Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vernisajul și premierea concursului „Oradea mea – Obiecte de artă din materiale reciclate”

Când reciclarea devine artă:

Vernisajul și premierea concursului „Oradea mea – Obiecte de artă din materiale reciclate”

Vineri, la Muzeul Cetății Oradea, a avut loc vernisajul și premierea lucrărilor din cadrul concursului „Oradea mea - Obiecte de artă din materiale reciclate".

Evenimentul a fost organizat de Asociația Rotary Club Oradea Insignis, în parteneriat cu Primăria Municipiului Oradea, Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Facultatea de Protecția Mediului din cadrul Universității Oradea.

În cadrul proiectului „ReciclART - educație și artă pentru mediu", elevii din clasele V-VIII au avut oportunitatea de a transforma materiale reciclate în opere de artă, inspirate de frumusețea orașului Oradea, promovând astfel importanța reciclării și protejării mediului înconjurător.
Juriul a desemnat câștigătorii celor mai remarcabile lucrări:
„Oradea reciclată" - Colegiul Național „Onisifor Ghibu", Oradea - locul 1
„Sufletul orașului: Teatrul Regina Maria" - Școala Gimnazială „Avram Iancu", Oradea - locul 2
„Palatul Vulturul Negru" - Liceul Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu", Oradea - locul 3
Despre lucrarea intitulată ,,Oradea reciclată", realizată de Aldea Rareș, elev la Colegiul Naţional ,,Onisifor Ghibu", Oradea, clasa a VI-a E, profesor coordonator d-na Florina Dumea: ,,Pentru acest proiect, am ales să reprezint orașul Oradea folosind materiale reciclabile, precum carton, plastic, lemn și metal. Am realizat fiecare literă din cuvântul ,,ORADEA" din carton sau metal, iar fiecare literă simbolizează un reper important al orașului.
Litera ,,O" reprezintă Biserica cu Lună, un monument faimos pentru mecanismul său unic care arată fazele lunii (metal/carton/plastic/vopsea acrilica).
Litera ,,R" este inspirată de Turnul cu ceas, un simbol al istoriei locale (carton/metal/lemn/ vopsea acrilica).
Pentru litera ,,A" am ales Podul Intelectualilor, un loc de întâlnire popular în oraș (carton/metal/ vopsea acrilica).
Litera ,,D" simbolizează noile poduri și drumuri construite (plastic/carton/ vopsea acrilica).
Litera ,,E" reprezintă energia regenerabilă, prin montarea panourilor solare (plastic/carton/ vopsea acrilica).
În final, litera ,,A" simbolizează Palatul Vulturul Negru, un exemplu frumos de arhitectură Art Nouveau (metal/plastic/vopsea acrilica).
Baza pe care stau toate aceste litere, reprezintă într-un fel Cetatea Oradea.
 Prin acest proiect, am dorit să aduc un omagiu orașului meu, Oradea, folosind materiale reciclabile, pentru a arăta cum putem reutiliza resursele într-un mod creativ. Sper ca această lucrare să inspire și alți colegi să-și folosească imaginația și să protejeze mediul înconjurător".
Despre lucrarea intitulată „Sufletul orașului: Teatrul Regina Maria" realizată de elevii clasei a V-a D de la Școala Gimnazială „Avram Iancu", Oradea, profesor coordonator d-na Labău Jessica: ,,Lucrarea noastră reprezintă Teatrul de Stat din Oradea sau mai bine spus sufletul orașului, drumul spre tot ce e mai frumos. Atunci când ne gândim la orașul nostru iubit, ne gândim la artă, frumusețe și cultură. Așadar cu toții eram de acord cu ce începem lucrarea. Am mai avut multe idei, pentru că Oradea este plină de momente și monumente artistice, dar am aflat de concurs prea târziu și am realizat lucrarea în doar două zile pline, în care am învățat cum să lucrăm în echipă, cum să ne organizăm, cum să ne ajutăm, cum să respectăm natura, să conștientizăm importanța reciclării și cum să fim creativi și în același timp eco! Fiecare dintre noi a participat la proiect, am adus materiale reciclabile de acasă și am construit teatrul împreună, fără ajutorul adulților. Teatrul nostru se poate deschide și am încercat să-l decorăm și înăuntru. Ne dorim să câștigăm orice premiu, chiar dacă lucrarea nu este cea mai estetică, a fost realizată cu multe eforturi și iubire pentru oraș, pentru natură și suntem mândri de clasă de care am devenit. Mulțumim pentru experiență"!
Despre lucrarea intitulată Palatul ,,Vulturul Negru", realizată de elevii clasei a V-a A de la Liceul Ortodox ,,Ep.Roman Ciorogariu", profesor coordonator d-na Chiș Camelia: ,,Palatul ,,Vulturul Negru" a fost un complex multifuncțional și a fost cel mai mare hotel din Oradea, în perioada interbelică. Denumirea de ,,Vulturul Negru" datează din secolul al XVIII-lea, pe acest loc în Piața Unirii din Oradea numită în același timp și Piața Mică ,era amplasat un local numit ,,Hanul Vulturilor". Clădirea care adăpostea și Primăria Orașului a fost mistuită de un incendiu, urmând a fi reconstruită și denumită ,,Vulturul Negru", simbolul vulturului a rămas viu în orașul Oradea, până în zilele noastre, fiind unul dintre cele mai vizitate obiective turistice ale orașului".
Premiile câștigate sunt:
Locul I: Excursie la Adventures Park Tomnatic - Vadu Crișului
Locul II: Bilete la Aquapark Nymphaea Oradea
Locul III: Bilete la o piesă de teatru la Teatrul Regina Maria.
Juriul a fost compus din: Demeter Constantin-Liviu - istoric și președintele Clubului Rotary Insignis Oradea, Cristina Pușcaș - muzeograf la Muzeul Țării Crișurilor, Ervin Racz - profesor de desen la Liceul de Arte, Comanici Alexandra - designer grafic, Alin Panti - masterand în cadrul Facultății de Protecția Mediului din Oradea.
Celelalte lucrări ajunse în finală au fost „Nufărul" - Școala Gimnazială „Avram Iancu", Oradea; „Biserica cu Lună" - Școala Gimnazială „Octavian Goga", Oradea; „Complexul Podul Centenarului și Turnul Primăriei" - Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller", Oradea; „Oradea Verde" - Școala Gimnazială „Dacia", Oradea; „Clădiri reprezentative" - Liceul Teoretic „Nicolae Jiga", Tinca; „Biserica cu Lună 4" - Colegiul Național „Iosif Vulcan", Oradea; „Aeroportul Oradea conceput de Răzvan și David" - Colegiul Național „Iosif Vulcan", Oradea.
Anamaria Crețu,
coordonator proiect

Trimite email
luni, 9 decembrie 2024, 00:12:49 Ora standard a Europei de Est