Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Un proiect pentru reabilitarea grădiniței

La Școala din Cefa, s-a câștigat

Un proiect pentru reabilitarea grădiniței

„Am câștigat un proiect depus la Inspectoratul Școlar pentru reabilitarea Grădiniței din Cefa. Primăria a achiziționat clădirea unde a funcționat poșta, iar acel spațiu dorim să-l renovăm și să-l folosim ca și grădiniță, cu bani de la Ministerul Educației, Cercetării și Inovării, promiși de domnul deputat Ioan Sorin Roman” (membru în comisia de învățământ – n.n.), așa după cum am aflat de la prof. Ioana Rus, directorul Școlii cu clasele I-VIII din Cefa.

 Se vede că domnul deputat nu a uitat de unde a plecat, iar cât a fost primar, pentru întâiul gospodar al comunei, învățământul era o prioritate...
Patru table reglabile, băncuțe, scaune și jucării din Olanda
În noiembrie 2008, a fost inaugurată la Cefa o sală de sport în curtea școlii („sală de gimnastică”, ține să precizeze doamna director), sală pe care nu am reușit să o vizităm pentru simplul motiv că directorul nu deține cheile (culmea-culmilor!), iar angajații primăriei nu știu pe unde s-or fi  „rătăcit”... cheile (cu siguranță că domnul deputat nu le-a luat la București). Trist este că de la inaugurare, copiii nu au mai pus piciorul în acea „sală-fantomă”!
Tot atunci, s-a demarat construirea unor grupuri sanitare interioare, care vor deveni funcționale, probabil, în această toamnă. Am spus probabil pentru că încă nu e sigur că onor constructorul se va deranja în zilele următoare să vină să finalizeze lucrarea (să compartimenteze toaletele, o treabă minoră, până la urmă, pentru măria sa). Destul ca inaugurarea lor să nu se producă în prima zi de școală (luni, 14 septembrie), cum ar fi normal și firesc, nu?
La stradă, s-a tras un gard din fier forjat, având o fundație din piatră cioplită și lăcuită. S-au schimbat toate ușile și s-a montat parchet laminat în toată școala, s-au făcut igienizări, s-a vopsit și s-a zugrăvit, s-a făcut curățenie generală (inclusiv în curte) și aprovizionarea cu lemne.
„Anul trecut, am reparat acoperișul la clădirea unde funcționează grădinița și ciclul primar la Inand; am făcut reparații curente la Școala cu clasele I-VIII din Inand (prof. coordonator, dl Viorel Jurcan); tot de anul trecut, avem mobilier nou în toată școala și la cele trei grădinițe (din Cefa, Inand și Ateaș). În 2009, am primit patru table reglabile pentru clasele primare din Cefa, de la o fundație din Olanda, precum și 30 de băncuțe cu scaune și jucării pentru grădinițe”...
Miercuri după-masă (2 septembrie), la ora vizitei noastre (14.47), femeile de serviciu (Floare Baba și Szenes Daniela) erau încă pe sectoare.
Proiecte și activități educative
Pentru perioada următoare, doamna director are în plan (cu bătaie mai lungă sau mai scurtă, după cum vor veni banii) renovarea exterioară și interioară a școlii de centru, precum și un teren de sport multifuncțional...
Tânără, frumoasă și dornică de a valorifica din plin potențialul elevilor și cadrelor didactice din comună, Ioana a impulsionat competiția internă, punând în mișcare toate mecanismele și lansând mereu noi provocări, prin participarea la proiecte și activități educative (Teatru de păpuși, activități de Hallowen, spectacol de magie, spectacol cu animale exotice, participare la concursul organizat de Ecotop, Ziua bibliotecarului, participare la „Școala nonviolenței”, la care echipajul școlii a obținut punctaj maxim la teorie, participare la campania pentru promovarea normelor de igienă personală și a mediului înconjurător, Zilele francofoniei, Ziua Europei – sub deviza „O Europă așa cum vreau eu”, excursii și vizite în Orășelul copiilor din Oradea, la Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia” din Oradea, excursie în Maramureș, noi activități ale cercului de abilități practice, intitulat „Culoare și imaginație”, condus de înv. inst. Alexandra Roman...
S-au derulat proiecte școlare de parteneriat cu Grădinița nr. 46 din Oradea, pe teme ecologice, prin activități comune desfășurate la Oradea și Cefa; un parteneriat cu Școala din Sânmartin (activități sportive, de 1 Iunie, pe stadionul din Cefa) și tot de 1 Iunie, întreceri sportive și cu elevii Școlii din Sânnicolau Român.
E de reținut  apoi recordul pe care l-au realizat școlarii din comuna Cefa în colectarea dopurilor de plastic, campanie organizată de Inspectoratul Școlar, intitulată „Protejarea naturii – o datorie, colectarea deșeurilor – un comportament responsabil”, ocazie cu care au fost adunate 43 de kilograme de dopuri din plastic!
 Suntem încântați să aflăm toate acestea și să vedem că la Cefa au fost turate motoarele, se iese mai mult la rampă și se ridică ștacheta! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un proiect pentru reabilitarea grădiniței.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 15:44:46 Ora standard a Europei de Est