Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prima grădiniță de vară pentru învățarea limbii române

La Grădinița din Biharia

Prima grădiniță de vară pentru învățarea limbii române

Timp de două săptămâni, la Grădinița din Biharia, educatoarea de la secția română, inst. Melinda Filipaș, desfășoară activități didactice de învățare a limbii române cu copiii de la secția maghiară care la toamnă urmează să intre în clasa I, după cum aveam să aflăm de la prof. Vad Marta, directorul Școlii cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia.

 La activități s-au înscris peste 20 de copii, viitori școlari, dar nu numai. Miercuri (5 august 2009), spre exemplu, în cele două săli unde se desfășurau activitățile pe ateliere de lucru, participau și frați mai mici și mai mari (chiar școlari), care doresc să învețe limba română.
 Educatoarea („vrăjitoare”) sfințește locul
 Melinda este genul de dascăl cu har, născut nu făcut, cu dragoste de profesie și copii, „apostolul” care sfințește locul, vrăjește și cucerește din priviri. De dragul ei, vin la „cursuri” să învețe să vorbească românește nu numai copiii ajunși la vârsta școlară, ci și frați ai lor, mai mici, dar și mai mari, școlari (în clasa a II-a). Prin joc și cântec, prin tot felul de activități didactice, plăcute și antrenante, Melinda îi pune în situația să converseze în românește, folosind un arsenal întreg de materiale didactice pe care le utilizează cu bune rezultate în cursul anului școlar la grupa sa mixtă de la secția română.
 La ora vizitei noastre (11.37), în cele două săli de grupă ale fluturașilor, i-am găsit pe Nandi, Kristof, Arnold și Norbi, care jucau „Piticot”, Zsanette, Heni, Kristof, Sebi și Bety, colorând o vază cu flori de vară, Andris, Arnold și Roland potriveau piesele jocului de puzzle, iar în sala alăturată, în sala de jocuri și jucării, Antonia, Viki, Beata, Fanny, Zsolti, Krisztian, Alex, Robi... construiau din piesele lego.
 După ora 12.00, au început să sosească părinții, bunicii și frații mai mari să-i ia acasă, dar copiii nu se lăsau duși. Unii ar fi dorit să mai rămână. Încântați de activitățile desfășurate și de lucrările executate, unii au ținut să-și prezinte (și să ne prezinte) „operele”.
 „Mă bucur de bucuria lor, de interesul pe care îl arată pentru activitate noii mei copii, „fluturașii” grupei mele fiind în vacanță. În cele aproape două săptămâni, i-am învățat trei poezii și patru cântece, iar la sfârșit, fiecare copil va pleca acasă cu portofoliul său de lucrări (desene și alte planșe, fișe de lucru). Programul unei zile este bogat și variat, adaptat condițiilor și copiilor. Între 8.00 și 9.30, avem activități alese: convesație, ghicitori, jocuri de rol (De-a educatoarea, De-a vânzătoarea), jocuri de masă (Alege imaginea care urmează), activitate cu fișe de lucru... De la 9.30 la 10.00, în cadrul întâlnirii de dimineață, dăm frâu liber povestirii pe diferite teme. E un moment de verificare și consolidare a ceea ce au învățat în ziua precedentă. Verificarea cunoștințelor dobândite se face printr-o poezie sau ghicitoare, dar și prin jocuri de mișcare, cu cântec (gimnastica de dimineață). După micul dejun, intrăm în activitățile comune sau frontale: educarea limbajului, prin discuții libere pe tema rechizitelor școlare... Vorbind cu ei despre școală, zilele trecute, i-am dus să vadă cum arată o sală de clasă (la clasele I-IV). Tot pentru educarea limbajului, memorizăm și povestim. Le-a plăcut mult când am dramatizat „Ridichea uriașă” și „Pinocchio”, iar activitățile matematice, de reactualizare și consolidare a numerelor (cifrelor) și numărării în intervalul 0-10 i-au bucurat la fel de mult ca și cântecele. Jocul numerelor, cu jetoane, bețișoare, jucării și creioane îi atrenează și îi determine să se exprime oral. Tot din cadrul activităților comune fac parte și activitățile practice, plastice și muzicale...”
 Melinda vorbește ca un dascăl-jurist (ce este). „Disertația” a fost urmată de o invitație - să vedem expozițiile cu lucrări (desene, colaje și picturi, alte planșe), activități la care copiii au colorat, au decupat, au lipit, au pictat, au asamblat, au modelat...
  Expozițiile și portofoliile sunt cărțile de vizită ale copiilor, dar și calificativul de excelent al educatoarei, un model de dascăl cu chemare! (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze (77 de poze), accesați Galeria foto: Prima grădiniță de vară pentru învățarea limbii române.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 07:53:15 Ora de vară a Europei de Est