Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Schimb de experiență (urban-rural) – Un pas spre Evaluarea Națională prin metode inovative”!

În cadrul taberei de matematică, a fost implementat proiectul

„Schimb de experiență (urban-rural) – Un pas spre Evaluarea Națională prin metode inovative”!

Astăzi (17 februarie 2025), am dat startul unei experiențe unice de învățare în cadrul taberei de matematică organizate prin proiectul „Schimb de experiență (urban-rural) - Un pas spre Evaluarea Națională prin metode inovative"!

 13 școli din opt județe (BH, IS, HD, VS, IL, AB, BC, GJ) s-au reunit pentru a explora matematica prin metode moderne, interactive și colaborative. Elevii au oportunitatea de a învăța unii de la alții, de a-și dezvolta gândirea logică și de a face un pas important spre succesul la Evaluarea Națională!
Mulțumim tuturor profesorilor, elevilor și partenerilor implicați pentru că fac posibil acest schimb valoros de experiență!
 Unitățile de învățământ participante:
Școala Gimnazială "Dacia", Oradea, Jud. Bihor
 Colegiul Național „Onisifor Ghibu" Oradea, Jud. Bihor
 Şcoala Gimnazială Nr. 1, Gârceni, Jud. Vaslui
 Şcoala Gimnazială Nr. 1, Gara Banca, Jud. Vaslui
 Colegiul Național „Tudor Vladimirescu" Târgu Jiu, Jud. Gorj
 Școala Gimnazială Chetriș, Jud. Bacău
 Școala Gimnazială „Dimitrie Anghel" Cornești, Jud. Iași
 Liceul de Arte „Sigismund Toduță" Deva, Jud. Hunedoara
 Școala Gimnazială „Ion Agârbiceanu" Alba Iulia, Jud. Alba
 Școala Gimnazială „Roman Ialomițeanul" Axintele, Jud. Ialomița
 Școala Gimnazială Cocora, Jud. Ialomița
 Şcoala Gimnazială „Ştefan Ciobotăraşu" Lipovăţ, Jud. Vaslui
 Şcoala Gimnazială „Horea, Cloşca și Crişan" Brad, Jud. Hunedoara

 Împreună, construim punți între comunități și oferim elevilor noi oportunități de învățare!
#TabăraDeMatematică
#SchimbDeExperiență
#EducațieInovativă
#EvaluareaNațională 
Prof. Alin Novac Iuhas

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 14:31:19 Ora standard a Europei de Est