Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Omagiind Marea Unire de la 1 Decembrie 1918, prin lectură”

Studenții orădeni s-au prins în „Hora Unirii”

„Omagiind Marea Unire de la 1 Decembrie 1918, prin lectură”

Studenții facultăților de Litere și Istorie ale Universității din Oradea au marcat prin lectură Ziua Națională.

Sala Consiliului de Administrație a fost neîncăpătoare pentru tinerii și cadrele didactice care au dorit să participe la evenimentul intitulat „Omagiind Marea Unire de la 1 Decembrie 1918, prin lectură", desfășurat joi, 28 noiembrie 2024.
Organizatoarea evenimentului, dr. bibliotecar Anarela Chiș, a mărturisit că obiectivul pe care l-a urmărit este „cunoașterea istoriei evenimentelor din 1918, prin intermediul mărturiilor celor care au participat la Marea Adunare Națională de la Alba Iulia". 
Prezent și el la inedita oră de istorie, prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș, istoric și prorector al Universității din Oradea, i-a îndemnat pe tineri să studieze și să citească, afirmând că „Educația are puterea de a așeza națiunea română acolo unde îi este locul". 
La rândul său, decanul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării (FIRISPSC), prof. univ. dr. habil. Gabriel Moisa a făcut o trecere în revistă a evenimentelor care au făcut posibile unirea provinciilor de dincolo de Carpați cu „țara mamă". În context, istoricul - director al Muzeului Țării Crișurilor, a amintit de epidemia de gripă care, acum mai bine de o sută de ani, a răvășit Europa. „N-a ezitat nimeni să meargă la Alba Iulia. Deși erau toți conștienți la ce riscuri se expun, delegații la Marea Adunare Națională aveau o misiune istorică și înțelegeau asta. Sunt, în viața oricărui popor, momente pe care nu ai voie să le ratezi. Ei au înțeles perfect întâlnirea cu istoria și au luat deciziile care trebuiau. Ei știau că au o treabă de făcut; unificarea națiunii române", a spus prof. univ. dr. habil. Gabriel Moisa. 
Prof. univ. dr. habil. Florin Cioban, de la Facultatea de Litere, i-a invitat pe cei prezenți să „respecte profund cultura națională" și i-a urat ani mulți României „în marea Uniune Europeană, în care avem ocazia să promovăm reperele identitare care ne definesc". 
Studenții programului de studii Istorie au dat citire unor pagini evocatoare legate de desfășurarea Marii Adunări Naționale de la Alba Iulia, pagini de memorialistică, scrise sau adunate în volume de: acad. Ioan Aurel Pop, Lucian Blaga, Silviu Dragomir, Teodor Neș ori Ioan Scurtu. Apoi, studenții de la Litere au trecut în revistă autori români inspirați de „marele război" și lucrările lor: Camil Petrescu, Cezar Petrescu, George Topârceanu, Octavian Goga. 
La final, toți cei prezenți și-au dat mâna și s-au prins, pe loc, în „Hora Unirii". 
Sărbătoarea Națională a României este omagiată, la Biblioteca Universității din Oradea și printr-o expoziție de carte istorică dedicată zilei de 1 Decembrie 1918. (B.C.)

Trimite email
duminică, 8 decembrie 2024, 23:03:09 Ora standard a Europei de Est