Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Vine toamna, iar la Tileagd e încă mult de lucru!

Cât o fi vara de lungă tot trece

Vine toamna, iar la Tileagd e încă mult de lucru!

Meșterii-meșteri și gospodari își cunosc rostul, menirea și nu așteaptă să fie împinși de la spate. Oamenii de cuvânt sunt de apreciat și de respectat, dar sunt tot mai puțini. S-au înmulțit în schimb cei care angajează o lucrare, câștigă o licitație și te lasă cu ochii în soare...

 Cam aceste „învățăminte” le-am desprins miercuri, la Tileagd, stând de vorbă cu un fost primar (Pavel Roman – 17 ani primar) și cu un fost director (Iosif Filip -17 ani director de școală coordonatoare) care regretă vremurile în care se mai și muncea serios, adică oamenii erau mai serioși și mai interesați...
Stăm ce stăm și iar mai stăm
„Stăm ce stăm și nu putem înainta cum trebuie pentru că cel cu geamurile termopan ne încurcă. A semnat contractul, a venit, a măsurat, iar dimineață trebuia sa apară cu geamurile, dar... ia-l de unde nu-i”. Astfel ni se „jeluia” miercuri (19 august 2009) viceprimarul Iosif Filip, în timp ce vizitam șantierul de la Școala cu clasele I-IV din Tileagd, două clădiri (cu peste 100 de ani fiecare) aflate în reabilitare.  
Zugrăvești ce zugrăvești, dar când ajungi la geamuri și la uși trebuie să te oprești pentru că încă nu au fost date jos și nu au fost montate termopanele, iar geamgiul e cu apa pe foc și iepurele în pădure... Femeia de serviciu, una și bună, care trebuie să aibă mai multe mâini și picioare în urma meseriașilor, ar lucra și nu poate, că iar ar trebui să o ia de la capăt. Și uite așa, unii îi încurcă pe alții complicând lucrurile. Vine toamna, iar școlile și grădinițele nu sunt pregătite să-și primească beneficiarii. Te iei cu mâinile de cap când vezi cum stau lucrurile și cât de greu se face lumină!
La grădinița de alături, modernizată în 2006, cu ajutorul unei fundații olandeze (Fundația „Pastoraal Fonds” din Sasseheim), urmează să se facă igienizări, iar soclul trebuie reparat. Femeia de serviciu (Papp Csilla) face ce poate. La Tileagd sunt patru clădiri. Una la centru, cu o vârstă respectabilă (peste 250 de ani), este în reabilitare, sută la sută, din 2008, la care se lucrează încă, încet dar sigur (cu viteza a doua). În clădirea alăturată, nouă și pusă la punct, care parcă se uită de sus la surata ei, am găsit viață, activitate intensă, culmea! Contabilul șef (Maria Pătcaș) era la post, la fel și profesorul de educație fizică (Szabo Ladislau). În sala profesorală, două domnițe erau cu ochii pe calculator. Profesoara de engleză, Dana Baciu, butona tastatura, iar profesoara de religie, Gabriela Sime, îi dicta lucrarea de grad. Vicele ne prezintă școala cu mândria pe care ți-o dă lucrul bine făcut pe când era director coordonator. Ne-a prezentat cabinetul AEL (unde învățarea se face cu ajutorul celor 10 calculatoare performante legate în serie la un server central), cabinetul de informatică și centrul de documentare și informare, și el nou, din 2007. Pe coridoare și în sălile de clasă se experimentează încălzirea centrală pe baza unei pompe de căldură. Aflăm astfel că școala dinTileagd este una din cele 10 școli la nivel național unde se testează acest sistem de încălzire. Cică în București, acest sistem funcționează cu rezultate bune. 
Cea de-a treia clădire importantă din curte este o sală de educație fizică, tipul vechi și mic de sală, de 21/25 metri pătrați, modernă, dar mică, doar pentru orele de educație fizică, construită și predată în 2008...
 „În trei ani s-a făcut cât nu s-a reușit în 10...”
Mai departe, la drum prin satele comunei, am fost însoțiți de Pavel Roman, șef birou urbanism, fost primar 17 ani, 16 la Brusturi și un an, la Revoluție, la Tileagd.
„În Tileagd, în ultimii trei ani s-a făcut cât nu s-a reușit în 10 ani înainte. Pentru că au fost bani”, cugetă fostul primar, un om de o onestitate și o sinceritate dezarmante, un om cu vorbă bună și o căutare inteligentă, mană cerească pentru un tânăr primar fără experiență. Vorba aceea: Cine nu are înțelepți să-și cumpere. Tânărul primar din Tileagd, aflat în concediu vreo 10 zile, îi are alături pe domnii Filip și Roman (oameni de 20 de carate fiecare).
La Tilecuș este o școală cu clasele I-VIII construită în ’77-78, la care s-au montat recent geamuri termopan. Cabinetul de informatică l-au făurit dascălii cu forțe proprii, cu calculatoare primite de la I.S.J. Bihor. În Bălaia nu am ajuns, dar ni s-a spus că și aici clădirea a fost reabilitată, cu uși și geamuri termopan, și un gard nou, cu fundație de beton. La Călătani, școala (cu clasele I-IV) și grădinița funcționează în aceeași clădire, situată în afara localității, la intrarea în sat, fiind la egală distanță de extremitățile din stânga și dreapta localității. Clădirea este nouă, modernă și pusă la punct după cum ne asigură șeful de la urbanism. Fiind încuiate, le-am admirat doar din stradă. În Poșoloaca, clădirea școlii (și grădiniței) este revendicată de Biserica Reformată, situată în imediata vecinătate. „Comuniștii au luat-o în 1949, dar nu este retrocedată, cum s-a întâmplat cu cea din Uileacu de Criș, care a fost retrocedată și unde suntem chiriași”, după cum aveam să aflăm de la viceprimarul Iosif Filip.
Așadar, la școlile și grădinițele din Tileagd mai e mult de lucru, iar ritmul nu este cel dorit! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Vine toamna, iar la Tileagd e încă mult de lucru!

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 12:14:05 Ora de vară a Europei de Est