Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința anuală ,,Agora” - 2024

Universitatea ,,Agora”, la ora conferințelor

Conferința anuală ,,Agora” - 2024

În zilele de 22 și 23 noiembrie 2024, au avut loc concomitent, la Universitatea ,,Agora" din Oradea, cele două conferințe anuale ale facultăților universității, ajunse, prin tradiție, la cea de-a 18 ediție: este vorba de conferința de drept și administrație, Agora International Law Conference „Perspective și provocări juridice în secolul XXI", respectiv conferința de științe economice, Agora International Economical Conference „Competitivitate și performanță în economia UE".

Ceremonia comună de deschidere a conferințelor s-a desfășurat în Aula Albastră, în ziua de vineri, 22 noiembrie, bucurându-se de un public numeros, alcătuit din studenți și masteranzi de la Facultatea de Științe Juridice și Administrative, respectiv de la Facultatea de Științe Economice, precum și din cadre didactice, reprezentanți ai instituțiilor publice (Primăria Municipiului Oradea, Colegiul Consilierilor Juridici - Filiala Bihor, Poliția Locală Oradea) și participanți din mediul online, de la diverse universități din străinătate.
Într-o atmosferă calmă, prietenoasă, în ton cu ninsoarea de afară, doamna lector universitar dr. Laura-Dumitrana Rath-Boșca a moderat lucrările conferinței, invitând, rând pe rând, membrii din prezidiu să ia cuvânt și să adreseze câteva gânduri publicului. Astfel, domnul lector universitar dr. Radu-Gheorghe Florian, decanul Facultății de Științe Juridice și Administrative s-a aplecat cu precădere să nuanțeze salutul adresat studenților pasionați de domeniul dreptului și administrației, în timp ce colegul său, domnul conferențiar universitar dr. Casian-Valentin Butaci, decanul Facultății de Științe Economice nu s-a lăsat mai prejos și a mulțumit studenților economiști din sală pentru prezența lor, mai cu precădere și pentru faptul că în aceste două zile se sărbătorește la nivel național Ziua Economistului și Ziua Profesorului în Economie, la mai multe universități din țară. A urmat rândul doamnei conferențiar universitar dr. Gabriela Bologa, prorector pentru educație și calitate să felicite conducerea universității și membrii comunității academice pentru această inițiativă anuală, care se perfecționează de la un an la altul, iar colegul său, domnul lector universitar dr. Felix-Angel Popescu, prorector pentru cercetare și internaționalizare, a reiterat faptul că, între atâtea instituții academice la nivel internațional, Universitatea ,,Agora" din Oradea este unică în felul ei, prin parteneriatele care le leagă, prin revistele internaționale ale celor două facultăți care atrag din ce în ce mai mulți autori străini, cu fiecare volum și număr, îndemnându-i pe studenții și masteranzii prezenți, în asentimentul antevorbitorilor săi, să se aplece și înspre latura de cercetare, nu doar înspre latura didactică a actului academic. 
A urmat cuvântul cald al doamnei conferențiar universitar dr. Alina-Angela Manolescu, rectorul Universității ,,Agora" din Oradea, care a declarat faptul că universitatea se deschide studenților și masteranzilor prezenți nu doar ca un spațiu de învățare, ci și ca un spațiu de inovare, cercetare, descoperire și diseminare, subliniind faptul că, într-o lume în care suntem obișnuiți și chiar constrânși să luăm informații pe repede înainte, întotdeauna trebuie să fie loc de dezbatere, de discernământ între practici bune și mai puțin bune, obiective care se regăsesc și în plenitudinea organizării și desfășurării acestor două conferințe internaționale.
Pentru a vorbi și despre cifre, nu mai puțin de 34 de articole științifice  au fost prezentate de către autori din România sau de la universități partenere din Italia, Țările de Jos, Nigeria, de-a lungul a cinci secțiuni consacrate deja prin tradiție în plenul Conferinței de drept și administrație, „Perspective și provocări juridice în secolul XXI", completate de 16 articole prezentate de studenți și masteranzi în secțiunea dedicată lor, și de o sesiune mai atipică de trei mese rotunde despre democrație, societate civilă și autorități publice, moderate în cadrul secțiunii destinate proiectului Jean-Monnet câștigat de Universitatea ,,Agora" din Oradea, ,,Consolidarea și Monitorizarea Democrației în România, ca Stat Membru al Uniunii Europene".
De cealaltă parte, Conferința de economie, „Competitivitate și performanță în economia UE", a reunit 19 articole științifice prezentate de co-autori din România, precum și de la universități partenere din Albania, Azerbaijan, Bhutan, India, Italia, Lituania, Slovenia, Polonia și Ungaria, distribuite în patru secțiuni de specialitate.
Felix-Angel Popescu
Foto: Ovidiu Dan

Trimite email
luni, 9 decembrie 2024, 00:17:32 Ora standard a Europei de Est