Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Sala profesorală, secretariatul, contabilitatea sunt... „devastate”

În „Gojdu” e jale mare... praf și pulbere!

Sala profesorală, secretariatul, contabilitatea sunt... „devastate”

Colegiul național reprezentativ al Bihorului arată ca după război. Patru firme „își fac de cap”, „se războiesc”, iar directorului adjunct, Mircea Chirilă, puțin îi pasă! Ne sfidează și refuză să facă declarații. Directorul mare, Viorel Mititean, cică e la mare. Doamna profesoara de chimie Anița Luncan ridică din umeri. Consilierul educativ, Mioara Pogan, nu e de găsit...

 „Când pisica nu-i acasă, șoarecii joacă pe masă!”
 Cam asta se întâmplă și la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea în aceste zile. De la parter la etajul doi, „Gojdu” e sub asediu. Se lucrează în draci. Unii sparg pereții și înlocuiesc instalația electrică, alții scot  dușumelele, în două săli de clasă se fac săpături arheologice pentru a se descoperi izvorul, fațada e numai schele și plasă, în curte molozul e cât muntele, chiar dacă s-a mai transportat cu 40 de rabe!
 „Îmi place să fac calitate...”
 Dimensiunea dezastrului e de neimaginat. Dacă ar vedea elevii și dascălii în ce hal fără de hal arată colegiul lor i-ar apuca plânsul. Și totuși, conducătorii de firme declară, sus și tare, că în 30 august, „Gojdu” își va reintra în drepturi, iar femeile de serviciu vor putea să-l readucă la starea de normalitate, făcând ca totul să strălucească, să încânte ochiul și să bucure sufletul.
 Cât a fost vara de lungă și de fierbinte, 21 de zidari, dulgheri și finisori (de la S.C. „Chintoflor”), „băieții” dlui ing. Ioan Domocoș, au dat jos sute de kilograme de zugrăveală, până la cărămidă, toată tencuiala, din circa 100 de săli de clasă și birouri, de la parter până la etajul doi. Au rostuit cărămidă cu cărămidă. S-a refăcut tavanul până la grinzile metalice. Au schimbat pardoselile, montând parchet de fag masiv. Au lambrisat sălile de clasă cu imitație de stejar și fag. Au regletuit și retencuit. În două săli de la parter au săpat adânc doar-doar vor da de apă. Dacă nu ar fi sală de clasă, ai zice că s-a intrat cu excavatorul. „Da. Îmi place să fac calitate și lucrăm cu produse de calitate, produse Baumit, la gletul de egalizare, finalizare și amorsă. Și culoarea este tot Baumit, cea mai bună și cea mai scumpă. Pe parchet aplicăm trei straturi de lac, lac cerat monocomponent - Kober. Ziceați că în curte, molozul e cât muntele. Da, dar aceasta este nimic față de ceea ce s-a transportat, peste 40 de rabe”, ne „încurajează” dl inginer Ioan Domocoș. Cu toate că șantierul arată cum arată, groaznic, pe alocuri, domnul inginer ne asigură că în 30 august predă sălile și birourile la cheie, în bună stare de funcționare. De aceeași părere este și celălalt inginer, dl Sorin Þinc, de la „Electrocris”. Electricienii au schimbat instalația electrică în toată școala, mai puțin în cantină, internat și sala de sport, iar marți (11 august 2009, la ora 13.18), la ora vizitei noastre, domnul inginer estima că lucrările sunt finalizate 93 la sută, chiar dacă termenul este 30 august.
 „Nu avem cum să finalizăm lucrarea până la începutul anului școlar”
 Nu același lucru ne-a spus directorul executiv al S.C. „Constructorul” Sălard, dl Korosi Ferenc. Constructorii din Sălard sunt cei care montează geamurile exterioare din termopan (din lemn stratificat, făcute de ei). Tot ei sunt cei care dau o nouă față colegiului, refăcând fațada. Lucrarea a început, culmea, în 13 decembrie 2007 și trebuie finalizată în 13 decembrie 2010. „Totul e sub control. Suntem în grafic. Ritmul e bun. Avansăm mai greu acolo unde avem de refăcut ornamentele, care nu sunt puține. Însă nu ne plângem. Dar nu avem cum să finalizăm lucrarea până la începutul anului școlar, din moment ce termenul este până în 2010. Cu montatul geamurilor exterioare nu sunt probleme, așa că școala poate să înceapă”, ne-a declarat directorul executiv, dl Korosi Ferenc.
 Responsabil cu montarea frumoaselor uși albe de brad este Kalmar Gyula, de la S.C. „Termolux” din Vaida, pe care l-am contactat telefonic. Ei fac ușile, ei le montează, și arată super, dar nu au capacitate și nu reușesc să răzbată singuri, de aceea, antreprenorul (S.C. „Euras” Satu Mare) a mai apelat la o firmă, pentru că sunt de făcut și de montat circa 70 de uși.
 Așadar, dacă la această oră la „Gojdu” e mult zgomot, praf și pulbere..., în 14 septembrie, gojdiștii vor fi mai bucuroși, pășind în noile lor săli de clasă proaspăt zugrăvite, călcând pe un parchet-oglindă, poate mai puțin agreat de fete.
 Să nu credeți cumva că directorul adjunct fuge de presă, dar face alergie la praf și la prea mult zgomot... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sala profesorală, secretariatul, contabilitatea sunt... „devastate”.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 07:37:39 Ora de vară a Europei de Est