Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul județean de prim ajutor „Go for Life”

Elevele de la Liceul Teoretic „Henri Coandă” s-au remarcat la

Concursul județean de prim ajutor „Go for Life”

Elevele de la Liceul Teoretic „Henri Coandă" din Oradea au participat la concursul județean de prim ajutor „Go for Life," organizat de SMURD Bihor.

Evenimentul, desfășurat recent, a avut ca scop principal formarea și testarea abilităților de prim ajutor în rândul tinerilor, încurajându-i să se implice activ în gestionarea situațiilor de urgență care pot apărea în viața de zi cu zi. Concursul a atras echipe din mai multe licee din județ, într-o competiție acerbă ce a inclus atât probe teoretice, cât și exerciții practice.
Pregătire și devotament pentru salvarea vieților
Echipa de la Liceul Teoretic „Henri Coandă", din Oradea formată din eleve de diferite vârste și clase, a fost motivată să participe la concursul „Go for Life" datorită dorinței de a contribui la o comunitate mai sigură și de a învăța tehnici de prim ajutor care le pot face utile în situații critice. Pregătirea echipei a inclus sesiuni de instruire conduse de cadrele medicale de la SMURD Bihor, care le-au explicat pas cu pas măsurile de prim ajutor și le-au oferit cunoștințele necesare pentru a putea reacționa corect și eficient în caz de urgență.
Elevele au petrecut săptămâni învățând tehnici fundamentale de acordare a primului ajutor, printre care manevre de resuscitare cardio-pulmonară (RCP), gestionarea hemoragiilor și stabilizarea fracturilor. De asemenea, au învățat cum să comunice calm și clar cu dispeceratul medical în timpul unei intervenții, să evalueze rapid o situație de urgență și să își asume roluri în echipă, pentru a putea colabora eficient în situații reale. Acest antrenament a pus accentul pe dezvoltarea unei mentalități responsabile și pe respectarea protocolului în fața unor situații limită.
Competiția „Go for Life" - Testarea cunoștințelor și abilităților
Concursul „Go for Life" a fost structurat în mai multe etape care au testat atât cunoștințele teoretice, cât și aptitudinile practice ale participanților. Proba teoretică a cuprins întrebări din domeniul primului ajutor, iar echipele au trebuit să răspundă rapid și precis la situații ipotetice de urgență. În cadrul probelor practice, elevele au simulat intervenții pentru diverse scenarii de accidente, precum fracturi, arsuri, hemoragii.
Fiecare probă a fost gândită pentru a reproduce cât mai fidel o situație de urgență reală, iar participanții au fost evaluați de un juriu format din experți SMURD care au urmărit modul de reacție al elevilor, promptitudinea și corectitudinea măsurilor luate, dar și capacitatea lor de a menține calmul și concentrarea în momente de stres. Elevele de la Liceul Teoretic „Henri Coandă" au demonstrat o stăpânire impresionantă a emoțiilor și o coordonare eficientă în echipă, aspecte esențiale în acordarea unui prim ajutor de calitate.
Impactul competiției și rolul educației pentru sănătate
Concursul „Go for Life" organizat de SMURD Bihor nu este doar o competiție între echipe de elevi, ci și o ocazie importantă de educare și conștientizare a tinerilor în privința importanței cunoașterii primului ajutor. Tinerii care participă la astfel de evenimente au posibilitatea de a-și dezvolta abilități esențiale care, la nevoie, pot face diferența între viață și moarte. SMURD Bihor și-a asumat această misiune de a forma o generație responsabilă și informată, capabilă să acționeze rapid în situații critice. Concursul este, astfel, un pas esențial spre o societate mai sigură și mai bine pregătită.
Participarea echipei de la Liceul Teoretic„Henri Coandă" a arătat că educația pentru sănătate joacă un rol central în formarea tinerilor ca cetățeni responsabili și implicați. Elevele au dobândit nu doar cunoștințe valoroase, dar și încredere în capacitatea lor de a face față situațiilor dificile și de a ajuta persoanele aflate în nevoie. Aceste experiențe le vor folosi pe viitor, atât în contexte similare de concurs, cât și în viața de zi cu zi, unde pot fi adevărați salvatori pentru cei din jur.
Concluzii și recunoștință
Concursul „Go for Life" de prim ajutor a oferit elevelor de la Liceul „Henri Coandă" oportunitatea de a-și testa și îmbunătăți abilitățile de prim ajutor într-un cadru competitiv, dar și educativ. Echipa a demonstrat o pregătire solidă și o atitudine demnă de apreciat, punând în practică atât cunoștințele dobândite, cât și valori esențiale, precum empatia, responsabilitatea și lucrul în echipă.
Experiența acumulată va contribui nu doar la dezvoltarea personală a fiecărei eleve, ci și la promovarea unui spirit de solidaritate și ajutor reciproc în cadrul comunității. SMURD Bihor merită aprecierea comunității pentru organizarea acestui eveniment educativ și pentru sprijinul oferit elevilor în dobândirea unor cunoștințe ce pot fi vitale.
Mulțumim tuturor medicilor, paramedicilor și asistenților care s-au implicat în derularea acestui proiect.

Trimite email
luni, 9 decembrie 2024, 00:54:15 Ora standard a Europei de Est