Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

IT, explorare culturală și experiențe memorabile pentru vulcaniști

Stagiu Erasmus+ în Portugalia:

IT, explorare culturală și experiențe memorabile pentru vulcaniști

În perioada 28 octombrie - 10 noiembrie 2024, un grup de 15 elevi din clasa a XI-a, profil matematică-informatică, informatică intensiv, de la Colegiul Național „Samuil Vulcan" din Beiuș, a participat la un stagiu de formare profesională în Portugalia, în cadrul proiectului Erasmus+ VET Go4IT (nr. 2023-1-RO01-KA122-VET-000129085). Elevii, însoțiți de profesorii Ioana-Lăcrimioara Rada și Dorin-Mircea Rotar, au fost monitorizați în prima săptămână a mobilității de directoarea instituției, prof. Mihaela-Irina Ilieș.

Stagiul s-a desfășurat în orașul Barcelos, iar cazarea a fost asigurată în campusul internațional Mobility Friends. Aici, elevii au avut ocazia să socializeze cu colegi din alte țări, promovând schimbul intercultural și consolidând prietenii internaționale.
Elevii au participat la un curs intensiv intitulat ,,Developing Web and Mobile Applications", desfășurat la compania PAQ-Equipamentos de Escritório, LDA. Sub îndrumarea formatorilor, aceștia au învățat să creeze pagini web și aplicații mobile utilizând limbaje precum HTML, CSS și JavaScript.
Programul a debutat cu noțiuni fundamentale, precum structurarea paginilor web, formatarea textului și aplicarea culorilor, evoluând treptat către tehnici mai complexe. Elevii au aprofundat utilizarea stilurilor CSS, au descoperit metodele de personalizare a designului prin clase și ID-uri și au explorat efecte speciale, cum ar fi cele de tip hover.
În a doua săptămână, provocările au crescut: tinerii au învățat să folosească Grid și Flexbox pentru aranjarea elementelor, au instalat Node.js și React și au creat aplicații interactive, precum jocul „Memory Match" sau aplicația „Drawing App". Ultimele zile au fost dedicate testării aplicațiilor pe emulatori în Visual Studio, pregătindu-i pentru dezvoltarea software pe dispozitive mobile.
Pe lângă pregătirea profesională, programul Erasmus+ a oferit elevilor o incursiune în cultura portugheză. După orele de curs, aceștia au explorat orașul Barcelos, faimos pentru atmosfera sa vibrantă și tradițiile locale.
În weekend, au avut parte de excursii în orașele istorice Braga și Guimarães. La Braga, elevii au vizitat celebrul sanctuar Bom Jesus de Monte, remarcabil pentru scările sale monumentale și priveliștile spectaculoase. În Guimarães, considerat leagănul Portugaliei, aceștia au descoperit cetatea medievală și farmecul unui oraș încărcat de istorie.
Duminica a fost dedicată relaxării pe coasta Atlanticului, în stațiunea Apulia. Un apus spectaculos, admirat de pe malul oceanului, și o cină cu preparate tradiționale din pește au completat perfect această zi memorabilă.
Ultima zi a mobilității a fost marcată de prezentarea proiectelor realizate de elevi. În cadrul ceremoniei oficiale de încheiere, aceștia au primit diplome și feedback constructiv din partea formatorilor și au fost felicitați pentru progresul semnificativ înregistrat.
Experiența Erasmus+ a fost mai mult decât o oportunitate educațională; a fost o călătorie de descoperire, dezvoltare profesională și culturală, care i-a inspirat pe participanți să-și urmeze pasiunile în domeniul IT și să își lărgească orizonturile.
Această mobilitate rămâne un capitol important în povestea dezvoltării tinerilor vulcaniști, demonstrând valoarea programelor internaționale pentru formarea viitoarei generații de profesioniști.

Trimite email
duminică, 8 decembrie 2024, 22:49:42 Ora standard a Europei de Est