele I-VIII „Ioan Opriș” din Turda. Are 9 ani și e pentru a doua oară în Bihor (la Băile Felix și Băile 1 Mai), împreună cu tatăl său. Tot în această vară, Diana speră să ajungă și la mare.
 Din Cernăuți (Ucraina), a venit o familie în efectiv complet: mama, tata și cei trei fii: Loredana (10 ani), Vaniușa (Ioan – 5 ani) și Mihaela (3 ani și jumătate). Au mai fost la Sovata, dar au venit la ștrandul „Venus” pentru bazinele cu apă termală, destinate anume copiilor. Tatăl vine în România de 18 ani, iar vara își ia și soția și copiii pentru o vacanță specială. Copiii sunt încântați de apa din ștrand.
 În imediata vecinătate, am vorbit cu Oana, din Dej, o liceancă frumoasă, „trasă prin inel”, elevă în clasa a X-a la Colegiul Național „Andrei Mureșanu” din Dej, cu o înfățișare de manechină, deși nu o pasionează modelingul. Oana a venit pentru a doua oară în zonă, chiar dacă mama sa preferă Hajdu-Szoboszlo (Ungaria) pentru bazinul olimpic. În această vacanță, Oana speră să ajungă și la Beliș (Cluj), dar și în Grecia, unde a mai fost, dar iar i s-a făcut dor de o croazieră.
 Ne–am apropiat de doi copii care jucau cărți. Alături, tatăl lor, un vajnic bărbat, vorbea la mobil. Asistăm câteva momente la partida de cărți, fără să deranjăm. La încheierea convorbirii, facem cunoștință cu dl Ioan Poenar, din Valea Jiului, electrician în mina de la Livezeni, cu o experiență de 20 de ani în subteran. O meserie grea și periculoasă, date fiind condițiile improprii de muncă, într-un sector unde nu se investește, dar se așteaptă producție. Roxana și Remus au ieșit din apă și joacă cărți, doar până își trag sufletul, după care vor reintra în bazin. Roxana e elevă în clasa a IX-a la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” din Petroșani, fratele e doar în clasa a III-a la Școala din Bănița.
 Roxana e în premieră la Băile 1 Mai. Îi place mult stațiunea, dar mai cu seamă bazinele cu apă, pe ales, așa încât, din curiozitate, a intrat cam în toate, ca să testeze adâncimea apei. Anul trecut a fost la Eforie Sud, iar în anii anteriori, tot pe litoral, la Venus.
 Primim un telefon și periplul nostru se încheie brusc, Ioan Foghiș (omul de la bilete chiar se miră de retragerea noastră grabnică). „Nu v-a plăcut la noi sau de ce plecați atât de repede?”, ne-ntâmpină bărbatul de la intrare.
 Îi promitem să stăm mai mult data viitoare. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Turiști din Turda, Cernăuți, Dej, Valea Jiului...

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 22:07:12 Ora de vară a Europei de Est